chiddush logo

פרשנות אונקלוס – פרשת האזינו

נכתב על ידי אורן מס, 22/9/2023

 

פרשנות אונקלוס – פרשת האזינו

 

דברים לב,ה: שִׁחֵת לוֹ לֹא, בָּנָיו מוּמָם דּוֹר עִקֵּשׁ, וּפְתַלְתֹּל: אונקלוס: דאשניו עובדוהי ואשתניו. תה"ת: ששינו, שהפרו מעשיהם והשתנו. אונקלוס מפרש מהי הפתלתלות של העם בכך שעשו טוב ושינו, ושוב עשו טוב ושינו, כתכונת הפתלתלות.

 

דברים לב,יב: יְהוָה, בָּדָד יַנְחֶנּוּ; וְאֵין עִמּוֹ, אֵל נֵכָר: אונקלוס: בלחדוהי עתיד לאשריותהון בעלמא דהוא עתיד לאתחדתא. תה"ת: בדד עתיד להשכינם בעולם שהוא עתיד להתחדש. אונקלוס מפרש מהי ההנחייה הבלעדית לעמנו, והיא השריית השכינה בעולם העתידי המתחדש, לאחר שישובו אל ה' והוא יפרוש כנפיו על עמו (יִפְרֹשׂ כְּנָפָיו יִקָּחֵהוּ, יִשָּׂאֵהוּ עַל-אֶבְרָתוֹ; פסוק י"א).

 

דברים לב,טו: וַיִּשְׁמַן יְשֻׁרוּן וַיִּבְעָט, שָׁמַנְתָּ עָבִיתָ כָּשִׂיתָ וַיִּטֹּשׁ אֱלוֹהַּ עָשָׂהוּ: אונקלוס: אצלח תקוף, קנא נכסין. תה"ת: הצליח והתחזק, קנה ורכש נכסים. אונקלוס מפרש מה מקור הבעיטה בה' ונטישתו, והוא הצלחה יתירה ורכישת נכסים רבים.

 

דברים לב,לו: כִּי-יָדִין יְהוָה עַמּוֹ, וְעַל-עֲבָדָיו יִתְנֶחָם: אונקלוס: ופורענות עבדוהי צדיקיא יתפרע. תה"ת: ונקמה על עבדיו הצדיקים ינקום. אונקלוס מפרש מהי נחמת ה' – נקמה במרעים לעמו הצדיקים.

 

שבת שובה שלום, שבת של תשובה ושובה ונחת ועמידה איתנה בפני יום הדין, שבת של קיום ציוויי ה', זכייה בשכינתו בעולם חדש, דבקות בה' וזכייה בהגנתו תברך, אורן.

 

 

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה