chiddush logo

סיפור - תפילין של אור החיים הקדוש (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי שמואל, 2/6/2010

תפילין של אור החיים

מתוך מעגלי החיים. ניתן לרכוש בפלאפון 050-6284-199

ימים לפני פטירתו של רבנו קרא לרעייתו ואמר לה שהוא הולך להפטר מהעולם, נתן בידה את התפילין שלו ואמר לה כשתהיה במצב כלכלי קשה תוכל למכור אותם וכך תנצל ממצבה הקשה. אך הזהיר אותה רבנו שאותו אדם שיקנה ממנה את התפילין ינהג בהם בזהירות רבה ולא יהרהר בהם וישמור על קדושה יתרה כשהם על ראשו.

אכן נקלעה אשתו למצב כלכלי קשה והחליטה למכור את התפילין של רבנו לאדם עשיר, ואכן אותו עשיר שמר על קדושה של התפילין שהיו על ראשו, והרגיש איך שהוא מתעלה ברוחניות בגלל התפילין.

 

לאחר כמה שנים נגש אל העשיר אדם שהיה מוכר לו סחורתו ושכנע אותו להקשיב לו לעסקה, אבל העשיר דחה את הסוחר כי התפילין היו על ראשו, הסוחר הפציר בו עד שהעשיר נכנע לבקשותיו ושמע על העסקה שהייתה בניהם.

אותו עשיר חזר להתפלל אבל הקדושה של התפילין פרחה לה. אותו עשיר הרגיש שיש מסך של ברזל המפריד בין תפילתו לבין אבינו שבשמים והחליט לבדוק את התפילין אצל סופר סתם. משבדק את התפילין נוכח לדעת שהתפילין ריקות ללא כתב. התפלא מאוד העשיר איך תפילין של הרב ריקות לגמרי.

בלילה התגלה אליו אור החיים ואמר לו: תפילין שלי היו כשרות למהדרין. אתה הוא שפגמת בהם וגרמת לאותיות לפרוח מהם, על ידי היסח הדעת מהם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
gnbutk777 (2/6/2010)
איזה צדיק העשיר הזה..כמה שנים שלא היסח דעת מהתפילין. אבל, למה התפלל במקום שעוברים סוחרים ולא בבית הכנסת? לא חבל?! ולמה יש מסך של ברזל בגלל שבתפילין אין אותיות ?!מה אם תפילת ערבית/מוסף שאנו מתפללים בלי תפילין??
ציורים לפרשת שבוע