chiddush logo

הליכה גסה (אמה) גורמת ירידה בראיה ??? (3 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי roni, 30/1/2013

הגמרא אומרת שהליכה גסה (אמה) גורמת ירידה  בראיה של 1/500 : 
- איך בזמננו ניתן להבין את זה בצורה הגיונית ומציאותית?
הגמרא מוסיפה שהתיקון והתרופה היא שתיית היין בקידוש של  שבת  בלילה :  
- מה הקשר בן היין של קידוש לעיניים ?  
- וכל מי שלא שותה קידוש ועושה כל הזמן הליכות ניהיה בסוף עיוור ?

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (3)
יניב (1/2/2013)
ואותו דבר גם ביום חול- הפסיעה הגסה מכבידה על הנחת שלו שנעשה יותר מתוח, וגם זה פסיעה גסה בהמית שמרחיקה מהרוחני
יניב (1/2/2013)
אולי אין הכוונה לירידה משום פגיעה פיזית בעיניים אלא שזה מבטלו ממנוחת השבת , וביטול מנוחה זו גורמת לירידה קטנטנה בהתמקדות הראיה מרוב לחץ שלא מתמקד בדעתו , כמו אדם שבלחץ שאינו שם לב לכל הפרטים כך גם פיצפונת מזה חל באותו אדם וזה משהו שאי אפשר לבחנו כיון שהוא 1\500 ולכן בקידוש שיש נחת זה מרפאו (ומן הסתם גם בלי קידוש אלא שיקח יותר זמן להרגע) ולכן אין לעשות כך במיוחד בשבת כיון שזה פוגם בכבוד שבת.
ואולי זה מהצד הרוחני שפוגם בשבת ולכן פוגם בראיה הרוחנית שיש קצת בכל אדם(מעין רוח קודש קטנה), ובקידוש שעושה קדושה מתחבר חזרה. לקדושה
דביר (30/1/2013)
מתוך אתר צומת:
כאשר נתקלים בתופעה, שבה דברי חכמים מבוססים על הנחה מדעית מסויימת, שאינה עולה בקנה אחד עם הידע המדעי על אודותיה, צצות כמה גישות:

א. שוללי המדע: כל מה שנאמר ע"י חז"ל הוא האמת לאמיתה, בכל תחום שהוא. על המדע מוטל לבדוק את עצמו, שהרי הנחות מדעיות משתנות מזמן לזמן, ותורתנו לעולם עומדת.

ב. השתנות הטבעים: הטבע או המציאות שהיתה בזמן חז"ל אינה זהה למציאות ימינו, ולכן אין סתירה בין תאורי חז"ל ובין הידוע כיום.

ג. חז"ל פסקו לפי הידע של זמנם: בעניני מדע לא היתה לחז"ל קבלה מסיני, ולכן עלולים היו חז"ל לטעות בכל דבר שהמדע של זמנם טעה בו. אילו חיו בזמננו, היו חז"ל פוסקים לפי הנחות המדע של זמננו, ולכן, בהתאם לכך עשויות להשתנות גם פסיקות הלכתיות.

ד. לדברי חז"ל יש הסברים על-טבעיים: גם אם נראים דברי חז"ל כעוסקים במדעי הטבע, הרי שבאמת עוסקים הם בסיבת הסיבות; ההסברים אינם טבעיים, אלא על-טבע
(להמשך התגובה לחץ כאן )