chiddush logo

חוגגים פורים ומתעלמים מהכיפורים - מהשואה האיומהמה

נכתב על ידי משה אהרון, 28/2/2022

 בס"ד .

"פורים כפורים".
 משוואה פשוטה : פורים הוא רק מקצת יום הכיפורים אך לעולם לא ממש כמוהו. כאילו נתעלם מהסוף המר ואך נחגוג את מפלט הביניים הראשון  - את הפורים
 וכך פורים הוא תחילתו של גילגול היסטורי של עמלק .
 סופו של הגלגול הוא  בעלייתו שוב של עמלק והפעם בהצלחתו המלאה להשמיד ולהרוג בשואה האיומה .וראו לאיזה היסטוריה מופרכת נשאבנו נתפסנו לחגיגה ש ל מילוט זמני מידי הצורר והמשכנו ל"השתכר" עד כי לכשכבר שב ועלה על במת ההיסטוריה לעשות את מה שלא עלה בידו בתחילה נתפסנו לעיוורון נורא.
 הנה כי כן ,אנו ממשיכים לחגוג הצלחה זמנית כמו פתאים ומתעלמים תיאולוגית  מסופו של אותו הגילגול של אותו התהליך עת הצורר התעורר שוב  והפעם להצליח עד תום במזימתו.
 התעלמות זו היא פגיעה וביזוי שמיים - לא פחות .
 ששני הקצוות של אותו הגילגול  פורים כראשית והשואה כאחרית . נבעו תיאולוגית מאותו בסיס החטא של העם היהודי. - מאיסה בארץ חמדה.
 שני הקצוות פורים בתחילה וכיפורים [השואה] לבסוף נבעו תיאולוגית  מאותו העניין  כאמור מאיסה בארץ חמדה.
 בפורים חברה יהודית נהנתנית השתכשכה בחצרות פאר של ריק . הפנתה גווה לבניין המקדש ולקיבוץ גלויות בארץ חמדה. המשיכה את חייה כרגיל מהשמיים טלטלו  הציבו את הכתובת על הקיר ולא מימשו את האיום והפוטנציאל העמלקי. הפוטנציאל התגלגל קדימה לאחרית הימים. והנה בסוף של אותו הגיגלגול ואותו התהליך ממש כשנשמע קול הזמיר והתור בארץ חמדה  במאה ה19 ובמאה העשרים גלויות אירופה שוב הפנו עורף לארץ  בטענות סרק מופרכות  של "גואלים" שאינם שומרים תורה ומצוות , הפעם הסתר הפנים  השממי הפך למוחלט הייתה כפי הנרמז בתורה הסתלקות אלוקית מהעולם נוצר ווקוםהשגחתי והעולם נותר לגיונותיו ללא כל בקרה אלוקית  ובדיוק אותו ההמן הצליח גם הצליח  להשמישד ולהרוג את היהודים.
 ועתה לשמחה זו מה עושה  כשספה אפלה נוראה [השואה]. איפה ההגיון הפשוט להבין כי שמחת ביניים איננה יכולה להמשיך כשלמעשה  תוצאת ההשמד על ידי אותו ההמן בוצעה ועד תום.
 שמחת הביניים של פורים צריכה לפנות מקומה לפיכחון ולהבנת היסודות התיאולוגיים העמוקים של השואה שלא בכדי נסמכה לתקומה תקומה כצמד של "אחרית הימים".
 תקומה של בית שלישי במסגרת הגאולה השלמה.
 זאת ועוד פורים אינו מהתורה. לעומת זאת השואה כן מהתורה. והיא גולת הכותרת של נבואתו של אבי הנביאים , עליה ניבא בשלהי שליחות כעולה מסוף פרשת וילך  לאמור : " "וקראת אתכם הרעה באחרית הימים" .
ואם לא די בכך גם נכתבה שירת האזינו ליתן בידנו מפתחות ההבנה של שואה ותקומה של מכמני גאולת הקץ השלמה.  של השירה המשלימה של "אז ישיר..." 
משהאהרון 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה