chiddush logo
נכתב על ידי boaz2016, 12/2/2016

 לאור האירועים בחודשים האחרונים שבהם הערבים רוצחים יהודים על לא עוול בכפם עלתה לי השאלה למה דווקא אנשים אלו נרצחים ותמיד עולה דמות של איזה צדיק הוא היה וכל מיני סיפורים והשאלה שלי היא איך אני בתור אדם דתי אמור להאמין שכל מה שה' עושה זה לטובה כשאנשים כאלו בתחילת חייהם, צעירים נרצחים סתם ברחוב על הגנת הארץ.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (2)
ilan sendowski (18/2/2016)
תפקידו של אלוהים
בהתחלה אלוהים היה בורא, אחר כך אלוהים היה מנהל של גן עדן והמלאכים (בראשית ו ב). בהמשך אלוהים היה מורה ושומר של האבות ומשה. מאז והלאה העם התחזק והסכנה לקיומו פחתה, וכך מדברי אלוהים ומעשיו ניתן להסיק שאלוהים הגביל את מערבותו לצפיה ואולי עזרה סמויה.
כבר בהתחלה אלוהים אמר לחוה ואדם: "בעצב ... בזעת אפיך ..." וכך נקבע גורלו של האדם לעבוד קשה ולחיות בעצב מסוים. אלוהים המשיך להזהיר את קין: "לפתח חטאת רובץ ... ואתה תמשול בו" (בראשית ד ז), והדגש הוא על המילה "אתה" ולא אני. לאדם יש בחירה לעשות את הרע ולהשמר מאויביו. אלוהים לא ימנע זאת ולא יתערב כי זה לא תפקידו.
וכך אלוהים לא עזר לבני ישראל במלחמה בעמלק, אלא אם משה נשא את ידיו. ללא מערבותו של המנהיג לא תהיה ישועה. ובישועה של מרדכי ואסתר, אלוהים בעיקר צפה ולא התערב. מרדכי ואסתר, בחוכמתם, הנחו והצילו את העם. רבי יהושע פסק "לא בשמים היא" (בבלי בבא מציעא נט ב, דברים ל יב), ואנו א
(להמשך התגובה לחץ כאן )

אני (18/2/2016)
תשובה שהתבקשתי להעביר: ניסיון תשובה לבועז, השאלה שאתה שואל היא נצחית למה צדיק ורע לו?? נכון שאין תשובה מוכנה לנו לחזקינו, בשעה שאנשים טובים כל כך נרצחים באכזרות כל כמה ימים, ומי יכול לעמוד איתן באמונתו מול מראות כאלה. קיבלתי תשובה לא מחזקת, אך ממלא תפקיד חיוני באמונה מפי רבי, ורוצה לחלק אותה איתך. ראה כי אם הכל היה כמצופה, ולצדיק ולרשע היו תגמולים הולמים בעולם הזה, היינו מבינים את הכל והצדק ודרכי ה' היו כל כל ברורים לעינינו.. אבל לא היתה שם מקום לאמונה. מאמץ אמונתי נדרש דווקא בשעה קשה ובלתי נסבלת. על המאמץ לקבל כל מציאות ולדעת שאנו לא מבינים כלום, יש תגמול. ואז האמונה חייה בתוכנו. אמונה טהורה, ללא צד רציונלי, ללא הבנה אפשרית, אמונה ותו לה...שיש עליה שכר בעולם הבא. מאמץ אמונתי נדרש דווקא בשעה קשה ובלתי נסבלת. על המאמץ לקבל כל מציאות ולדעת שאנו לא מבינים כלום, יש תגמול. ואז האמונה חייה בתוכנו. אמונה טהורה, ללא צד רציונלי, ללא הבנה אפשרית, אמונה ותו לה...שיש עליה שכר בעולם הבא.
(להמשך התגובה לחץ כאן )

ציורים לפרשת שבוע