chiddush logo

שמיני עצרת - החג שנבלע... (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 22/7/2024

 בס"ד.


שמיני עצרת החג שנבלע....
----------------------------------

בַּיּוֹם, הַשְּׁמִינִי--עֲצֶרֶת, תִּהְיֶה לָכֶם:  כָּל-מְלֶאכֶת עֲבֹדָה, לֹא תַעֲשׂוּ.  
 
שמיני עצרת הוא חג העתיד.
 חג האחדות והגאולה.
 בכלל "היום השמיני" הוא כינוי קוד
 ליום  מפעלות האדם כהשלמה לשבעת 
ימי הבריאה.
 הוא גם בהקשרנו,ערך האדם המוסף לשבעת ימי חג הסוכות .
 יום שבו אמור האדם להשלים את שמחת שבעת ימי החג
 ביום שמחה ייחודי ומשלים הוא חג שמיני העצרת.
 משל אמר הקב"ה לישראל :
 שמחתם אותי בימי החג הקרוי גם על שמי  : "חג ה'" .
עתה השלימו השמחה ביום חג שיהא קרוי כל כולו על שמכם ....
 
ביום חגכם שלכם .יום שבו אתם עוצרים לקיים :
אחדות של "עצרה" של "האספו" - כמצוות אבינו יעקב
  "קדשו עצרה" -שזו שמחת העולם האמיתית .
 משל : בהמשך ל"אך שמח" 
קנחו בעיקר - ב"אח שמח" .
 
לפיכך, גם הביטוי האופרטיבי המשתכלל לכלל
 ציווי של ממש  לאמור :

עֲצֶרֶת, תִּהְיֶה לָכֶם.

 עצרת תהיה לכם בשניים:

 "עצרת" כאמור מלשון עצרה  אסיפה = אחדות 
 וכן "עצרת" מלשון עצירה - בלימה.
 שאין אחדות האדם מושגת אלא ביסוד העצירה הבלימה איש את עצמו מפני חברו ומפני כבודו של חברו .
 שרק כך מתחברים לבסוף בני האדם .

 שגם אין לו לקב"ה שמחה  כשמחת אחדות כלל ישראל ולימים בגאולה השלמה.
 שמחת אחדות כלל האדם להיותו של ה' לבסוף : 
אחד ושמו אחד בקרב כל בני האדם.

לכן ,דומה, הגיע העת להשיב לחג זה  את ערכו וכבודו הראוי .
להופכו לחג שמחת האחווה והאחדות.
  שמחת היחדיו - בהיותינו אחים זה לזה.
 משל : בפסח אנחנו יושבים סביב שולחן אחד : מהחכם ועד הרשע. 
בשמיני עצרת אנחנו צריכים לקום לרקוד יחדיו - כולנו כאחד 
בשמחת איש את אחיו .
להיותינו "אחד" מול ה' אחד.
 זו שמחת התורה האמיתית ......

בשנה שעברה  זועזענו וטולטלנו כל שכבות העם.
  ודווקא ביום הקרוי בפינו : יום שמחת תורה.
 משל רמזו מהשמיים  כי מיצוי חג זה אך במה שקרוי : "שמחת תורה", איננו מקובל יותר בשמיים .
 שהרי מה חוללנו לפני יום זה : שנת אימים של מחלוקת ושיסוע בהגיענו על פי התהום  ממש.
האחדות חוללה על ידי מכניזים שיטתי מפלג במשנתם  ובהנהגתם של מנהיגים נרפים ותלושים , כולל אותם המכונים :"רבנים"
 
בשנה הבאה עלינו לטובה ראוי  שנתקן : נעניק סוף סוף לחג שמיני עצרת את מהותו ותוכנו :
 חג האחדות ושמחת ההדבק של כלל ישראל זה בזה.
 הניחו לתורה ושמחתה להיותה מקור ועילת שמחתינו  בכל יום ובכל שעה .[עבדו את ה' בשמחה]
ביום זה חבקו ורקדו איש את אחיו .
 את "צילו" של האלוהים אשר בארץ .
שאדם שמחבק את אחיו מחבק הוא את צלם = גם דמות האלוהים.
 ולרקוד עם צלם ודמות האלוהים גדול יותר מלרקוד אך עם תורתו........
משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
משה אהרון (22/7/2024)
בס"ד.
רשימה זו נרשמה תחת הכותרת של פרשת פנחס על פי ציטוט הכתוב שהובא ונדון בה. והגם שנדון בה חג שמיני עצרת .נרשמה אך משנית גם כחג . אך העיקר בעיני פרשת המועדים שבפרשת פנחס
והנה נחסמתי שוב ושוב........
משה אהרון (22/7/2024)
בס"ד.
רשימה זו נרשמה תחת הכותרת של פרשת פנחס על פי ציטוט הכתוב שהובא ונדון בה. והגם שנדון בה חג שמיני עצרת .נרשמה אך משנית גם כחג . אך העיקר בעיני פרשת המועדים שבפרשת פנחס
והנה נחסמתי שוב ושוב........
ציורים לפרשת שבוע