גיור עמלקים- 2 (10 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי דידי, 1/8/2010
בס"ד.
ע"פ המכילתא על פרשת בשלח, שאומרת שאסור
לקבל גרים מעמלק,
מה הסיבה, שאסור לקבל גרים מעמלק?
אשמח גם לקבל מקורות.
כמו"כ, אשמח לקבל תשובות לשאלת גיור עמלק 1
תומ,ר
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (10)
הגלוי לגמרי וממצב זה קשה מאוד לבוא להשפעה היינו
להשפיע על מנת להשפיע ולקבל על מנת להשפיע לכן
בגמרא הם כאילו אומרים שצריך לצמצם את השימוש בלקבל על מנת לקבל - כי אין לו תקנה (תיקון)
כי מי שמחפש אמת אינו צריך לפסול את כולם בשביל להגיע לאמת אלא הוא חי באמת שלו וזה מספיק לו, ומה שהוא רוצה "לעזור" לכולם ע"י רמיסת כל האנשים והשיטות הקיימות - היא עדות על כך שאינו מחפש אמת אלא מחפש חסרונות ואין לו חירות עם עצמו,
האם אתה מכיר מצוה אחת המפורשת בתורה שאפשר לקיים אותה בלי חכמים??
הרי אפי' איסור לא תרצח הוא מוגבל רק כאשר אתה לא נרדף, אבל אם אם מישהו יבוא לרדוף אותך הרי השכל הפשוט אומר שלא תתן לו - הבא להורגך השכם להורגו,
וכן 'לא תנאף' הרי יעל שמסרה עצמה לסיסרא וכן אסתר לאחשוורוש היו מצוה לצורך הצלת עם ישראל,
וכן כל הניקוד של התורה הוא תורה שבעל פה, ואם אין ניקוד אין אתה יודע כלל מה כוונת התורה, ואתה יכול לקרוא חֶלֶב במקום חַלֶב, וכן סִכות במקום סוכות וכן הלאה,
כל המצוות !!! אינם ברורות בתורה חוץ ממצות האמונה שהבורא קיים,
וא"כ בשביל מה נתן הקב"ה תורה אם לא בשביל לקיים, אלא ודאי שנתן גם כללים לתורה שבע"פ,
וחיפוש חירות אמיתית לא תמצא אלא במי שעמל ועוסק בתורה שבכתב עם תורה שבע"פ.
סיבה נוספת שיש לומר,כיון שיש ענין שלא יהיה כל זכר לעמלק,ועל כן צריכים גם להרוג בהמת עמלק,שלא יגידו זה בהמת עמלק,ונמצא שיש זכר לעמלק,מאותו סיבה גם לא מקבלים גרים מעמלק,שלא יהיה להם זכר על ידי "גר עמלק".
אשמח לדעת איפה מצאת בגמ' הק' שאמוראים חולקים מדעתם האישית על ציוויי התורה, או מחדשים מצוות מדעתם. כל עוד לא הראית לי מקור כזה- תגובתך לענ"ד קצת מוזרה ומגוחכת.
ב. הרמב"ן, כבר כתב שעניינו של עמלק הוא להלחם בקב"ה, אבל עדיין לכל אחד יש בחירה חופשית, אפי' לגויים, ונראה לי שאדם בדורנו, במיוחד אדם כמוך, שנשמע חכם, צריך הרבה מאוד אומץ, תעוזה וחוצפה, כדי לחלוק על
אמוראים, שכתבו "מבני בניו של המן למדו תורה בבני ברק", { הגמרא, גיטין}.
ג. כתבת שנראה שהתורה סולפה במשך הדורות
שכן לא מובן מדוע בני תורה נכשלים בעבירות חמורות.- תשובתי היא : א. אני לא מכיר אף אדם גדול שנכשל בעבירות חמורות, ואם אתה
מתכון לרב אלון, לידיעתך, לך, בתור יהודי שומר מצוות, אסור להאמין לכך ה"חפץ- חיים", כותב שאפי' אם יש לאדם אחד רק מלאך אחד שמלמד עליו זכות, לעומת 999 מלאכים שמלמדים עליו חובה, ואפי' אם אותו מלאך מל
אני מקבל רק תורת משה הכתובה כאמת מוחלטת! פרושים שניתנו לתורה על ידי רבנים בגלות בבל ואילך הם דעתם האישית והם סותרים לפעמים את ציוויי התורה הכתובה, על טעויות אלה הסתמכו פרשנים מאוחרים והוסיפו עליהם. ובמצב של סתירה אני מקבל רק דברי אלוהים חיים. בתורה כתוב:"לא תוסיפו על הדבר אשר אנוכי מצווה אתכם ולא תגרעו ממנו" (דברים ד', ב') בהתאם לכתוב בתורה, מקדשים את ראשי החודשים על פי ראיית הירח וחוגגים את החגים במועדם! תוך שמירה על יום האביב. וחכמינו החליטו להיות לנביאים ולשנות סדרי בראשית, הם קבעו להם כללים המשנים את המועדים, לדוגמא:קבעו שחג הפסח לא יחול בימים ב', ד', ו'; ואילו ראש השנה לא יחול בימים א', ד', ו' ; ויום כיפור לא יחול בימים א', ג', ו' . אי לכך לא תמיד חלים החגים במועדם כאשר שערי שמים פתוחים.
אני אישית לא מבין מה יש לאדם שעבר עבירות שהם ייהרג ובל יעבור לחפש בתורת משה? אדם שאינו מסוגל לשמור על מצוות - ש
שלום קובבה היקר,
לפי טענתך, לא נוכל לסמוך על התורה, שסיפרה לנו במפורש "ויבוא עמלק וילחם עם ישראל ברפידים".
כמו כן לפי טענתך, לדברי ר' אליעזר במכילתא אין שום משמעות המשליכה על המציאות, כיון שאולי בכלל אין כזה עם עמלק, וממילא, יהיו חייבים לגייר את כולם.
אמנם בכל דור יש "עמלק", אבל זה לא קשור לשאלה.
בנוסף גם בגמרא {גיטין, נז}, מובא ש"מבני בניו של עמלק- למדו תורה בבני ברק".
אם אתה לא סומך על התורה, הגמרא או המכילתא כעובדה היסטורית, או לחילופין אם אתה חושב, שר' אליעזר אומר דברים שאין להם שום השלכה על המציאות.{לפי טענתך}- אז, אני אישית לא מבין מה אתה מחפש בחידוש זה.
והגרים שמתגיירים הרי הם חלק מן העור ששייך יותר לגוף האדם.
(שמות יז, טז): "כי יד על כס י-ה מלחמה לה' בעמלק מדור דור". ופירש רש"י: "נשבע הקב"ה שאין שמו שלם ואין כיסאו שלם עד שיימחה שמו של עמלק כולו".
זה כמו מינוס ופלוס שלא מתחברים כלל.