chiddush logo

תורת הבג התיאולוגי (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 28/4/2024

 

 
בג תיאולוגי אח תיאום לבג הפוליטי
משה אהרון | 28-04-2024 15:38
בסד. בכל דת מתפרץ בג תיאולוגי גם ביהדות . בג המושך את האדם אך לקצוות. יש בג שלילי הגורם לאיפיקורסיות מובנית ויש בג חיובי של שיוט רק בקצה של כל החומרות. רובן גם מדומות רבים מהחרדים סובלים מבג זה בכל אופן באופן וודאי לרבניהם הדברנים בעם. היהדות בנויה למנגנון ניטרול של השפעת אותו הבאג אלא שאלה בעלי הקצה דחקו אותו ועד לכלל ניוון. הפתרון לחזור בתשובה והתשובה היא היא הכרה בתופעה והמכניזים של באג הקצוות להאחז תמיד בדרך האמצע . דרל המלך של לדרוש מעצמך הרבה ומאחרים אך מעט. תהיה בעיני עצמך תמיד צודק ועד לקו החצי ותן לאחרים ואל תצפה לקבל...... משה אהרון
9 
גילגול הנשמות של בעלי הבגים
משה אהרון | 28-04-2024 16:22
בסד. גילגול הנשמות של הבג. --------------------------------------. לבג האמור ברשימה שלעיל יש המשך מעניין . הוא נתהפך בגלגול הבא מי שהי חרדי להקצין חוזר בגלגול הבא להקצין בקצה שמנגד להיותו אפיקורס. ומי שהיה אפיקורס חוזר להיות חרדי קיצון וכך עד שיום אחר האדם מתעשת ו לכייל עצמו למידת הסבירות הראויה כאמור .משה אהרון .

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
משה אהרון (30/4/2024)
חומרות יתר מובילות לגרוע ביותר - עבודת אלילים.
--------------------------------------------------------------------.
הבג החומרתי גרוע יותר מהג האפיקורסי. כי הלוקה בבג האפיקורסי. נמצא לכאורה במעמד הנטרילי של מי שאינו מאמין כלל .משל מפר את הדיבר הראשון של " "אנוכי ה' ".
אין הוא עובר בדרך כלל על הדיבר השני של "לא יהיה לך אלוהים אחרים על פניי שהוא בדרך כלל לא מאמין גם באלילים . מה עוד כשאין אצלו "פניי" אין גם "אלוהים אחרים".
מנגד אותו הנסחף אחרי רבנים שמגבבים אין סוף חומרות הוא לא רק מאבד את הקב"ה הוא מאבד גם את הדיבר השני : שהשסגידה שלו לרבנים כאמור הופכת אותם בבחינת : "אלוהים אחרים."
ראו עוד ברשימה הבאה על "דם מתי מירון"....
משה אהרון