chiddush logo

תשלום בזמן

נכתב על ידי הרב יהושע אלט, 21/5/2024

 להצטרפות לאלפי המנויים ולקבל את העלון חנם, לשלוח הערות או תגובות, נא ליצור קשר עם הרב יהושע אלט בכתובת [email protected]. העלון מתפרסם בשש יבשות וביותר מארבעים מדינות ברחבי תבל.


כדי לרכוש אחד מהספרים (באנגלית) של המחבר (עותק או ספר אלקטרוני) ולקבל אותו במשלוח עד דלת ביתך, אנא שלח דוא"ל לכתובת [email protected]  או בקר בכתובת https://amzn.to/3eyh5xP.

תשלום בזמן

 

נוסע במטוס ניגש לדיילת וביקש להכניסו למושב מחלקה ראשונה. היא הסבירה לו שאפשר לדון על זה רק כשהוא בשטח. ברגע שהמטוס בשמים, זה כבר מאוחר מדי. באופן דומה, מעמדו של אדם בגן עדן נקבע על פי אופן פעולתו בזמן שהיה כאן למטה עלי אדמות.

 

אדם עשיר אך קמצן נפטר ועמד בתור וחיכה לשמוע את פסק דינו הסופי. כאשר צפה בהליך עם העומדים בתור לפניו, הוא הפך פחות מפחד כשהבחין שלמעשי הצדקה יש השפעה עצומה על הצו האלו-הי; מתנות שניתנו במהלך חייו יגברו על חטאים רבים. וכך, כשהגיע תורו לעמוד בפני השופט שבשמים, אמר: "נכון שאולי לא עשיתי כל מה שהייתי צריך בזמן שהייתי עלי אדמות, אבל הרשה לי להוציא את פנקס הצ'קים ולכתוב סכומים גדולים מאוד. עבור כל מוסדות ראויים שאתה ממליץ עליו." השופט השיב: "כאן אנחנו לא מקבלים צ'קים. אנחנו מקבלים רק קבלות".

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע