chiddush logo

עניין האין סוף והקומה הכללית

נכתב על ידי טל סייג, 30/11/2016

 בזה נבאר עניין האין סוף ופתרונו הסופי שאין סוף הוא רק הכאה של שלילה על עניין הסוף והסופיות אך לא על הכול וגם הכאה של השלילה לא הכי חזקה כי יש 5 גבורות שלילה שאפשר כמינוח להכות לפני תכונה ערכית מסויימת והם לא, אל, אֵין, אַין, בל.

ואת 5 הגבורות האלו כדי להגיע לעניין אחר ביצחק ורבקה בית הגבורה שהם גם העניין הכי כללי מכים בשני עניינים סוף וספור כלומר קליפת הסיפרור כי הם מונעים את יכולת ההתכללות התקינה של הכול בעניין הכי כללי כי לכל כלל יש יוצא מן הכלל אך בדיבור העניין הכי כללי יש משמעות שהוא כלל שאין לו שום יוצא מן הכלל לכן מבטלים ממנו כול התאפשרות יציאה מן הכלל על ידי סוף או מספרים ואז הכול כולל הכול באמת נכלל בעיניין הכי כללי.

 

וכך הוא סדר ההשתלשלות של ההכאות של 5 הגבורות על הסוף והספור: ללא סוף, אל סוף, אֵין סוף, אַין סוף, בל סוף, - ללא ספור, אל ספור, אֵין ספור, אַין ספור, בל ספור.

 

ובבל ספור כבר הכול באמת מתכלל לגמרי, - ומה שעוסקים כאן בעיקר בזוהר בקבלה ובחסידות בתורות הנסתר והסוד כול כך הרבה באין סוף זוהי רק הכאה שלישית בבחינת סוף ועוד לא ההתכללות המוחלטת.

 

ולעשר ההכאות האלו יש שני בחינות הכאות האור הם עשר אצבעות הידיים והכאות השיאינו אור הם עשר אצבעות הרגליים וכשיושבים פה בעולם הזה חכמי הח"ן יותר מידי על עניין אור האין סוף הם בעצם בקומה הכללית יושבים חזק מידי על האצבע השלישית ביד הימנית שהיא שלא כהוגן תנועה מאוד לא יפה והמבין יבין.

 

ומהשאינו אור בחינת אצבעות הרגליים אי אפשר לקרוץ שום קיימים כלומר הם סתם תכונות מהותיות ערכיות סיגוליות תכונתיות כלליות אך מהאור אפשר לקרוץ קיימים וזה סוד וירא אלוקים את האור כי טוב כי משם הוא נועד לתכליתו שחפץ בה השם לקרוץ קיימויות ודע שאפשר לקרוץ קיימויות מכול עשר אצבעות הידין של הקומה הכללית ולא רק מאור האין סוף ויש בקרבנו יהודים שנשמותיהם קרוצות לא מאור האין סוף אלה מ9 המקריצים האחרים שבארתי ולכן אין לקבלה ולזוהר ולפעמים גם לחזידות ולכול תורות הסוד והנסתר שבידי חכמי הח"ן שבדורות האלו שום יכולת לעשות ליהודים האלו תיקון לשורש נשמתם כי הוא כלל לא מהקרוצים של מה שהם מתמקדים בו כול כך – אור אין סוף.

 

ודע שכשהשם ברא את העולם הזה הוא כלל בו את כול העניינים מכול בחינות הקריצות במידה הידועה והנכונה להם לכן כול שורשי הנשמות היהודיות הקיימות בו בקרוצי עפר יכולות באופן ובצורה המתאימה למצוא בתוך עומו את התיקון הנכון והמתאים בסופו של דבר לשורש נשמתם לטוב להם ולישראל בכלל ולעולם כולו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה