chiddush logo

הרצון, ונתינה, והאגואיזם

נכתב על ידי ישראל, 29/10/2010

 

אתם יודעים, שכל חיי האדם תלויים ברצון, בלי רצון אין כלום, כשאין לך רצון לאכול, לעבוד, לחיות, אין לך כלום.

מה למעשה אנו רוצים? ולמה אנו רוצים? בשלב ראשון של הילד הוא רוצה לאכול כדי לחיות, בשלב שני הוא רוצה לדעת כדי להרגיש טוב שיודע, או כדי להסתדר בחיים, לצורך פרנסה, או בשביל להיות חשוב בחברה, או שלומד תורה כדי שיהיה לו עולם הבא, והרבה הרבה גן עדן. שלב שלישי מגיע הרצון ליהנות, כדי להרגיש טוב וכיף, וכו', הכל מסתובב מסביב לעצמו כדי שהוא יתמלא בכל מיני דברים שרוצה בהם.

אתם יודעים שכל אחד רוצה להיות רוחני, לחוות רגשות נעלים, לחוות את הבורא (בלשון הקבלה לקבל אורות). כל זמן שצרכי האדם מסתובבים מסביב לעצמו (= אגואיזם), לא שייך שיהיה רוחני, הוא לא ראוי שיחווה חוויות אלו, זהו חוק רוחני שה' ברא, (בלשון הקבלה אין כלים ראויים לקבל את האורות).

הדרך לזכות להיות אדם רוחני, הוא ע"י לעבוד על האגואיזם. זהו מהלך שלוקח שנים, ואפילו כל החיים.

"יש אנשים אגואיסטים שאין להם כלים לקבל את האורות, ומשום מה יש להם כוחות רוחניים, וע"י כוחותיהם הם מזיקים הרבה, צריך ליזהר מהם".

איך להתקדם:

א. תהיה מודע למצב שלך, מה כוונתך האמיתית.

ב. לשנות לאט לאט את כוונותיך, למלאת את רצונותיך ע"ד לתת למשהו אחר, אני ממלא את רצוני, אני מנסה כל חיי לממש את עצמי בכל מיני תחומים, כיון שכך הבורא רוצה, בשביל זה נבראתי, לא כיון שאני רוצה אלא כיון שאני רוצה.

אני מרויח כסף כדי לעזור לאחרים, כדי לעזור לבני משפחתי, כדי להינות בדברים החשובים לי, כיון שכך הבורא רוצה שאני יהנה מדברים מסוימים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע