chiddush logo

כמו שהשואה מהתורה כל גם עילת הסבירות (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי משה אהרון, 19/8/2023

 בס"ד

 כשם שהשואה מהתורה כך גם עילת הסבירות .
--------------------------------------------------------------
 שני עוולות לא יסולחות עשו אותם הקרויים :  "מחוללי ה"רפורמה" .
 [אלה לא מחוללים על דרך החיוב ,אלא מחללים על דרך השלילה.]
 הראשונה : פעלו בניגוד גמור להוראת התורה בדבר חיוב עילת הסבירות  
וכפיפותה לביקורת שיפוטית ללא כל סייגים ומגבלות .
 ושנית הציתו אש ומלחמה בתוך עם ישראל ,בניגוד למצוות המצוות שבפתח בפרשה.
 שהרי פעמיים הדגישה התורה :
כי מלחמה תהא אך ורק עם אוייבי ישראל . [כי תצא מלחמה [אך] על אוייבך]
ולא חלילה מלחמה בתוך עם ישראל .
 שבטים מכן ושבטים מכאן 
 עצרו ומהר. שגם כך לא יסולח לכם על 
האש הבוערת והנזקים שכבר נגרמו לשנים  ......

אין דבר שאינו כלול או רמוז בתורה ועד סוף כל הדורות . 
משה בנאום הסתלקותו .ביקש גם לסגור פערים 
 ביקש להעניק לנו מוסד ערכי ועיקרון על שיהווה, כעיו : "סותם פערים".
 כעין חופה החופפת על הכל.
 ואף  יהווה כסל להרבה חיובים ומצוות  נוספים על אלה המנויים במפורש בתורה.
 משל "כלי ריק" הפתוח לכל "יציקה" ראויה
 והעיקרון הוא  עשיית : 
"הטוב והישר" .
 הצירוף כמובן איננו מקרי 
 גם טוב וגם ישר
 שאין טוב בעולם ללא ה"ישר" [הטוב יכול שיהא סובייקטיבי . מנגד ה"ישר" לעולם חייב להיות  אובייקטיבי - וזו השלמות  ]
 וה"ישר" הוא גם בית המשפט הממונה על המשפט, שלאלוהים הוא [המשפט].
  והישר אם כן  הוא גם האלוהים
זאת ועוד יש אולי מקום  גם לדעה כי קיום המצוות בכלל,כפוף גם הוא לעיקרון על, זה.
 והנה אין לך  "טוב" , ממידת הסבירות. שאין טוב מהסביר.-  שיש בו לחבר יותר בני אדם
אז מכח ציווי זה : לקיום ה"טוב" מצווים כולנו לפעול באופן סביר. 
שזה גם כאמור,הטוב הממוצע והמקובל 
אבל לא די בכך. התורה הוסיפה וציוותה גם על יסוד נוסף. יסוד   "מנטר" .
המתחבר לעשיית הטוב. -  והוא ה"ישר". [ההופך את הטוב גם ל"שיר"]
יסוד המצביע על פיקוח וביקורת משפטית .
 הנה כי כן , על פי תורת ישראל יש קיום איתן לעילת הסבירות ואף חובה להצמיד לה גם ביקורת שיפוטית ללא כל מיצרים......
 שבעים חמש שנה התנהלה הגאולה במסגרת מוסד ה"אתחלתא" .
והנה קמו עתה תרבות אנשים רעים ואף חלקם מושחתים להפר כל הסדרים 
לקעקע המשפט ולהצית אש בעם ולפוררו לפירורים פירורים .
 בבקשה ! תתעוררו בטרם תדעו כי אבדה הארץ ....... 
 בכל מקרה. גם אם אתם טועים לחשוב שאתם צודקים .
  המחיר והנזקים אחיי הנוראים מנשוא. שכבר מה גרמתם ,לא ירפאו עוד שנים.....
 מחיר זה אינו שוקל בשום שיקול אחר.
 מה עוד שבגאולת ישראל אין "מחטפים"
 על כן קבלו עצה : קודם כל עצרו לחשב מסלול מחדש......
משה אהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
משה אהרון (20/8/2023)
לדביר.
אתה טועה מראשית עד אחרית.
אל תכעס אבל בעיניי - אתה מדקלם קלישאות....
די להזכיר לך את מה שראשי המחוללים של זו הקרויה "רפורמה", הודו בריש גלי , כי אם תוכניתם הייתה מתבצעת ,הרשויות כולן היו הופכות רשות אחת - מבצעת.
כך אמר והודה גם אותו המכונה "לוין".
מי שמבין מטריאלית את החומר ,יודע כי זו אך אגדה שהשופטים הסיגו גבול הרשות המחוקקת.
הרשות השופטת מגיבה לבעיות וסכסוכים וכשאין הוראות ברורות בחוק או כשמדובר ביסוד הדמוקרטיה - זכויות האדם הם פוסקים לפי ערכים נעלים של דמוקרטיה.
הכרעות אלו הפכו את המשפט הישראל למוערך ואף מפואר בכל העולם .
הלוואי והייתה יודע מה כותבים משפטנים דגולים בכל העולם. על איכות המשפט בישראל
[רק דרך משל להזכיר לך המשפטן הדגול גרשוביץ חבר קרוב לביבי אמר גם הוא שהרפורמה היא סכנה גדולה]
אגב ,בכל העולם אין את ההתמודדות הבלתי אפשרית של בתי משפט בישראל .
שם בדרך כלל יש חוקה ו
(להמשך התגובה לחץ כאן )

dvir45 (20/8/2023)
ברור לכולם שבית משפט צריך לשפוט על סמך החוקים שהרשות המחוקקת קבעה לפי רוב העם.
שופטים שלוקחים את הרשות לידם לקבוע מה החוקים, מערבבים ומחללים את הדמוקרטיה ועושים מרד נגד ממשלה נבחרת ובכך פוגעים בעם ישראל.
נקווה שעוד החודש יעשו תיקון ויחזרו ליושר של בית המשפט כמו בכל העולם המתוקן שבו יש מחוקק, שופט ומבצע.
ציורים לפרשת שבוע