chiddush logo

הלכות התפנות תקינה

נכתב על ידי טל סייג, 28/6/2017

הלכות נקיות והתפנות ובו 18 סימנים:

 

ידוע שהיהודים/יות עם ישראל, הם רחמנים ביישינים וגומלי חסדים, אך יש בישנות עצמית מהטיפול היום יומי ביציאות התקינות בבית הכסא בהילוך מעיים בדרך הארץ (גדולים בשרותים) משום גועל או סתם איזו שהיא אי נוחות שהיא נקראת בישנות נפולה, כי מזיקה מאוד לגוף, כי ההיצטברות של יותרות האוכלים בתחתית המעיים עושה עשנים בלב עשנים במוח, עכירות דמים, טשטושים סחרחורות על הבוקר, תחושת עייפות ולאות ותרדמת וסחבת בכול מהלך תחילת היום וגורמת לחוסר פעילות תקינה של הגוף, ובגילאים הצעירים 5-17.5 לגדילה לא תקינה של הגוף.

 

רבנו אומר שיש סוג של יצר רע שאין עניינו למנוע מאיתנו מצוות כלל או לגרום לנו לעשות עברות, אלה רק להכניס אותנו לעצבות פנימית דכדוך ודיכאון וזה כול מטרתו, ובאמת כמבואר בתניא רגשות אלו נמשכות מיסוד העפר והם מקור הרוע הפנימי שאנחנו עשויים מעפר, וכאשר אנחנו לא נשמרים בהיבדקות לנקבים ומשהים את הנקבים, - יסוד העפר של יותרות האוכלים גדל ופסולת האוכלים שמחכה שם למטה בתחתית המעיים עוסקת בלהתחבר עם העניין הרוחני של העצבות הדכדוך והדיכאון ולעשות אותנו כלי לעצם הרוע עצמו, ולכן היצר הרע הזה לא חושש כלל למצוות ולעברות אלה רק לתחושה הפנימית שיש בתוך האדם ומה הקומה שהוא מעלה לעליונים.

 

לכן על האדם לבדוק את עצמו לכוח הדוחה הפסולת אוכלים דרך הנקב האחורי בכול עת מזדמנת וברגע שמוסר החלק הזה אל מתחת לאדמה האדמה מתקבלת אותו בכוחות מחודשים מאיתה להיות שמח דרך הרגליים ואגן הירכיים, ויעסיק את עצמו האדם אחרי ההתפנות בכאלו וכאלו דברים המשמחים אותו ויתחבר לשורש הטוב ולמקורו, וטוב שילך למקווה אחרי התפנות (עצה של האור החיים הקדוש) כדי למתק את העיסוק הארוך בקליפת העפרי של ההתפנות במים.

 

כי השמחה היא מדרכי הבריאות של הגוף והעצב מדרכי החולי ואיך ידבק בבורא עולם כשאינו בריא כי בורא עולם נקרא בורא עולם משום טרחתו בבריאותנו, וכך ינהל האדם היהודי את חייו מתוך בריאות ושמחה ודבקות בבורא עולם.

 

תלמוד בבלי מסכת ברכות דף י"ד - ט"ו 

ואמר רבי יוחנן: הרוצה שיקבל עליו עול מלכות שמים שלמה -  יפנה ויטול ידיו, ויניח תפילין ויקרא קריאת שמע ויתפלל, וזו היא מלכות שמים שלמה. אמר רבי חייא בר אבא אמר רבי יוחנן: כל הנפנה ונוטל ידיו ומניח תפילין וקורא קריאת שמע ומתפלל - מעלה עליו הכתוב כאלו בנה מזבח והקריב עליו קרבן, דכתיב: ארחץ בנקיון כפי ואסובבה את מזבחך ה'.

 

כי הגופים של הדורות האלו מאוד חלושים ודקים ודלופים ואספסופים ולכן יש לנקוט כלפיהם משנה זהירות ויעילות בטיפול בהם לרפואה ובריאות שלמה, ויש בדור הזה כבר וכמה כלים שיכולים לשמש היטב לזאת המטרה כדלהלן:

 

1). כשקם/ קמה בבוקר אחרי לבישת הבגדים הבסיסיים ורחיצת פנים וידיים  להכין כוס תה / קפה / נס קפה / או בילדות שוקו או מוקה או שוקולית מזוג במעט חלב כדי לאפשר תחילת פעילות מעיים תקינה וזרימה בצנרת הפנימית של הוושט הקיבה והמעיים.

 

2). יתחיל / תתחיל ללכת ולהפעיל הרבה את הרגליים לאפשר זרימת דמים מואצת בחלק התחתון של הגוף, - ילך קצת במסדרונות הבית או בחצר ובמרפסת עד שתעבור זרימת דמים למערכות הגוף התחתונות דרך הזרמת דמים של רגליים.

 

3). אם נוהג את עצמו במקווה ילך למקווה למים החמים משום שפותח נקבוביות העור, ומשחרר את הגוף מכול מיני מתחים ולחצים ומתחיל להוריד פסולת האוכלים לאט לאט לתחתית המעיים, ולכן ישתהה שם רוב גופו במים כמה שצריך ואם אין מקווה אז לפחות מקלחת חמה.

 

4). יואכל משהו קטן שמכיל עמילנים או חמשת מיני דגן שברכתו מיני מזונות וברכת מעיין שלוש אחריה לחזק פעילות מעיים וטוב שיישתה גם משקה קל עם זה.

 

5). לגופים חזקים שלא מזיק לריאותיהם ולפיהם יותר מידי טוב לפעמים לעשן כמה סיגריות או לקחת טבק לאף או לגרגור בפה כי הניקוטין בדם מעורר פעולת נקבים.

 

6).  כבר תוך כדי כמה מההליכים האלו ודאי שנצרך לקילוח אמה (קטנים, - הטלת שתן) ואחריו עליו יכול לסמוך את כל ברכות השחר עם האשר יצר את האדם בחוכמה שמחויב בה.

 

7).  יתקין לעצמו בית כסא סגור היטב עם מנעול שלא יהיה הפרעות בעבודת המחשבה והרעיון וההרהור שמישהו נכנס דופק בדלת או פתאום שואל אותך איזו שאלה וגורם להיתקעות העמוד קילוח אמה (שתן) או עמוד הגדולים (צואה), ולעכבות, - ידאג לחלון גבוהה לאוורור או ונטה (מאורר) ומבשם אויר או ספריי ריח טוב למהלך השהות שם, - שלא יהיה תחושת מחנק.

 

8). אם הוא עם ציצית כובע חליפה ועוד מלבושים אחרים שמעכבים התפנות בלי עכבות ידאג לחלוץ אותם שלא ישמשו במקום הטומאה כלום, כי יותר מידי בגדים כשמתפנים מעכב מאוד נוחות ההתפנות, גם אם החולצה עם שרוול ארוך וכפתור יפשיל את השרוול לפחות, - כדי לא להגיע לכדי התלכלכות השרוול.

 

9). יתקין בבית כסא שפריצר טוש צרצור שטפן שחיוני מאוד להתנקות שם היטב הייטב עם מים וטוב שיתחיל להיות בכול הבתי כסא במקומותינו, ולא שטפן מחובר לאסלה קטן אלה מחובר לצינור שורש הנייגארה (הדוד מים הראשי שמעל האסלה) עם ראש משפריץ מים מותקן היטב ושמיש.

 

10). על קצת צריכות להתנקות כבר יכנס לבית כסא בבוקר שהתחושה הקטנה הזאת היא לפעמים רק דגדוג קטן וזה כול מה שהגוף משדר למוח והלב וזה כבר העניין שצריך לטפל בו, - והשאר דורש השתדלות עצמית לעזור לגוף להתפנות.

 

11) יסיח דעתו מכול עניין אחר שחלק מפעולת ההתפנות קשור במוח ובלב בשורשי מערכת עצבים ודם הנמשכים מהמוח והלב ומשדרים למעיים את העבודה של ההתכווצויות הזעירות ההתחלתיות המביאות לכדי ההתפנות ולכן הסחת הדעת במוח ובלב מועילה מאוד פסיכולוגית להתפנות התקינה.

 

12). אם יכול בקלות, - ישחרר לפחות עמוד אחורי הראשון לבד (הגוש הראשון) ואם רואה שלא משתחררים שאר העמודים אחרי הראשון השני והשלישי יפעל כדלהלן (סימן 13), - שכן לקראת הבוקר צריך להיות לפחות 95% מהאוכלים שהצטברו במעיים מהארוחת צוהוריים של אתמול והארוחת ערב מפונים היטב היטב כמו שהסברתי היטב למה בהקדמה לסימנים.

 

13). יתחיל לשטוף עם השטפן קרוב קרוב לנקודה וילחץ את השטפן לנקודת היציאה עד שתתעורר שם מערכת העצבים שמגרה השתחררות.

 

14). אם גם זה לא עוזר ילחץ את השטפן לתוך הנקודת יציאה בזהירות בלי לפגוע בשיני הכרכשת ויחדיר מים לתוך תחתית המעיים ואחרי קצת מים ישחררם ויפלוט הכול, ככה אחרי כמה פעולות כאלו מתפנות כול היותרות הדקות דקות שלפעמים גם הם אלו שעושות סימן של פס חום בלבנים כי לא השתחררו כיאות.

 

15). מיד אחרי כול יציאת עמוד אחד בלבד אפילו טוב לפתוח עליו מיד את המים כדי להימנע מריח לא נעים ומשום שמושך לתחתונים עוד תאוות התפנות תקינה.

 

16). ישטוף שוב טוב טוב עם מים עוד פעם לפני שיתלבש ויצא.

 

17). יצא וישטוף ידיים ונטילה, ואחרי כן יעשה שוב מקלחת חמה או ילך למקווה חם וקר כדי לפרוק מהגוף חקיקות מתחים ולחצים דקים מצטברים בגוף מזאת העבודה (בשם אור החיים הקדוש זצ"ל).

 

18). טוב לתת צדקה קטנה של שווה פרוטה אחרי התפנות ולקרוא תיקון הכללי כי כול דבר שטעון מקווה טעון גם צדקה ותיקון הכללי.

 

 

דברי תורה כלליים על התפנות:

 

 

אי התפנות תקינה הוא בחינת אטום שהנקב הנועד להוצאת הפסולת אטוּם וזה אחד הטעמים בעולם העשייה וקצת גם בעולם היצירה  לצרה שנקראת אַטוֹם כלומר מעגל האימה של הפצצות אטום הגלובלי המאיים על שלום כול העולם בכלל ושלום המזרח התיכון ושלום ישראל במיוחד.

 

אי התפנות תקינה כלומר שלא יוצא מה שצריך לצאת כמו שצריך לצאת כלומר עם צניעות והצנעת צואה נאותים ומתי שצריך לצאת כלומר לא להשהות את הנקבים גורם שיכנס במקום ההוא מה שלא צריך להיכנס כמו שלא צריך להיכנס כלומר משכב זכור בר מינן כי על ידי התפנות תקינה ניצולים ממשכב זכור.

 

משכב זכור נגרם על ידי גאווה כמבואר בערך גאווה של רבי נחמן בספר המידות לכן על ידי התפנות תקינה זוכר האדם שפלותו וניצל מגאווה.

 

אי התפנות תקינה מביאה לכדי כשפים שכן סיקול אותיות שפכים מה שיוצא מהנקבים במיוחד שלושת השפכים הידועים קילוח אמה צואה וזרע, - סיכול אותיות שפכים – כשפים, כי זהו חומר גלם עצום בידי מכשפים לאומנותם לכן הרוצה להינצל מרעת המכשפים והכשפים במיוחד קטרוג חטא הפעור שהיה עסקו צואה יתפנה היטב.

 

התפנות תקינה מתקנת קליפת יובב בן זרח מבצרה בתוהו שכן סיכול אותיות יובב – ביוב, - מה שיוצא מהנקבים.

 

על ידי התפנות תקינה ניצולים מקליפת זבל גימטרייה 39 טל השם של השכינה כמבואר בסוף פתיחת אליהו בזוהר על ידי רשב"י וכך אחרי התפנות תקינה והתפרדות מקליפת "זבל" – יכולה התפלה, - בעיקר תפילת שחרית לעלות לשכינה הקרויה "טל" לעומת זה דקדושה לקליפת "זבל" כי כפי שכתוב בגמרה במסכת ברכות דף כ"ג עמוד א': "תנו רבנן: הנצרך לנקביו - אל יתפלל, ואם התפלל - תפלתו תועבה". עכ"ל.

 

התפנות תקינה יפה במיוחד לילדים יפים שכן עולה עליהם קטגור איך הם כאלה יפים וחמודים מבחוץ אך מבפנים בתחתית המעיים מלאים צואה אך אם הם מתפנים תקין הם בתואם בין חיצוניותם היפה והחמודה לפנימיותם הנקייה לכן הם נתבעים טפי להיות בדוקים לנקבים.

 

הצואה היא חומה והזרע הוא לבן ומקום משכנם בגוף סמוך הזרע באשכים הביצים והצואה בכרס התחתון, - אי התפנות תקינה נחשבת למשוקץ המשהה את הנקבים בחינת פגם היסוד ופגם הברית כי לבנוניות הזרע בטבעיות שבעולם תאווה לדבוק בכהות של הצואה כי הלבנוניות היא זכרית והכהות היא נוקבית והזכריות תאווה לדבוק בנוקביות, ומתבצע בגופו של המשוקץ זיווג לבנוניות הזרע הנמשכת לכהות הצואה מהביצים לכרס התחתון המלא צואה שלא מתפנה בזמן ומתבצע זיווג של טומאה העולה למשוקץ בחינת פגם היסוד והברית.

 

התפנות תקינה חשובה מאוד לפני הנחת תפילין כי התפילין הם הנקיטת מטה של הסופם של האמונה (רבי נחמן), - הפך החוכמות חוץ והאפיקורסות והכפירה והאתאיזים שעניינם שקץ הצואה בכרס התחתון, - לכן כשאדם לא מפונה כיאות ומניח תפילין מתערבבת עליו אמונתו עם כפירות וזה בתהילים האמור "כול צורריו יפיח בהם".

 

וכול זה מתוך הישמרות בעבודת אוכלים תקינה ולהיות מצוי באכילת פת ולא לצום יותר מידי כי המעבר התקין של האוכלים מהפה לגרון ולקיבה ולמעיים עד יציאתו ממקום יציאת הפסולת עוזר מאוד לחילוף חומרים תקין שמאריך חיים ושומר על בריאות תקינה גוף בריא מביא לכדי נפש בריאה ובכלל כול הנר"ן.

 

התפנות קילוח אמה ושתן ופיפי:

 

דע שהעשנים בדם הדם הוא הנפש ועכירות הדמים שנוצרת כתוצאה מתהליכים כימיים טבעיים לחלוטין בגוף של ההרכב הכימי בדם משפיעים מאוד על הנפש השכלית של המוח והלב שהם מרכז עיבוד המידע והיצרים של הגוף וכשאלו לא תקינים נוצר לאדם קושי רציני מאוד להתרכז בלימודו בתפילתו בברכות הנהנין והמצוות ולהתבונן בכול הסדרים דקדושה שהוא עוסק בהם ולקיים אותם אדעתה דנפשה.

 

לשם התקנה לכך צריך האדם להפעיל על גופו ונפשו בדורות כאלו שירדה כזו חלישות לגופים אמצעים מדויקים, שמזככים את הדמים מעכירותם ומאפשרים אחר כך כובד ראש שיקול דעת יציבות נפשית ריכוז ועיון בקיאות ועמקות בהתעסקות בתורה בתפילה ובכול המצוות.

 

דע שהמערכת שמזככת את הדמים בגוף היא הכליות ואחר כך מעבירה את הפסולת לשלפוחית השתן ומשם להורקה תקינה על ידי קילוח אמה.

 

אך בחלישות הגופים של הדורות האלו צריך לעזור לה למערכת הזו על ידי אמצעים חיצוניים כדלהלן:

 

1). להיות מצוי בשתייה מרובה כול שעות הערות כפי שממליץ גדול שלנו  בתורה וברפואה עוד בתחילת האלף הזה הרמב"ם.

 

2). להיות מצוי בחומרים טבעיים שמרחיבים את כלי הדם ועוזרים לכליות בפעולתם כגון תה, קפה, נס קפה מזוג בחלב, שוקו וכולי.

 

3). אם לאדם יש חוסן סיבולת לב ריאה מספיק טוב יכול להיות מצוי גם קצת בסיגריות אם רואה שזה לא מזיק אותו יותר מידי הכול על פי הטבעים המשתנים ואם לא סיגריות אז איזה שהוא מוצר טבק כגון טבק לאף או לפה לגרגור כי זה ממריץ את מחזור הדם לשם זיכוך הדמים.

 

4). להקפיד על קילוח אמה ושתן (פיפי), ולא להשהות את הנקבים בזה יותר מידי שמחזור הורקת פסולת הדמים ישטוף תדיר את הדם מהעשנים שבו ועכירות הדמים שבו.

 

 

וככה שנזכה למנוחת נפש וישוב נפש לכול עבודת השם שלנו לטוב לנו ולנחת רוח לבורא עולם. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה