chiddush logo

ההנהגה הנפסדת של ה"אני"

נכתב על ידי משה אהרון, 28/5/2024

בס"ד.


ההנהגה הנפסדת של ה"אני".
============================

 אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם.

יזהר האדם מאד מלהרבות בשימוש במילה : "אני". שהמילה :"אני" יאה ומיוחדת אך לקב"ה עצמו.
 משל והוא אומר "קדושים תהיו - אתם ברבים. שלשון היחיד מיוחדת אך לי - הקב"ה - בבחינת : "כי קדוש אני".
 ולא עוד שנאמר שוב ושוב  :
 "אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם" : משל גם להוסיף ולהזהיר, רק ה' אלוהיכם רשאי לומר : "אני".
 הנה אם כן ,האדם שהוא האיפכא  מ"אני" שהוא בכלל :
 "אין ואיין" [אומנם אותן אותיות] אינו ראוי שינופף במילה : "אני". וודאי לא בלשון ובכוונה של התפארות 
והנה, גם לא בכדי שהתורה החלה באות "ב" של בראשית  שיש קודם לזו ה"ראשית" ראשית אחרת אין סופית, המסומלת באות הקודמת . האות  :"א" הוא האלוהים - הקב"ה.
 כך גם האות : "א" וחליפתה האות "ה" הן במהות והן בצליל  [אדנות] הן האותיות הראשונות  בביטוי כאמור :אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם
 " כך גם בכינויו של הקב"ה : "אהיה אשר אהיה".
 האות "א" המשולשת שבה וחוזרת .
 ולסוף רמז גדול יש לאלה הדברים  במילים : 
 "ונשיא אשר יחטא". שהאותיות הראשונות יוצרות  את המילה : "אני". משל מרמז הכתוב  שחטא האדם בהתנשאות ,בשימוש במילה : "אני".
 אז הנה כי כן, רק לקב"ה יאה לומר : "אני" .
ורצוי מאד מאד ,שאנו אנשי האפסות והאיין, נמעט מאד בשימוש במילה : "אני" . וודאי תוך כדי התנשאות והתפארות  אישית .
 כך או כך ירגיל עצמו האדם כשאומר : "אני" לחשוב ולהגות ב
"אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם".

משה אהרון 


















 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע