chiddush logo

מגילת האסתר של הקב"ה - סודות השואה (3 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 23/3/2024

 בס"ד.


מגילת האסתר של הקב"ה - סודות השואה.
-------------------------------------------------------------

בתנ"ך של הקב"ה במקומה של מגילת אסתר יש מגילה מחוקה
 אומנם עם אותה הכותרת  : "מגילת אסתר" .
אלא שהמילה "אסתר" מנוקדת בניקוד שונה.
 צירה תחת האות "א" וקמץ תחת האות "ס" .
לאמור מגילה התרעה שהקב"ה לבסוף יסתר בגילוי נורא של הסתר פנים . 
וכך במשך שנות אלפיים ויותר מגילת אסתר התמקדה באסתר המלכה ולא במסר שאומר :
 כל עוד לא תמצאו הדרך חזרה לארץ חמדה .
לבסוף אני : הקב"ה אסתר בהסתר פנים נורא של שואה. [בעוררות זרעו של אותו הצורר]
 והנה כאמור לבד מהכותרת כאמור שאר דפי המגילה מחוקים וריקים ממתינים לשעתם לההיכתב בכתיבת פשר לשואה ולתקומה......
 ממתינים הדפים להיכתב ,עת כנסת ישראל תתלכד סוף סוף ,סביב האמת לדרוש פיענוחה לדרוש במשפט את ההסברים של אלוקי ישראל על השואה האיומה. 
 הסבר מדוע הצורר של פורים התעורר לבסוף להצליח להשמיד ולכלות  בעם היהודי .
 הנה כי כן ,הגאולה מתעכבת  בטרם תתבהר סוגיה אמונית קשה זו של השואה.
 הכל תלוי במשפט ההיסטורי שבו תתבע כנסת ישראל למשפט את אלוהיה :
לחייבו ליתן הסברים במשפט על השואה ולגזור עליו גאולה שלמה 
בין "בעיתה" ובין בבחינת "אחישנה".
 זו גם הסיבה מדוע ביקש הקב"ה להעלים שמו המפורש מהמגילה , שכאמור ברור היה לכתחילה כי תוקפה וקיומה מותנה ואירעי .... והיא אך סמל לתשועה טקטית הא ותו לא
תחת זאת ביקש הקב"ה ל"התחבא" מעת לעת בביטוי "מלך" שבמגילה.
 כמו לשל סיפור וושתי שבמטאפורה שווה למילה :"אישתי" = כנסת ישראל .
 וכך כנסת ישראל במקום לילך ולשוב אל המלך אל דודה  במקום משכנו בירושלים  ולהראות סוף סוף את "יופיה" דהיינו קיום חזונה לכלל האומות, המשיכה היא במריה להנות ממנעמי הניכר המופקרים והזמינה על עצמה את מלכת אסתר  המלכת מנגנון :הסתר הפנים עליה עד לקיום השואה הנוראה.
 אז "הנהפוך הוא" הרבה יותר מהותי : "וושתי מסמלת את כנסת ישראל ו"אסתר" במגילה גילמה דווקא  מהות נפסדת : הסתר פנים איסטרטגי ,יותר מכל תשועה טקטית אירעית וחולפת.
 זו הסיבה שאסתר למרות שיותר מפעם אחת מזכירה את מולדתה = ארץ ישראל [כי קודם לציון המולדת יש בנוסף הציון על עמה דהיינו "עמה ומולדתה". ]
והנה ציון זה של מולדתה של אסתר = ארץ ישראל , היה אך לתפארת הביטוי .
אסתר כמו מרדכי שכחו מהר מה חובתם ובשורתם לביטול פורענויות הגלות.
 התחמקו מלנצל הכח המלכותי לכנס יהודים בארץ ישראל, תחת זאת מתכנסים בגלות לצום על פורענויות בלתי נגמרות עד למימוש הסתר הפנים כאמור בשואה האיומה. 
אז "אסתר" שיקפה הסתר פניו של עם ישראל  מארץ ישראל  עד שהסתר פנים זה נענה בהסתר פנים אלוהי אחרי אלפי שנים בדמות השואה האיומה.
[עת אז מאיסת ארץ חמדה הייתה שווה עשרת מונים יותר מחטא המרגלים.]
 הנה כי כן, עוד חזון למועד, עת תכתב לבסוף באצבע אלוקים, מגילת ההסתר והגאולה . 
ובה כל הנתונים והמפתחות לאמת סביב השואה והתקומה.
 בינתיים צריכים אנו להעיז ולהטיח. להתייחס לקב"ה כבעל חוב להבהיר הסתר פניו בשואה....
 משה אהרון. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (3)
משה אהרון (27/3/2024)
בס"ד.
למגיב מס' 2. הנכבד
ראשית,תודה לך איש יקר על תגובתך.
אנחנו חלוקים זה על זה. ואני מציע שנכבד אחד את השני.
בפיענוח סודות התורה וובפשר פיתולי מעשה האלוקות בעולם.
אין חובת תוכחה ......... וודאי לא אותה ,שמשמעותה השתקת קולות .
במילים אחרות אם כדעתי אנו שרויים בעידן : "האמת הנעדרת" כדבר הנביא.
אתה מבקש ממני למעשה לשתוק .
לא לנסות להאיר באמת השונה והאחרת.. להנציח הכל מחיר את ה"אמת" הקיימת.
לא להגוג באמת האנטי נעדרת .בבקשה תסתכל סביבך.
אנחנו חיים בבואה של שקר של "אמת נעדרת" :
של עדרים עדרים השועטים באמוק אלי תהום .
ואתה חרד לקיטרוג על אסתר ומרדכי ,שהשליכו מאחורי גיוום את ארץ ישראל
לכתוב דפים מפוארים בתולדות פרס ומדי ........
כואב לי שמכל מאות הרשימות כאן אתה "מכמת" למעשה
את כל תפישותיי ודבריי בתורה לכלל הנקודה של כביכול :
&quo
(להמשך התגובה לחץ כאן )

אלעזר כהן (27/3/2024)
מי אנחנו שנקטרג ולו לרגע אחד על יהודי אחד בעם ישראל?!
יש לחזור מדברים אלו ומסגנון זה, וחובת מחאה בדבר, ומסיימים בטוב.
משה אהרון (25/3/2024)
בס"ד.
פיענוח הפטולוגיה של השואה, כרוכה בגילוי ובהתייחסות אלוקית .
ובמקום להתעלם מהשואה ולעטוף אותה במסכה של : "אי הבנה"
וחוסר היכולות להבין ולהסביר.יש דרך ל"התיר הפלונטר"
צריך לומר שיש הסבר ובעל ההסבר הוא בעל חוב - בעל חובנו.לעניין זה
והוא בהיות המשפט שלו תמיד : "ידבר" במשפט. כי תמיד :
"המשפט לאלוהים הוא". והוא נוכח תמיד בכל משפט.
הנה כי כן על כנסת ישראל לקיים את המשפט ההיסטורי של השואה
להקים בית דין מנציגי כל האומות שבתת התודעה שלהם גם הם מבקשים הסבר
לרצח העם הנורא - לשואה [להרים את ה"כפפה" הנבואית של : "לכו נשפטה".]
תוצאת המשפט תהא גאולה שלמה שתטיב לא רק עם עם ישראל
אלא גם עם אומות העולם. ובעיקר תשחרר מועקת שמיים הכרוכה
בהתעלמות אמונית מהשואה
ציורים לפרשת שבוע