chiddush logo

אחרי מות - דם מתי מירון נדרש.... (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 30/4/2024

 בס"ד.


אחרי מות - דם מתי מירון נדרש.
-------------------------------------------------.
 נימה אישית כפתיח :
 לעיתים קרובות  אני נכנס לשרעפים קשים כשאני לומד תורה, והיא התורה מבקשת לדבר איתי בלשון אחרת  , השונה לעיתים מהותית מאותה שהובנה על ידי פרנסי היהדות האורטודוקסית .
 ואזיי הדינאמיקה האישית היא התייסרות . של :בכלל מי אתה שתקום , תעיר ותנסה לשנות ממה שכבר השתרש אלפי שנים. ואני מחליט לברוח מעצמי להתכחש להבנתי כאמור בתורה.
 אלא שאז כאילו אני חווה את מסעו של יונה הבורח . ולבסוף אני מתפשר עם מצפוני  לכתוב ויהי מה  ולהתפלל כי אם הדברים אינם ראויים יסייעו בידי מהשמיים או למוחקם אני בשלב מאוחר יותר  .
או שיימחקו מאליהם  בכך שיושלכו לפח ההיסטוריה. או שאליהו יפתיע ויאמר את דברו. 
 כל הפתיח הזה לא בא אלא כהקדמה לדברים הקשים הבאים : 
 כשכתבתי רשימתי הקודמת על "תורת הבגים". ביקשתי להעזר בדוגמא רלוונתית אחת ונמנעתי מתוך אותה התלבטות המתוארת לעיל.
 והנה משלמדתי שוב את מיתתם של בני אהרון ואת התנהגותו של אהרון בבחינת : "וידום אהרון ".
 צפו אצלי שוב הדברים הבאים שאינם מרפים עד כתיבתם :
 אסון מירון כל כולו התרחש באחינו החרדים. כל כולו  בהוויה החרדית ובהנחיית והשתתפות הפעילה של אדמוריהם. 
והנה דמם של ארבעים וחמישה קדושים נשפך ואין מי המקיים  : אחרי מות קדושים אמור ....
  משל נוהגים כמו אהרון לאמור : "וידום אהרון".כופים דממה בכל  גם ב"כן" וגם ב"לא"......
 והלוא דמם נשפך ברשלונתם של בני אדם .
אז מה לה לאותה הדממה שאפפה את כל הציבור החרדי . ?
איפה וועדת החרדה של החרדים . איפה הישיבה של שבעיים נקיים. איפה ההכאה על החזות , החרטה והתשובה.
  מדוע עניין זה קשה זה טואטא והותיר את צעקת הדמים תלויה ומנסרת באויר.
 והלוא ברור כי כל פולחן מירון נולד מאינטרסים של חסידים .חצרות ואדמורים בחשו ורחשו ללא כל מיצרים.  איפה הם באחריות בנטילת האשמה .
והלא בדין עגלה ערופה דם של נפש אחת נדרשת להטריד שני ערים למשוך את הזקנים לטקס שכל כלו רווי רזין של דין שמיים .....
 אבל אנו מבקשים להפליג אף יותר .
 לטעמנו היהדות מטעמים היסטוריים ...לא נתנה מקום נכבד כראוי להם ללוחות הברית.
  וכך מידת דרש עצומה שלוחות הברית ביקשו גם להנחיל לנו - לא נלמדה ולא נדרשה .
 מידת דרש , הקשורה במהות שני הלוחות  והעולה מהן 
 לאמור מהלוחות צריך ללמוד מידת דרש ,או מידת פרשנות נוספת והיא :
 שהתורה נדרשת לעיתים גם   ב"כן" מתוך ה"לא"  - וב"לא" מתוך ה"כן" . 
משל גם "אנוכי ה' וגם :"לא יהיה לך אלוהים אחרים על פניי. [לכן ניתנו אלה בראש הדברות גם להמחיש  האמור.
 במה דברים אמורים - גם בפירוש התגובה המונומנטאלית של אהרון  שנאמר "וידום אהרון"
 וכך ביקשה ללמד התורה   :
על ה"כן" וגם על ה"לא" .
 כשמדובר במיתה הנגרמת במובהק בידי שמיים  משל  :בסופה קשה  או במדבר או בים , יש לקיים את ה"כן"  של :
 "וידום אהרון . אך באותה הכפיפה צריך לחרוד לקיים גם את ה"לא". של לעבור בשתיקה 
 דהיינו כשמדובר במיתה שהיא בנסיבות אחרות .אותם שנגרמות על ידי בני אדם או רשלנותם.
 אדמורי מירון למינהם לעניות דעתינו הדם  על ידם .
  והדממה של כל העדה החרדית בעניין זה היא חרפה והיא גם חילול נורא של דבר ה' 
ותורת ישראל . 
 בכלל לו קולי היה נשמע ,לאשמים ,כדאי להם שיתקיים משפט הארץ בחייהם ......
על משפט שמיים ב מותם לאחר מאה ועשרים כמובן 
 כשם שהיה נכון לקיים "וידום אהרון" בבחינת כאמור : "כן".
 כך חובה קדושה לקיים ויגעש או וירעש אהרון [כסמל לכל הכהנים מכהנים]
 עד אם  יוקעו כל אותם שעל ידיהם דם מתי מירון .

משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (1/5/2024)
בס"ד.
משל בליסטרה רודפת אחרי .
-------------------------------------.
פעם שאלו מישהו : למה אתה בכלל כותב ומחרטט את עצמך לדעת שוב ושוב ?
והוא השיב : משל בליסטרה רודפת אחריי ועליה חרוט :"ואם לא הגיד ונשא עוונו.
אז אני ממהר תמיד להגיד. ואין הגדה אלא גם בכתב.
משה אהרון