ל"ג בעומר שחל במוצאי שבת (2 תגובות לחידוש זה)
בשנה בה חל ל"ג בעומר במוצאי שבת, ישנם תלמידי חכמים חשובים רבים אשר סבורים שאין לקיים את המנהג להדליק מדורות בתחילת הלילה, אלא בהמשך הלילה, ואולי אף ביום שלמחרת, וזאת על מנת למנוע חילול שבת ר"ל מכיווונם של יהודים שאינם שומרים תורה ומצוות. ועלולים להיכשל חלילה בחילול שבת אם ידעו או יחשבו שצריך וחובה לקיים את מצוות ההדלקה כבר בתחילת הלילה. ועל ידי זה שאנו מכריזים קבל עם ועדה שהדלקת המדורות תהיה מאוחרת יותר- מעטים יבואו להיכשל .
ברצוני להעלות על שולחנם של מלכים, מאן מלכי רבנן, כמה שאלות שהתעוורו לי כתוצאה מכך.
הרי יש דעה שאומרת שאין אנו אחראים כלל , ואין אנו צריכים להרגיש אשמים כלל, מחילול שבת המתבצע על ידי רשעים, משום ש "העליטהו לרשע וימות".
ואפילו אם לא נסבור כך, או אם לא נפסוק כך, אפשר לטעון שזה דווקא אם האחריות לכלל הציבור לא מתנגשת עם הלכה , או אפ' מנהג, אבל כאשר האחריות לכלל הציבור מתנגשת עם הלכה, או אפ' עם מנהג- לא צריכה להיות לנו אחריות כלפי הרשעים.
ואם כנים דברינו- הרי ניתן לטעון שבמקרה הזה לא צריכה להיות לנו אחריות כלפי מחללי שבת, ר"ל, כיון שאחריות זו יכולה להביא אותנו לידי דחייה של מנהג- מנהג הדלקת המדורות בליל לג בעומר.
אלא שכמובן, בשום פנים ואופן, אינני כותב את דברי להלכה ולמעשה, אך מ"מ אשמח לקבל את חוות דעתם של הקוראים בסוגיא המוצעת, האם לדעתם יש גרעין של אמת בחידושי, ויה"ר שאזכה ונזכה כולנו לכוון לאמיתתה של תורה.
אתה מתייחס רק לחילונים גמורים ולהדלקת אש ממש מה עם מסורתיים שרק מכינים הכל למדורה בתוך השבת ומצד השבת שומרים על משהו
כמוכן לדעתי כל הדלקת האש בל"ג הוא בעייתי אין לו שום מקור רציני אין בו שום חיוב מתגלגלים בו הרבה עברות כמו שבת כמו גניבת עגלות סופר,שוקו מחנויות וכו'
הבעיה היא שאם חכמי ישראל יקראו לדחות את היום אולי בשאר שנים הוא ייתפס כמנהג ישראל ולא כך הדבר
ב. אם חכמי ישראל קובעים לדחות אז דוחים
ג. החילונים הקלאסיים בימינו אינם רשעים כהגדרתך הגורפת כ"כ וחסרת אהבת ישראל ויש לנו ערבות לכל יהודי. התורה ניתנה לעם ישראל ולא לדתיים!