chiddush logo

תיקון הנפטרים

נכתב על ידי DL2000, 19/6/2013

 בס"ד


תיקון הנפטרים

מאת: שיראל היישטיין  |  פורסם ב: 18.12.2010 / 22:59:37

האם נתקלתם לא פעם במושג "תיקון הנפטרים" והרמתם גבה? האם שאלתם מכרים לגבי הנושא ולא היה להם מושג? אתם מעוניינים לעשות תיקון ליקיריכם ולא ידעתם לאן לפנות? לפניכם כל התשובות לכל השאלות בנושא תיקון הנפטרים. 

מה זה בעצם "תיקון הנפטרים"?
תיקון הנפטרים הוא בעצם יום מיוחד (רצוי ביום בו מתקיימת הילולה של צדיק וכך הופך יום זה לקדוש יותר עם עת רצון גדולה וכח רוחני).כשביום קדוש זה רבנים ואברכים יראי שמיים מקדישים לימוד תורה, תפילות, קוראים קדיש, ספרי תהילים, מקיימים הקפות עם ספרי תורה ותקיעת שופרות, מקיימים סעודת מצווה עם כל הברכות הנלוות לכך וכל זאת לעילוי נשמות הנפטרים שאת שמותיהם מזכירים ביום זה.

חשוב לדעת! אין זה משנה אם הקרוב נפטר לפני שלושים שנה או לפני שנה... ולא משנה גיל הפטירה. תיקון הנפטרים מועיל לכל נשמה ונשמה ואין לתאר ואין לשער את נחת הרוח שתיקון זה עושה לנשמות הנפטרים. נשמת הנפטר יכולה לעלות מעלה מעלה בזכות אותו תיקון...תיקון הנפטרים למעשה נותן לנשמה מזון רוחני ונחת רוח שהיא כ"כ זקוקה לו שם למעלה וזוהי מתנת חינם יקרה מאין כמוהה.

וזו לשון הטוהר של חמדת ליבנו, הרב יהודה פתייה זצ”ל בספרו הקדוש “מנחת יהודה":
"אם היורשים רצונם לעשות נחת רוח למת, להושיעו ולהצילו מכף הקלע ומדינה של גהינום, שהוא נידון בהם,אין שום אופן, כי אם לשפוך שיח בפני מלכו של עולם בעד המת ההוא. וייקבצו עשרה אנשים כשרים יודעי ספר ויעשו למת סדר התיקון שכתבנו”.

מי משתתף בתיקון?
רבנים ואברכים בני תורה ויראי שמים משתתפים בתיקון לאחר טבילה במקווה טהרה.

מה עושה "תיקון הנפטרים" לנפטרים עצמם?
התיקון מועיל מאד מאד לנשמת הנפטר. יש אין ספור סיפורים על נפטרים שבאו בחלום לקרוביהם וביקשו שיעשו להם תיקון, וגם שבאו לאחר התיקון והודו לקרוביהם. (את הסיפורים המלאים ניתן לשמוע באתר הבית). התיקון הינו מועיל מאד לנשמה ומעלה אותה מעלה מעלה, בפרט נפטרים שנפטרו במיתות משונות, נפטרו בטרם עשו תשובה בחייהם וכו'. תיקון לנפטרים ופעולות שאנחנו עושים בעולם הזה משפיעות על העולמות העליונים. כדאי ומומלץ לעשות חסד עם הנפטרים שכן זהו חסד בלבד! אהבת חינם טהורה ללא מטרות רווח. ומי יתן ובע"ה יהיו מליצי יושר עבורינו.

האם התיקון בתשלום? אם כן מדוע?
התיקון הינו בתשלום. התשלום הינו עבור הרבנים והאברכים לומדי התורה המקיימים את תיקון הנפטרים במשך שעות ארוכות, בנוסף התשלום עבור סעודת המצווה שמתקיימת לאחר התיקון לע"נ הנפטרים. במידה וישנה יתרה, הסכום עובר לתרומה להחזקת "ערוץ 2000" היקר שעוסק 24 שעות ביממה בזיכוי הרבים, בקירוב רחוקים, עזרה לנזקקים ועוד פעילות חסד עניפה שכן הרדיו מתקיים מתרומות בלבד.

כמה עולה תיקון הנפטרים בערוץ 2000?
התיקון עולה: 180 ש"ח ל - 5 שמות של נפטרים. במידה ורוצים להוסיף שם נוסף, יש להוסיף 20 ש"ח לשם נוסף.

מתי מתקיים התיקון?
התיקון מתקיים פעמיים בשנה:
ד' בשבט - יום פטירת הצדיק הבאבא סאלי זצוק"ל, ה' באב - יום פטירת הצדיק האר"י הקדוש זצוק"ל.

 

עשו חסד של אמת עבור הנפטרים ותבוא עליכם הברכה בע"ה. 
במידה ונתקלתם בשאלות נוספות, אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרדי ערוץ 2000 ונשמח לענות ולסייע בכל נושא.

להרשמה: 9509686 - 03 או כוכבית 2610* מכל טלפון.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע