chiddush logo

רזין ד"בדים" (4 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 16/2/2024

 בס"ד.


רזין ד"בדים".
------------------------.

 {ס}  י וְעָשׂוּ אֲרוֹן, עֲצֵי שִׁטִּים:  אַמָּתַיִם וָחֵצִי אָרְכּוֹ, וְאַמָּה וָחֵצִי רָחְבּוֹ, וְאַמָּה וָחֵצִי, קֹמָתוֹ.  יא וְצִפִּיתָ אֹתוֹ זָהָב טָהוֹר, מִבַּיִת וּמִחוּץ תְּצַפֶּנּוּ; וְעָשִׂיתָ עָלָיו זֵר זָהָב, סָבִיב.  יב וְיָצַקְתָּ לּוֹ, אַרְבַּע טַבְּעֹת זָהָב, וְנָתַתָּה, עַל אַרְבַּע פַּעֲמֹתָיו; וּשְׁתֵּי טַבָּעֹת, עַל-צַלְעוֹ הָאֶחָת, וּשְׁתֵּי טַבָּעֹת, עַל-צַלְעוֹ הַשֵּׁנִית.  יג וְעָשִׂיתָ בַדֵּי, עֲצֵי שִׁטִּים; וְצִפִּיתָ אֹתָם, זָהָב.  יד וְהֵבֵאתָ אֶת-הַבַּדִּים בַּטַּבָּעֹת, עַל צַלְעֹת הָאָרֹן, לָשֵׂאת אֶת-הָאָרֹן, בָּהֶם.  טו בְּטַבְּעֹת, הָאָרֹן, יִהְיוּ, הַבַּדִּים:  לֹא יָסֻרוּ, מִמֶּנּוּ.  

ה"בדים" הם סמל למישהו שהוא גם "כוזב" ומאכזב.
ה"אדם". בבחינת : "כל האדם כוזב".
והנה בקשה התורה  לחבר בחיבור נצח בל ינתק,
 בינה וליציר כפיו של הקב"ה - האדם. 
ביקשה לומר לנו שללא הבדים - ללא מהות האדם וחיותו .
 אין לארון על תכולתו - העדות  כל תוחלת .
 שהוא הופך חסר  כנפייים ויכולת "תנועה".
 אין משמעות לתורה ללא האדם שהוא : "צלם אלוהים".
 שאין הוכחה לנוכחות האלוהים אלא בצילו - האדם
 והנה ,שכשנושאים את הארון באחיזה בבדים קודם אוחזים בבדים
 ומתוך כך גם הארון נישא ומתקדם קדימה.
 דהיינו שוב : כל תכליתה של התורה לתמוך ולאחוז באדם.
 שהוא כאמור : "צלם אלוהים" .
צילו עלי ארץ ובאין צילו, כאמור  גם האלוהים 
 אינו בנמצא עלי ארץ שאין צל ללא  מהות הצל.
 לכן הורתה התורה להוקיר ולכבד הבדים" .
שיהיו תדיר חלק בלתי נפרד מהארון 
 שלא יסורו ממנו לעולם.
 שאם חלילה יסורו ממנו ולו לרגע, כי אז  משל
 נשמת אפה של התורה חלילה - נגוזה ואיננה.

והנה אחיי היקרים לקח גדול יש בפרד"ס הבדים.:
 שאת תורת ישראל יש ללמוד ולפרש תמיד
 כתומכת ומייצבת את האדם ולא חלילה כמרעה לו .
 שתורה ללא הבדים היא תורה ללא "כנפיים".
 ללא יכולת תנועה : לנוע וללכת : לקיים : 
"הלכה" במלוא משמעותה..... ככזו  :  
 בהליכה ובהתקדמות .
 
הלוואי שסוף סוף דברים אלו יעשו רושם
 ונפרוץ את טבעת הדשדוש.
 ונעיז פנים - אל עתיד אחר.
 שכל ארבעת טבעות הארון = התורה
 יהיו מחוברים לבדים, 
שזו כאמור בשורת העתיד,
 פניהם  היפות של ימות המשיח.

"והקורא הנותן....."
 "והאומר......"
משה אהרון 


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (4)
משה אהרון (17/2/2024)
בס"ד.
.............
והקב"ה אומר :
זה העולם שבראתי.
שלכתחילה יהיו : "בשר אחד".
בבחינת : "בשורה אחת ".
ואם אין, גם עם בכי,
מוטב שישוב ה"בשר"
להיות שוב : שניים.
משה אהרון
משה אהרון (16/2/2024)
בס"ד.
הערת הזקו....
----------------------------
כשמזבח בוכה בחוץ - [מחוץ למשכן]
בפנים : מזבח הקטורת נחנק .מדמעות
והארון הברית מתייפח מרה.
והקב"ה ......
משה אהרון
משה אהרון (16/2/2024)
בס"ד.
מדוע "מזבח" בוכה ?.
----------------------------.
וכי מדוע מזבח בוכה כשהאיש מגרש את האישה.
שהוא המצוי כשוער בפתח המשכן.
והנה כשבני זוג מתגרשים הם ניתקים כ"בדים" מהארון.
ואזי נמצא הארון ללא תוחלת של "נשיאה".
"כנפיים" של תורה ניתקו זה מזה....
ובמצב שכזה :
אין שום משמעות וקודם לכל למזבח
שהופך לכלי ריק......
והוא בוכה לא על עצמו.
אלא על העיקר שבתוך המשכן
על הארון ותכולתו .....
משה אהרון
משה אהרון (16/2/2024)
בס"ד.
"טיפ" - לחתנים :
----------------------
ה"בדים" הצמודים לארון מסמלים גם את
האיש והאישה.
שהתורה ראויה להיאחז משני צידיה בשני בדים.
כאמור : האיש והאישה.
בדים המחברים את ארבעת פעמותיה של התורה
בבחינת חיבור עולם ומלואו של :"ארבעת רוחות השמיים".
וכך על פי התורה ,יש שתי צלעות לארון :
צלעו האחת האישה , וצלעו השנית האיש
ולא בכדי גם אמר משורר תהילים :
"ואני לצלע נכון" ...
נכון ומוכן לשאת האישה.לצרף עוד כנף ל"נסיקה".
עוד "בד" לאחוז בארבעת פעמותיה של התורה.
שללא חיבור ארבעת הטבעות.
אין חזון ותוחלת של "נשיאת" הארון -
עולה של תורה
.
משה אהרון
ציורים לפרשת שבוע