chiddush logo

זה נהנה בתחבורה ציבורית (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי mose67, 13/2/2011

ב''ה 

                                                                  
                                      זה נהנה וזה לא חסר
אם יש לאדם כרטיס ''חופשי חודשי'' לנסיעה בחברת אוטובוסים כל שהיא,ובאה אשתו או בנו ובתו להשתמש בזה, האם יש להקל להשתמש מטעם ''זה נהנה וזה לא חסר'' (הנהג ממילא נוסע בכל מקרה למקום המיועד, והמדובר שיש הרבה מקומות פנויים ואינו מעכב אחרים מלעלות) ו''כופין על מדת סדום'' או נאמר שכל יסוד העסק הוא התשלום ואם כולם יגידו ככה לא יהיה מי שישלם?  ואולי יש להקל ולהשתמש בסברא של זה נהנה כשאין לאדם כסף עתה או משום שלום בית? כמו שיש קולות של הפסד מרובה ועוד לעת הדחק. אקבל כל תשובה ודעה בשמחה אבל אעדיף תשובה מנומקת . בתודה

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (2)
ישראל (13/3/2011)
עיין חושן משפט סיון שס"ג סעיף ו'. שהנכנס לדירת חבירו שעשויה להשכיר, חייב לשלם לו.

וכיון שאוטובוס נעשה להשכיר, ויש להם כללים להשכרה, והם לא מרשים למשהוא אחר להשתמש "בחפשי חדשי", לא שייך בו "זה נהנה וזה לא חסר", ולא כופין על מדת סדום", עיי"ש.

וזהו כמו שאחד יראה מונית שנוסעת לכוון מסוים עם קליאנטים, הוא יאמר לנהג, בין כה וכה אתה נוסע לכיון הזה, אני אעלה ולא ישלם, כיון ש"זה נהנה וזה לא חסר", ברור שזה לא שייך, כיון שהמונית עשויה להשכיר.
roeesnir (10/3/2011)
ידוע, שככל שכלי רכב יותר כבד, הוא צורך יותר דלק.
ואם כך, בוודאי שצריך לשלם. למרות משקלו של האדם הוא נמוך, אבל מה שיוצר את המשקל הגדול, הוא הרבה אנשים, כל אחד ומשקלו הנמוך.

דבר שני, אם הוא לבד בתחנה, הנהג צריך לעצור ולתת לו את השירות, וכן בירידה.

כך נראה לענ"ד.
ציורים לפרשת שבוע