מכתב
נכתב על ידי אביהו ח, 20/8/2024
*שמחה גדולה בעשיית המצות*
_דרכי החסידות משיחות ומכתבי כ"ק אדמו"ר הריי"ץ:_
כאשר עשיית המצוה הוא בקרירות בדרך מצות אנשים מלומדה, אינו נמשך בזה גילוי אור, וכמאמר מצוה בלא כוונה כגוף בלא נשמה, וצריכה להיות כוונת המצות, היינו שיהיה לו חיות בקיום המצות,
וחיות בקיום המצות יכול להיות דכאשר בתחלה יש לו אהבה לאלקות,
והיינו דכאשר מתבונן בהתבוננות טובה בענין אלקי ומבינו בהשגה טובה ובהעמקת הדעת ומתעורר באהבה לאלקות, אז יש לו חיות גדולה ושמחה גדולה בעשיית המצות, וכמ״ש רבינו נ״ע [בספר התניא, לקטי אמרים פרק ד:] והמקיימן באמת הוא האוהב את שם הוי׳ וחפץ לדבקה בו...
_מקור: ספר המאמרים תרצ"ט ע' 150_ • *מוגש ע"י מכון 'אור החסידות'*
*להצטרפות לקבלת 'דרכי החסידות יומי' מתורת הרבי הריי"ץ מדי בוקר הצטרפו לקבוצה בוואטספ (קבוצה שקטה, הודעה אחת ביום):*
https://chat.whatsapp.com/BoeadXjQQ3X1cq13SNBOFm
*אהבה לכל המצוות בשווה*
_דרכי החסידות משיחות ומכתבי כ"ק אדמו"ר הריי"ץ:_
...והנה בכדי שיהי׳ קיום המצות כדבעי למהוי הוא דוקא כאשר המצות באים מפני האהבה,
וכדאיתא בספר של בינונים "והמקיימן באמת הוא האוהב את שם הוי' וחפץ לדבקה בו", כאשר הוא אוהב את הוי׳ אז הנה הוא מקיים את המצות כדבעי למהוי, דכל המצות שוים אצלו לקיימן בתום לבב,
והאהבה היא באה ע״י ההתבוננות, דכאשר הוא מתבונן בענין אלקי בהשגה טובה ובהעמקת הדעת ה"ה מתעורר באהבה, דכך היא המדה דהתבוננות מביאה לידי מדה גלוי', דזהו ואהבת את הוי' אלקיך, דעל אהבה שהיא מדה שבלב אינו שייך ציווי, אלא הציווי הוא על ההתבוננות בהשגה טובה, והאהבה תבוא בדרך ממילא, ואז הרי קיום המצות יהי' אך ורק מפני שהן ציווי הוי' ובמילא יהי' עשיית כל המצות וקיומן בשוה...
_מקור: ספר המאמרים תרפ"ה ע' רסט_ • *מוגש ע"י מכון 'אור החסידות'*
*להצטרפות לקבלת 'דרכי החסידות יומי' מתורת הרבי הריי"ץ מדי בוקר הצטרפו לקבוצה בוואטספ (קבוצה שקטה, הודעה אחת ביום):*
https://chat.whatsapp.com/BoeadXjQQ3X1cq13SNBOFm
*עשיר בלי כסף למכולת...*
_דרכי החסידות משיחות ומכתבי הרבי הריי"ץ מליובאוויטש:_
הנה רואים אנו שיכול להיות עשיר גדול בעל בתים גדולים ושלא יהיה לו ללחם. לחנות לא יכולים להביא בתים, ללחם זקוקים למטבע מזומנת, כך גם ברוחניות, יכולים ללמוד תורת הנגלה וחסידות, ושלא יהיה פרוטה לפורטה במה ללכת ברחוב, להיות סור מרע, עוצם עיניו מראות ברע ואוטם אזניו משמוע, ולראות מה שצריך לראות ולשמוע מה שצריכים לשמוע.
_מקור: לקוטי דיבורים [המתורגם] ח"ה ע' 1087_ • *מוגש ע"י מכון 'אור החסידות'*
*להצטרפות לקבלת 'דרכי החסידות יומי' מתורת הרבי הריי"ץ מדי בוקר הצטרפו לקבוצה בוואטספ (קבוצה שקטה, הודעה אחת ביום):*
https://chat.whatsapp.com/BoeadXjQQ3X1cq13SNBOFm
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)