ה' אחד מול גוי אחד = משכן אוהל מועד
נכתב על ידי משה אהרון, 12/3/2024
ס"ד.
ה' אחד מול גוי אחד = משכן אוהל מועד.
--------------------------------------------------------------
ג וַיַּעַשׂ, חֲמִשִּׁים קַרְסֵי זָהָב; וַיְחַבֵּר אֶת-הַיְרִיעֹת אַחַת אֶל-אַחַת, בַּקְּרָסִים, וַיְהִי הַמִּשְׁכָּן, אֶחָד. {פ}.
ויַּעַשׂ קַרְסֵי נְחֹשֶׁת, חֲמִשִּׁים, לְחַבֵּר אֶת-הָאֹהֶל, לִהְיֹת אֶחָד.
עוד בשבח האחדות, שבלעדיה אין גאולה
"משכן אוהל מועד" - לא בכדי מורכב היה משניים. גם משכן וגם אוהל מועד להיותם משוכללים יחדיו באחדותם לכלל : "מקדש".[כשם שקידושין מחברים בין איש ואישה]
שהרי מקום המקדש הוא מקום החיבור בין אלוהים לאדם.
מכאן אם כן המשכן מסמל לכאורה את האלוהות, שגם נאמר "ושכנתי בתוכם" .
ולכן יריעותיו של המשכן נרקסו בקרסים של זהב.
לא כן לגבי "אוהל מועד" המסמל לכורה בזו במשוואה - את האדם.
אותו שבהגדרה הוא כעין "אוהל אירעי" בעולם .
ואשר על כן,יריעותיו נרקסו בקרסי נחושת.
ג וַיַּעַשׂ, חֲמִשִּׁים קַרְסֵי זָהָב; וַיְחַבֵּר אֶת-הַיְרִיעֹת אַחַת אֶל-אַחַת, בַּקְּרָסִים, וַיְהִי הַמִּשְׁכָּן, אֶחָד. {פ}.
ויַּעַשׂ קַרְסֵי נְחֹשֶׁת, חֲמִשִּׁים, לְחַבֵּר אֶת-הָאֹהֶל, לִהְיֹת אֶחָד.
עוד בשבח האחדות, שבלעדיה אין גאולה
"משכן אוהל מועד" - לא בכדי מורכב היה משניים. גם משכן וגם אוהל מועד להיותם משוכללים יחדיו באחדותם לכלל : "מקדש".[כשם שקידושין מחברים בין איש ואישה]
שהרי מקום המקדש הוא מקום החיבור בין אלוהים לאדם.
מכאן אם כן המשכן מסמל לכאורה את האלוהות, שגם נאמר "ושכנתי בתוכם" .
ולכן יריעותיו של המשכן נרקסו בקרסים של זהב.
לא כן לגבי "אוהל מועד" המסמל לכורה בזו במשוואה - את האדם.
אותו שבהגדרה הוא כעין "אוהל אירעי" בעולם .
ואשר על כן,יריעותיו נרקסו בקרסי נחושת.
לסמל את יסוד הנחישות הנדרשת להם לחיי האדם, להיותו נחוש ונעול תמיד למגמת האחדות והחיבור בין היריעות [בין רעים אהובים]
בין בני האדם .
מכאן לכאורה ברור גם מדוע התורה מדגישה לגבי שניהם :
גם לגבי המשכן וגם לגבי אוהל מועד שהיו הם - ל"אחד".
שאי אפשר לו לחיבור בין אלוהים לאדם כשאין אחדות
בין בני האדם .
מכאן לכאורה ברור גם מדוע התורה מדגישה לגבי שניהם :
גם לגבי המשכן וגם לגבי אוהל מועד שהיו הם - ל"אחד".
שאי אפשר לו לחיבור בין אלוהים לאדם כשאין אחדות
של "אחד" מול "אחד".
דהיינו אחדות של "אחד" בשני אבריה של זו המשוואה.
והנה כשלא השכלנו לקיים לגבי אוהל מועד - "אחד", ממלא גם המשכן לא היה לאחד. וכך נחרבו עד הנה שני בתי המקדש .
לעתיד בגאולת הקץ כשנשכיל להגיע לכלל אחדות הן בעבודת ה' והן באחדות האדם, בבחינת ה' אחד ושמו אחד,
והנה כשלא השכלנו לקיים לגבי אוהל מועד - "אחד", ממלא גם המשכן לא היה לאחד. וכך נחרבו עד הנה שני בתי המקדש .
לעתיד בגאולת הקץ כשנשכיל להגיע לכלל אחדות הן בעבודת ה' והן באחדות האדם, בבחינת ה' אחד ושמו אחד,
ייבנה הבית השלישי
ואזיי יכון לנצח נצחים.
ואזיי יכון לנצח נצחים.
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)