chiddush logo

אכן- אתה א-ל מסתתר

נכתב על ידי שניאור, 13/2/2013

 

"אכן אתה א-ל מסתתר"
הים הוא המקבילה הגשמית לעולמות העליונים, המסתירים על תכנים רוחניים נשגבים ובלתי נתפסים בהשכלה רגילה.

כו שבט התשע"ג (06.02.2013)

חב"ד
"המרשם העולמי של מינים ימיים" הוא מאמץ משותף עצום של 270 מומחים מ-146 מוסדות מחקר ב-32 מדינות, לתאר ולקטלג את סך כל סוגי בעלי החיים הנמצאים בים. ההערכה היא כי לפחות שליש (!) מהמינים המצויים בים עדיין לא תואר, ואיננו מוכר למדע. בחזית הידע (ואולי בחזית חוסר הידע) מעריכים המומחים כי האוקיינוסים עשויים לשמש כביתם של כמיליון מינים.

כידוע – חקר האוקיינוסים הוא אחד הנושאים המדעיים המוזנחים ביותר וזוכה להרבה פחות תקציבים ומשאבים מחקר החלל החיצון למשל. זו כנראה אחת הסיבות לבורות הגדולה בתחום.

ואכן במקורותינו מתואר יצור ימי שאיננו מוכר למדע עדיין. גילו כגיל הפלנטה שלנו: 5773 שנים. ככל יצורי הים נברא גם הוא ביום החמישי למעשה בראשית, אך מאז לא מת ולא התרבה. הוא כה ענק עד שחובק ומקיף בגופו את כדור הארץ כולו כשהוא רובץ ושקוע בעמקי האוקיינוסים.

תורת החסידות מסבירה כי הים הוא המקבילה הגשמית לעולמות העליונים, המסתירים על תכנים רוחניים נשגבים ובלתי נתפסים בהשכלה רגילה. יצורי הים ("נוני ימא") מסמלים את הצדיקים הנסתרים הזוכים לקשר בלתי אמצעי עם הקדוש-ברוך-הוא, ובעצם נכללים ומתמזגים באלוקות עד שאינם חשים את עצמם כישויות נפרדות ממנו יתברך – בדומה ליצורי הים "המכוסים" במים.

צדיק נסתר איננו חייב לגור במערה או להתחפש, הוא יכול להיות מוכר מאוד ואפילו מפורסם בצדקותו, אך דרגתו האמיתית עדיין מכוסה מעין כל, פשוט משום שאנשים אינם מסוגלים "לראות" מעל לגובה לספקטרום האינטליגנציה שלהם, ולזהות את מה שנשגב לחלוטין מבינתם. בהתאם לכך, אפשר בהחלט לומר כי כיום, הצדיק המפורסם ביותר בעולם, הרבי מליובאוויטש מלך המשיח – הוא גם הצדיק הנסתר ביותר בעולם.

אחת הבשורות ה'מדעיות' של התורה היא שבקרוב עומד הלווייתן להגיח מן המעמקים. זה יקרה ביחד עם התגלותם של הסודות האלוקיים הטמירים ביותר. כולנו נוכל להביט בפניו המאירות של הצדיק הנסתר מכולם – מלך המשיח בכבודו ובעצמו, שיברך כל אחד ואחת במאור פנים בנוסח היהודי העתיק: שלום עליכם! והשלום אכן יגיע. והפעם – לנצח.

ועוד יותר מזה: יתגלה אלינו הקדוש-ברוך-הוא בכבודו ובעצמו. כולנו נחוש ונזהה אותו יתברך בהיותו הישות האמיתית היחידה שקיימת וכוללת את הכול. האמת הזו הייתה מאז ומתמיד, אך היא נסתרה מעין כול. כעת, היא עומדת להתגלות. הגילוי וההארה האלוקיים יחבקו את היקום. לא רק יחידי סגולה מנבחרי המין האנושי (כמו הנביאים) יזכו לו, אלא גם חיות, צמחים ואפילו דוממים יביעו את תחושת החוויה המופלאה. וכמו שכתוב: "אבן מקיר תזעק וכפיס מעץ יעננה".

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה