chiddush logo
נכתב על ידי אברהם לוי, 4/10/2010

אני ציוני "אמיתי"!

   וַתִּשָּׁחֵת הָאָרֶץ לִפְנֵי הָאֱלֹהִים וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ חָמָס: (בראשית ו' י"א).

   התורה הקדושה שכל כולה מדוקדקת ומילותיה מדודות, טרחה והוסיפה כאן שתי מילים - וצריך להבין מדוע!

   במקום לכתוב "וַתִּשָּׁחֵת הָאָרֶץ, וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ חָמָס", הוסיפה תורתנו היקרה את המילים  "לִפְנֵי הָאֱלֹהִים". וכאן הבן התמה עומד ושואל: "מה בא זה ללמדנו"?

   בטרם נענה על הקושיא, נצא לסיבוב קטן, ונכיר את עולמנו. (נשתדל להרחיב מעט, משום שיש לנו עניין גדול בכך, אשר יתבהר ויתברר "בסוף המאמר").

   "זכה" דורנו והתברך בפושעים ופשעים, אשר לא שערום אבותינו. כל יום נתפס ליצן תורן חדש בקלקלתו, ומדובר בפשעים "על רמה".

   נו, מילא אם היה מדובר באנשי שוליים, גם אז המצב היה מוזר. אלא שאז היינו מרימים רק "גבה אחת". הבעיה היא שמדובר באנשים בכירים, אנשי מפתח, ואנו כבר מרימים "שלושה גבות". רוצים "מסמכים"?

   נחשף בערוץ 2 (בשנת 2005) סרט שזעזע את המדינה, אשר בו נראו מאבטחים אזרחיים מכים באכזריות נוראה אזרחים מפגינים בכביש מס' 6 ללא כל סמכות. ומדובר במקרה שזהות המכים ידועה ואף מתועדת בוידיאו. כמובן שהעניין הועבר לידיעת המשטרה. ומה התוצאות? התיק נסגר מחמת "חוסר עניין לציבור"! (אומנם "איציק בר" דובר מרחב חוף במשטרה, טוען שהתיק עדיין נמצא בטיפול. אך גם אם האמת איתו, הרי שזו תעודת עניות! לאחר שעברו חמש שנים, עם צילומי וידאו מזעזעים וזהות ברורה של הפושעים, עדיין התיק ב....טיפול). (הפרטים נכונים לתאריך 07/12/09 בה נכתבה הכתבה השמורה במערכת העלון).

   בין אדם מקבל כלא על תיק מסוים, ואילו אדם אחר "עם אותו תיק" - ואף חמור יותר, חוגג בבית מלון ויוצא לפנסיה (דרעי לכלא - ויצמן לקיסריה).

   איש ציבור מסוגל להטיח אגרוף בפני איש ציבור בכיר ממנו - ולמרות מעשהו המחפיר והשפל, עוד מכנים אותו "איש ישר ועדין" ("יצחק כהן" & אמנון דה-הרטוך). יש ליצנים שהוסיפו והתבטאו באותה פרשייה בזו הלשון: ''אילו הגיב אמנון דה-הרטוך על-ידי הוצאת אקדח וירה בו למוות, היה זה על פי חוק... (הכתבה המדויקת של מצטטי המילים ונותני התארים שמורה במערכת העלון).

   היכן שאתה לא מסתכל - אתה מזדעזע! ראשי ממשלה בחקירה, (מיותר להביא דוגמאות), מנהלי בנקים (המעילה בבנק "למסחר" שנחשפה בשנת 2002 וגרמה לקריסתו). בואו לא נאריך, אין טעם לחטט בטינופת, אבל בכל זאת נקנח "בגול עצמי" אחד שידבר במקום אלף דוגמאות:

   את המילים דלקמן אמר שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן, (23-2-2010) על התנהלות פרקליטות "מיסוי וכלכלה" בתיק הלבנת ההון בבנק הפועלים.

   "זה לא המדינה שאני מכיר, זה לא המדינה שאני רוצה להכיר. זה פשוט מזעזע"! איך אפשר לדבר על שוגג... איזה מן דבר זה? מה הולך פה? אנשים פה במשך שנים לא ישנים בלילות, ואתם יודעים שאין שום אשמה, ואתם לא מודיעים להם? על תקלה צריך לשלם... שוכב אצלכם חומר בכמויות ואתם לא עיינתם בו... איך אתם יכולים להגיש כתב אישום? אתם יכולים לגרום לי להרשיע אותם כשהם לא אשמים - בגלל שלא עברו על חומר חקירה... למה אני צריך להרשיע אנשים בגלל בעיות שכאלה? איזה מן דבר זה? זה חמור מאוד. אני לא משתמש בשפה הזו - אבל אותי זה פשוט מזעזע. עד כאן ציטוט מדויק מדבריו (הכתבה שמורה במערכת העלון).

   חשוב לציין, "שלצדק האיכותי" של מדינתנו, יש תקדים ויסודות מפוארות - עוד לפני קום המדינה!

   כבר מלפני קום המדינה המצב זעק הצילו! אין צורך וזמן להאריך בעניין, אך בכל אופן, בשביל "התמימים", תזכורת קצרה: את השואה הארורה יכלו חברי הסוכנות לעצור פעמיים! בפעם הראשונה: תמורת כמה משאיות קפה סוכר ותה, (פרשת יואל ברנד). בפעם השניה: בזמן שהיה בידי ארגון "הצלה" של הסוכנות - סכום של למעלה משישים וארבע מליון דולר, והם נתבקשו להפריש מתוכו סכום זעום של חמישים אלף דולר - ובכך לעצור את השואה, אך הם הגיבו במילים: כל העמים שופכים דמם לרוב, ואם אנו לא נביא קורבנות, במה איפה נִקְנֵה את הזכות לקבל את הארץ? רק בדם תהיה לנו הארץ, עפ"ל. ובנוסח שונה הגיב נשיא הציונות העולמי על אותם קורבנות טהורות: אבק אדם... עליהם לשאת את גורלם! ובל נשכח את פרשת ילדי תימן, ילדי טהרן, הטבעת המעפילים והסגרתם לידי הבריטים (למקורות ופרטים נוספים, עיין בספר כי אש קדחה באפי עמוד 11 - 26 "מומלץ בחום - ואף חובה").

   והשאלה נשאלת: יהודים יקרים! איך הגענו לדיוטה כל כך שפלה ולכזו כהות חושים? כיצד יתכן שעוד מלפני קום המדינה - ועד ימנו אָנוּ, פרשיות מצמררות ומזעזעות עולות ונעלמות, "ואף אחד לא מועמד לדין". סליחה! כן מועמד לדין, זה שמחפש את הצדק (עיין ערך "עוזי משולם").

   עד כאן ראינו צד אחד של הטבע, וזעקנו "חמס". ברשותכם, נעבור לצד השני של המטבע, ונבחן אף אותו:

   במדינתנו הקטנטונת יש אוכלוסיה זרה ומוזרה, אשר אנשיה רוכנים על ספרים עתיקים (תלמוד) ומדברים בשפה מוזרה (ארמית), ומסוגלים לשבת על כסא מול ספר פתוח יום שלם – ולא להתפוצץ. אוכלוסייה שנשותיה הולכים בצניעות ומוסרים על כך את נפשם גם בימים בהם החמה יוצאת מנרתיקה. אוכלוסייה זו מכונה בשם "חרדים", משום שהם "חרדים ונזהרים" לקיים את מצוות התורה בהידור, ולעשות נחת רוח לאלוקיהם.

   והנה, ממחקר חדש שנעשה על ידי מערכת "הוד השבת" על מאות אלפי איש, מתברר "שהחרדים" הם "ציוניים" בלב ונפש, וזה תוצאות המחקר:

   שלוש פעמים ביום הם מבקשים בתפילה "ובנה ירושלים... במהרה בימנו". בכל לילה הם עושים תיקון חצות ומתאבלים על חורבן עם ישראל וירושלים והשכינה. צמים על ירושלים בתשעה באב יום שלם - באבל מוחלט של 26 שעות. דוגלים בישוב הארץ. מסתתים בקיר הבית "בחזית" אמה על אמה "זכר לחורבן". יש להם "מצווה" לגור בארץ - ולא להגר לחו"ל. החרדים הללו גם ניסו בכל כוחם לעצור את השואה (את ההצעה של עצירת השואה תמורת 50,000$ עמד הגה ויזם הרב ויסמנדל, כידוע לכל - יש מסמכים על כך, עיין בספר הנ"ל). האם אין זה הופך אותם "לציונים אמיתיים בלב ונפש"?

   ומתברר, שדווקא את הגוף הזה המכונה "עולם התורה - שומרי המצוות", דווקא אותו רומסים. כמו "הצדיק" גבי גזית שהעז להכריז מעל גלי האתר (21-4-2010) ולכנות את החרדים בתואר "עלוקות", "פרזיטים", ו"תולעים", וקרא לגרשם לחו"ל (הכתבה שמורה במערכת). יש צדיק נוסף העונה על השם "נתן זהבי", שגם הוא אוהב חרדים בלב ונפש, ומרוב אהבתו הגדירם בזו הלשון "בריונים עם שערות על הפנים" (22-12-09). לאחר מכן פלט מורנו הרב נתן את המילים הבאות: אני מכריז כיום בתור הרב נתן זהבי, על מתן אלף שקל פרס... לכל שוטר שיקראו לו נאצי, והוא יתן עם אלה פצצה בראש למי שקרא לו נאצי, וירסק לו את הפה עם השיניים ועם הגרון. עד כאן ציטוט דבריו. אה, כמה שהאיש הזה ניחן "באהבת ישראל מופלגת". (הכתבה שמורה במערכת). 

   הציבור החרדי עובר קיצוצים וקיצוצי קיצוצים, (קיצוץ אחרי קיצוץ), בכל מה שקשור אליו. קצבת ילדים וכו', לציבור הזה גם הקטינו את האבטחת הכנסה (מי שמקבל "ממשרד החינוך" - מקבל כחצי ממי שמקבל "מביטוח לאומי"), מגבילים ואוסרים עליו לעבוד אפילו בהתנדבות - משום שהוא לא עושה צבא, (למרות שבכל מדינה מתוקנת, אנשי דת שעוסקים בדת פטורים מצבא). מנסים להתערבב לו בתוכניות הלימודים, (ליבה ומיצב), עד שהדבר כבר הפך "לבדיחה", בואו ונראה אותה:

   בעבודה משותפת של משטרת אשקלון עם גורמי עירייה נוספים, גובשה תוכנית מהפכנית להתמודדות עם הפשע הגואה בקרב הנוער, והוחלט (1-9-2009) כדלהלן: סיורים יזומים של שוטרים בתוך בתי הספר, הפעלת ניידת לשיקוף תיקי תלמידים לשם איתור סכינים וכלי תקיפה, הצבת שוטרים ומתנדבים בתחנות ההסעה ברחבי העיר ובסמוך לבתי הספר, המדינה אף היא הכריזה (15-8-2010) על התקנת "מצלמות נסתרות" בבתי הספר - המחוברות למשטרה "און-לין", כל זה נועד "לרסן את הנוער". נשמע מעניין נכון? והנה, קמים אנשים "שוחרי צדק", ופונים לאוכלוסיה "מושלמת בחינוך", אשר כל תלמודי התורה שלה "בכל הארץ", נקיים מסמים, אלכוהול, שוד ואלימות, רמת הלימודים שם גבוהה, שם כל ילד בכיתה ב' ג' יודע קְרֹא וכתוב (לא עליהם נאמר שרבע מהם אנלפאבתים), ומתברר שילדים טהורים אלו לומדים בכוכים וקרוונים, ללא בריכה צמודה וללא מגרשים וספריות וכו', ולמרות חוסר נתוני השטח המשווע, אוכלוסיה זו מצליחה להנחיל ערכים וכבוד להורים ודרך ארץ לזולת, ואף להושיב ילד על הכסא בבית הספר עד השעה 5 אחר הצהריים! בלי שוטרים וללא מצלמות נסתרות, כאשר "השיעור" מתנהל 100% בהצלחה, ללא הפרעות ואי סדר.

   בקיצור, באים אנשים שנכשלו בחינוך "בצורה טוטאלית", ומנסים "לכפות" את מרכולתם על אלו שהצליחו לתפארת. היש טיפשות גדולה מזו? ועוד מאיימים עליהם שיסגרו להם את התקציב. אם זה לא היה מכאיב, הרי שלא הייתה בדיחה גדולה מזו!

   נעצור לרגע את הריצה, ונעלה כאן שני שאלות המתפרצות ובוקעות עד לב השמים - ואולי יותר!

   א) כיצד יתכן שאלו שביצעו פשעים חמורים נגד עם ישראל (בפרט בקום המדינה וכנ"ל), את אלו מעיזים לכנות "ראשי הציונות", והם נזר לראשנו ועטרה לעיננו - ואף עושים להם "יום הולדת" 106 שנים אחר פטירתם (בכיכר ציון בירושלים בתאריך 2-5-2010), ואילו את הציונים "האמיתיים" לא מעריכים, ועוד מכנים פנאטים ואנטי ציונים - והולכים איתם ראש בראש ומתערבים להם "בחינוך הטהור שהוכיח את עצמו", ובמקום שיסתכלו עליהם "כסולת", מביטים עליהם "כפסולת" (עלוקות, תולעים, פרזיטים, בריונים עם שערות על הפנים)?

   ב) כיצד יתכן שהפשע בדורנו חוגג ומתרחב ופושה לכל פינה, עד שהפך אצל הנוער "לנורמה", ואף טיפס ופגע גם בחלונות הגבוהים ביותר?

   בפרשתנו, מספרת התורה היסטוריה מאוד מוזרה! דור שלם קלוקל. אדם זורע חיטה - וגודל לו שעורה. הארץ האנשים והבהמות חיו בערבוביה ובהפקרות. כולם גוזלים וחומסים ו-כ-ו-ל-ם ש-ו-ת-ק-י-ם. רגע אחד! איפה היה באותו זמן יושב ראש הכנסת? ומה עשו השרים? ומדוע נדם קולו של אב בית המשפט? ולהיכן נעלמו אנשי הצדק והחוק?

   וַתִּשָּׁחֵת הָאָרֶץ לִפְנֵי הָאֱלֹהִים וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ חָמָס!

   וַתִּשָּׁחֵת הָאָרֶץ לִפְנֵי הָאֱלֹהִים - כאשר נטמעים ונטמאים בעבירות, כשלא עושים חשבון לבורא עולם, אם מנסים לנטרל את התורה ולייצר "תורה חדשה", התוצאות הנם וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ חָמָס! כבר לא עושים גם חשבון לבני אדם - וזה הופך להיות סטנדרט מקובל - ואין פוצה פה ומצפצף. ומי שפוצה פה, מצפצפים עליו ומטפלים בו, (עיין ערך עוזי משולם).

   כאשר מנסים להוציא את אלוקים מהתמונה, הלב והרגש נשחקים, והתוצאות בהתאם.

   הגמרא אומרת (יומא פ"ו:) כיוון שעבר אדם עבירה וחזר עליה שוב - נעשית לו כהיתר. ואמר על כך אחד מגדולי ישראל: אדם שעובר עבירה, בפעם הראשונה - הוא מרגיש שזו עבירה. בפעם השניה - נדמה לו כבר שזה "מותר". בפעם השלישית - זה נראה לו "מצווה". ובפעם הרביעית - זה הופך להיות "הידור מצווה", ובפעם החמישית - זה נהיה מעלה לא פחות מקידוש ה'.

   את זה בדיוק רוצה התורה שנדע, שכאשר הרגש התורני מתחיל להישחק, האדם נכנס לבור בלי תחתית, ומרגע לרגע הוא מעמיק את נפילתו יותר ויותר, עד "שעבירה" הופכת בעיניו "למצווה".

   ראינו זאת לאורך כל ההיסטוריה. במבול, ובסדום, ועד ימינו אנו, בו העיז חיים ויצמן לכנות בפומבי את קדושי השואה בשם "אבק אדם", והוסיף "שצריך לוותר עליהם" (מקור הפרטים שמור במערכת העלון). אכן אם אלוקים לא בתמונה, ניתן להגיע עד "לשפל כזה" ולומר כאלו מילים מזעזעות, ומצד שני להיבחר לנשיא הראשון של מדינת ישראל זו כבר "בדיחה מספר 2" שמופיעה הפעם בעלון, וגם הפעם זו בדיחה כואבת!

   התורה חפֵצה להחדיר לנו לראש היטב: כל עוד ומתכופפים לאלוקים ותורתו, הרי שנמצאים "במסגרת" וזה מחייב את האדם למוסר ודרך ארץ. אך אם אלוקים חס ושלום מוּצָא מהתמונה, האדם עלול לאבד צלם אנוש.

   יהודים יקרים! רבים תמהים עד כדי "כעס", מדוע הציבור החרדי לא חוגג את יום העצמאות - ואף מתנזר ממנו. כיום קיבלנו תשובה!

   ראשי ומייסדי ונשיאי המדינה חנכו והקימו את המדינה מתוך "בוז" לקורבנות השואה וויתור עליהם. הם לא היו מוכנים להשקיע מעט כסף כדי לעצור את גלגלי השיניים של מלאך המוות - ואף הם פעלו ההפך! הם "הכניסו לכלא" את מי שהפך עולמות והרגיז ממלכות כדי לגרום להם להושיט יד ולעזור, (עיין בהרחבה בספר כי אש קדחה באפי - ותזדעזע מהראיות והתוכן), ובפרט שהם חרטו על דיגלם את המלחמה בדת (בקום המדינה אפילו גזזו פאות בכוח), כמו כן הם חטפו ילדים ומכרו תמורת בצע כסף, כיוון שזו התשתית של מדינתו הקטנטונת והחמודה, אשר ציערה אלוקים ואדם!!! "לעולם התורה" קשה להיות שותף בחג הזה.

   מצד שני, עולם התורה "ציוני" בלב ונפש. נכון. בה' באייר הוא לא עומד "דקה דומיה" ומנפנף במנגל "וגולש בכבלים" בפארק דרום. אך הוא "חוגג" את צִיוֹנִיוּתוֹ בדרך אחרת. הוא מתאבל על חורבן ירושלים "בצום ובכי"! מתפלל כל יום שלושה פעמים ומעתיר רחמים על ירושלים וגלות ישראל בתפוצות! שלושה שבועות (בין המיצרים) הוא לא שומע שירים ולא עורך חתונות! כל לילה הוא עורך "תיקון חצות" בדמעות, והצדיקים שבו גם "חוגרים שק ואפר", וכל זה למען ארץ ישראל, גלות היהודים, וצער השכינה! וכי יש לך ציוני יותר מזה?

   לא אמרנו שמי שחוגג את יום העצמאות הוא לא ציוני. ברור שהוא ציוני מושלם - ואף מעבר לכך. אלא שהדגשנו, שגם מי שלא חוגג, הוא ציוני בלב ונפש!!!

   עד כאן לימדה אותנו הפרשה "מסר ברור", והוא:

   וַתִּשָּׁחֵת הָאָרֶץ לִפְנֵי הָאֱלֹהִים - כאשר אנשים פורקים מעליהם עול יראת שמים וזונחים את בורא עולם, התוצאה היא וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ חָמָס, שהפשע והרשע מתחילים לפשות ולחגוג.

   ללמדך, שמי שחושב שהוא יכול להוציא את אלוקים מהתמונה ולהישאר בן אדם, הוא טועה טעות חמורה, משום שדרדורו בלתי נמנע.

   אך אם נעמיק במסר הזה ונקרא אותו "הפוך", נקבל גם את המסר הבא:

   אם הגעת למסקנה שהפשע והרשע מנת מדינתך וכל המדינה נמצאת בקייטנה אחת גדולה, דע לך שיש רק דרך אחת לצאת מהבוץ המשפיל המחפיר והמחמיר הזה. "תשובת המשקל".

   אם שורש הכישלון הוא "וַתִּשָּׁחֵת הָאָרֶץ לִפְנֵי הָאֱלֹהִים", הרי שהפיתרון הוא להתקרב לה' ולהיות "אדוק" בתורתו ובמצוותיו. ואין ספק שככל שנהיה אדוקים יותר בה' ותורתו, כך ננצל יותר מפגעי הזמן, ונקדם את הגאולה.

   יש מי שחושב אחרת?

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (6)
אברהם לוי (8/10/2010)
שלום וברכה
אחזור על המסר "באותן מילים שכתבתי מקודם:

אם הגענו למסקנה שהפשע והרשע בדורנו המריאו לשחקים והתקיים בנו "וַתִּשָּׁחֵת הָאָרֶץ לִפְנֵי הָאֱלֹהִים", הרי שהפיתרון הוא "תשובת המשקל", להתקרב לה' ולהיות "אדוק" בתורתו ובמצוותיו.

"אין כל פיתרון אחר".

מסר נוסף: לחדד אצל האנשים את דברי חכמינו שציוונו "דע מה שתשיב". (בתור אחד שעסק ועוסק בקירוב, אני יודע עד כמה נושא זה טעון חיזוק אצלינו, "עד כדי חילול ה' ".
כאשר אדם נשאל שאלה פשוטה כמו שמופיע במאמר "מה רע בתאריך ה' באייר שהחרדים כל כך לא מתחברים איתו". ואנשים לא יודעים כיצד לענות לשואל, ולפעמים זה נשאל בפורום גדול כגון אזכרה וכדו', ואנשים בגלל זה כבר מאבדי את החן של אותו אדם שאמר דברי תורה וחיזקם, ולא די שלא חיזקם, אלא אף עורר בהם זעם על עולם התורה.
אומנם, גם אם יענה להם, יתכן והם לא יקבלו את דב
(להמשך התגובה לחץ כאן )

אברהם (6/10/2010)
שלום לך!
בשאלית התכוונתי מה החידוש שלך לזעוק על מה שקורא בארץ ?או.קיי.
הדברים לא חדשים שיש שחיתות והיא מזעזעת. השאלה מה עושים מפה?
להגיד להתקרב לתורה ומצוות זה נכון תמיד בלי שום קשר למצב.
איזה פתרון קונקרטי מעשי אתה מציע?
בתכל'ס לא חידשת כלום במה שכתבת - במחילה מכבודך
ואם רצית רק להעלות למודעות ולחדד אשריך
אברהם לוי (5/10/2010)
כמה שאני מהפך בדברים, איני תופס "מה לא כך כך ברור".

אך בכל מקרה אסכם את הדברים במילים ברורות, אולי זה יעזור לעניין להתבאר ולהתבהר:
המאמר דיבר על "פרשת נוח", תקופה בה העולם היה "מלא בשחיתות - וכל העולם שתק".
שאלנו "מדוע"?
וענינו שהתורה רמזה לנו את סוד העניין בפסוק, וכדלקמן:
וַתִּשָּׁחֵת הָאָרֶץ "לִפְנֵי הָאֱלֹהִים" - כאשר אנשים פורקים מעליהם עול יראת שמים וזונחים את בורא עולם, כאשר מנסים לייצר "תורה חדשה", התוצאה היא "וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ חָמָס"! הפשע והרשע מתחילים לפשות ולחגוג, וכבר לא עושים חשבון גם לבני אדם, וזה הופך להיות סטנדרט מקובל - ואין פוצה פה ומצפצף.

הבאנו דוגמאות מחיינו וממדינתנו, "דוגמאות בצבע", ובהם הראנו עד להיכן אפשר להגיע ללא חיי תורה, והוספנו שגם בימינו השחיתות חוגגת, ואם כבר קם אדם ומנסה לעשות "צדק", נלחמים בו ויורדים לחיו, (עיי
(להמשך התגובה לחץ כאן )

אברהם (5/10/2010)
שלום לך אברהם לוי
לא הבנתי כל כך מה המסר שאתה רוצה להעביר?שחייבים את הקב"ה בשביל לחיות ולנהל מדינה ? שהחרדים יותר טובים ? ממי? אשמח אם תבהיר לי את המסר שאתה רוצה להעביר
רק הערה קטנה
כל מה שאתה כותב ידוע רק שאתה לוקח את השלילי מהחילוניים ואת החיובי מהחרדים וכידוע יש גם שלילי אצל החרדיים(נראה לי שהרבה לא רוצו לעלות לארץ לפני ובזמן השואה) ויש חיובי אצל החילוניים (בכל זאת הם בנו את הארץ)
מחכה להבהרתך
אברהם לוי (5/10/2010)
שלום לרב דביר היקר.

ראשית, אני מצהיר שאין כוונתי לבוז לאף יהודי, וכל שכן שלא לפגוע, ומי שנפגע (למרות שאין ממה) - אני שולח לו כעת את התנצלותי. כמו כן אני מודיע שהפעם אני אגיב "לעניין", כפי "השכל הישר", ואני מבקש מחילה אם הדברים יהיו חדים כתער. לאחר פתיחה זו, אני ניגש לגופו של עניין.

ציינת מספר נקודות, ובעזרת ה' אענה על כולן, אך קודם לכך "הקדמה קטנטונת":

כבר שנים שה' זיכה אותי לכתוב עלון (קרוב לשמונה שנים), "וחלקו" התפרסם באתר כאן – כמו המאמר הנוכחי.,ובכל מאמר מושקע הרבה מחשבה – והוא לא נכתב כלאחר יד, ואני עומד מאחרי הדברים!

אמת! החומר נוקב, ועלול אף לקומם חלק מהאנשים. אך בתור אנשים בוגרים, נזיז רגע את "הרגש", ונעבוד עם "השכל".

הרי החומר הזה הופץ במדיה, הועלה ברשת, ורובו נלקט מתוך האתרים שאינם חרדים, ואלו הם: "ויקיפדיה, גלובוס, ynet, נַקִים ישראל, דעת,
(להמשך התגובה לחץ כאן )

דביר (4/10/2010)
אתה מאשים אשמות חמורות מאוד ומכליל גם אנשים יקרים וחשובים שהקריבו את חייהם למען עם ישראל (למרות שיתכן שגם הם טעו, מי שעושה גם טועה לפעמים).
לי היה קשה לקרוא את הכללות
, לדוג': "ראשי ומייסדי ונשיאי המדינה חנכו והקימו את המדינה מתוך "בוז" לקורבנות השואה וויתור עליהם".
אין טעם להיכנס להוכחות הפוכות, לכן נדון בעצם העניין:
1. תמיד ישנם בעיות ואנשים מושחתים ואין ללמוד מכך את כל המציאות.
2. יום העצמאות לא נחגג בשביל האנשים שהזכרת, אלא בשביל להודות לה' על החסד שעשה עימנו אחרי שנות גלות ארוכות.
3. כדי להיות ציוני במובן המקובל לא מספיק להתאבל על ירושלים ולהתפלל צריך לעשות מעשה ממשי, וגם החרדים עצמם לא יסכימו להיקרא "ציונים".
4. החרדים היו מעדיפים להשאר בגולה ולא להכנס לארץ מה שמכניס אותם לבעיות רבות ולשיטתם ישנה גם בעיה לתרום למדינה (ג' השבועות ועוד בעיות).

לשמחתי גם החרדים מתחילים להבין שאין ברירה
(להמשך התגובה לחץ כאן )