chiddush logo

פנינה יומית...

נכתב על ידי שניאור, 18/10/2015

 

יום שישי ג' חשון - נח

 

מה אפשר ללמוד מטלפון?

בנוגע לכתוב בפרשתנו "בשנת שש מאות שנה לחיי נח וגו' נבקעו כל מעיינות תהום רבה" (ז, א) כתוב בזוהר הקדוש "ובשית מאה שנין לשתיתאה יתפתחון תרעי דחכמתא לעילא ומבועי דחכמתא לתתא ויתתקן עלמא לאעלה בשביעאה כבר נש דמתתקן ביומא שתיתאה מכי ערב שמשא לאעלא בשבתא, אוף הכי נמי, וסימניך בשנת שש מאות שנה לחיי נח וגו' נבקעו כל מעיינות תהום רבה [וארובות השמים נפתחו]" (זהר ח"א קיז, א).

והנה, דברים אלו הכתובים בזהר הק', שבשנות השש מאות (אחרי שנת ה'ת"ק) לאלף השישי יפתחו שערי החכמה העליונה – נתקיימו בהיגלות נגלות אורו הגדול של מורנו הבעש"ט, וגילוי חכמת פנימיות התורה, היא תורת החסידות. והולך ומוסיף ואור מדור לדור בגילוי תורת החסידות. וגם המשך דברי הזהר אודות פתיחת מעיינות החכמה דלמטה התקיימו מאז אותה תקופה בערך והולך ומוסיף בגילוי מדעים שונים וחידושים מופלאים בענייני העולם. וכדברי הזהר שכל זה הוא כהכנה למשיח.

אמנם, מכך שהזהר הק' מקשר גם את פתיחת תהומות החכמה התחתונה – לביאת המשיח, משמע שגם גילוי חכמות העולם הוא הכנה למשיח, וצריך ביאור איך חכמות אלו מכינים להגאולה?

ויש לבאר בזה:

מהחידושים העיקריים שיתגלו בביאת המשיח הוא זאת אשר "ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר יחדיו כי פי ה' דיבר" (ישעי' מ, ה) וכמבואר בספרי החסידות, שהתגלות האלוקות דלעתיד תהיה לא רק באופן ד"ומלאה הארץ דעה" (ישעי' יא, ט) אלא "וראו כל בשר" שהבשר  הגשמי יראה ויבין את האלוקות. ומעין זה נהיה כבר עתה כהכנה לביאת המשיח.

דוגמא לדבר: בין החכמות שהתגלו בדורות האחרונים, נתגלו כוחות שיכולים לאחד ולקשר בין קצוות תבל, כמו כח ה"טעלעפאן" ויתירה מזו באמצעות גלי ה"ראדיא" ועוד.

יכולת זו לשמוע כל הגה והגה היוצא מפי אדם, מבלי הבט על איזו פינה הכי נידחה שבעולם הוא נמצא ובאותו רגע ממש, נותנת דוגמא מוחשית להענין ד"עין רואה ואזן שומעת וכל מעשיך בספר נכתבים". אשר כן הוא בוודאי אצל מלך מלכי המלכים הקב"ה שאצלו לא שייכים שום הגבלות, ובדרך ק"ו, שאם בדרכי הטבע אפשר לראות ולשמוע כו' – "הנוטע אזן הלא ישמע אם יוצר עין הלא יביט"?!

וכל זה הוא הכנה לביאת המשיח, שגשמיות וחכמות העולם מעידים ומשמשים כח וחיזוק להתבוננות בענייני יראת שמים וחיזוק בתורה ומצוות.

(ע"פ לקוטי שיחות חט"ו עמ' 42 ואילך)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע