chiddush logo

אשת נעורים כי תמאס ,להפטרת כי תצא

נכתב על ידי izikm18, 20/8/2023


בסד 

דבר תורה להפטרת כי תצא פג 

אשת נעורים כי תמאסאהבה נכונה זו גאווה 

-----------------------------------------------------------------------------------

בהפטרת השבת השניה של אלול מופיע פסוק עצוב קצת ״ כי כאשה עזובהועצובת רוח קראך יהוה ואשת נעורים כי תמאס אמר אלהיך״ ,אנו בחודש אלול חוזרים לחיקו של הקב״ה , למעשה תמיד אנו נמצאים בין כנפיו , הוא מגן עלינו תדיר ,גם שאנו לא הולכים בתלם .. תמיד הוא אוהב אותנו ללא תנאי ,

כנאמר בפרקי אבות ״ כל אהבהשהיא תלויה בדבר -בטל דבר בטלההאהבה,ושאינה תלויה בדבר אינה בטלה לעולם ,איזו היא אהבה התלויהבדבר זו היא אהבהאמנון ותמר ,ושאינה תלויה בדבר זוהי אהבת דוד ויונתן".

אמנון אהבה את תמר אהבה לצורך סיפוקו העצמי ,הוא לא באמת אהבאותה , כאשר בטלה הסיבה ,הוא לא רואה אותה , אהבת דוד ויונתן היא כדי  רצון קונםדאמר לו יהונתן לדוד אתה תהיה למלך על ישראל ואני אהיה לךלמשנה:״ לא הייתה שררה אלא רצון אמיצי לעבוד את ה׳ בלב שלם והרצוןלהיטיב אעש עם רעהו .

אותה אהבה אנו אמורים להרגיש עם הקב״ה , בכל מקרה ,תמיד ,גם שקשה.. מודה ..

כך גם אהבה לאשת נעורים , כאשר אתה באמת אוהב אותה אתה חושבעליה על טובתה ,טובתכם המשותפת ,לא רצון לספק את רצונך , נכון אתהאוהב אותה את יופיה .את תכונותיה ,אבל האם אתה רואה אותה ? לא פיסי.. אלא נפשי ?  את מצוקותיה ,רצונה , שמחתהאתה אוהב אותה בכל מצבלא משנה מה יקרה ? או ... אוהב אבל .. עם גבול .. אתה תמסור אתעצמך עליה ? את זמנך ?? או .. עד פה .

אי אפשר לשכוח אהבת נעורים , בכל גיל , על כך מפרש מצודת דוד "אשתנעורים" - כמו אשת נעורים אם תמאס בעיני בעלה הנה לא תתמיד המיאוסכי ישוב ירחם כן אמר אלהיך לרחם עליך ,רצה לומר ה׳ קראת לשוב אליוכאישה עזובה ועצובה ״.

כך הקב״ה קורא לנו לשוב אליו , וכל אנו צריכים לנהוג עם כל אדם , לנהוגוללכת במידותיו של הקב״ה , ולא לשכוח ,אהבה היא לא מילה גסה .אם היאבדרך הנכונה היא גאווה ,חודש טוב ושבת שלום זה טובה ומתוקה  






נשלח מה-iPad שלי

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה