chiddush logo

מזון רוחני יז שבט

נכתב על ידי שניאור, 28/1/2013

 

 

בס"ד יז' שבט

 

מילה זו מילה

 

בפרשת בשלח, מתאור נס קריעת ים סוף, כאשר בני ישראל עברו בים ביבשה והמצרים טבעו בים: "וישב הים לפנות בוקר לאיתנו": הים חזר לתוקפו וחוזקו הראשון וכיסה את חיל פרעה והטביעם.

 

המדרש מספר שכאשר ה' ברא את הים התנה עמו הקב"ה תנאי: עליו להיבקע לפני בני ישראל כאשר יצטרכו לעבור בו. ומסביר המדרש שגם לאחר שעמד הים בהתחייבותו זו חזר לתנאו הראשון, וזו משמעות המילה ל'איתנו', אותיות 'תנאו', לתנאי "שהתניתי עמו מתחילה". אך לא ברור כיוון שהים עמד בתנאי ונבקע לפני בני ישראל אז מדוע לאחר מכן נאמר "וישב הים לאיתנו או לתנאו".

 

מסביר הרבי כי תנאי זה של הים עדיין עומד וקיים. הקב"ה הטביע בבריאה "תנאי", שכאשר יהודי יוצא מ"מצריים" (מהמגבלות שלו) והולך ל"הר סיני" לקבל את התורה על מנת להוסיף ולהתחזק בענייני קדושה ויראת שמיים, אפילו עם בדרך עומד "ים גדול" מניעות ועיכובים חזקים על פי טבע, עליו לדעת כי אין לו להתפעל ולהתבלבל כלל, ועל ירפו ידיו חלילה, אלא עליו ללכת בבטחון ובתוקף בדרכו זו ולדעת כי תנאי קיים בטבע להיבקע בפני כל יהודי ביוצאו 'ממצריים'.

 

מעובד מתוך "שולחן שבת", שיחות הרבי מליובאוויטש.

 

נוסיף גם כי ברצוננו לשתף אתכם בסודות הנמצאים ברומו של עולם ורוב הציבור הישראלי אינו מודע להם למרות היותם יהודים ישראלים היודעים ספר,

תורת הקבלה מתחלקת לשלושה חלקים עיקרים, קבלה עיונית בה לומדים על העולמות העליונים, השפעת האדם ע"י מחשבות דיבורים ומעשים על העולמות העליונים ועל עולמנו ניתן לקרוא על כך בספרים:

 

http://www.hebrewbooks.org/46092 שמות קודש

 

http://www.hebrewbooks.org/20243 הספר שערי אורה - כתב האר"י ז"ל שהינו ספר חיוני להבנת תורת הקבלה.

 

http://www.hebrewbooks.org/22601 שער הכונות

 

 פן נוסף בתורת הקבלה היא לימוד קבלה מעשית – כשמו כן הוא מעשי, מבצעים המשכה של שפע ע"י כתיבת קמיעות, סגולות וכד'

ראו דוגמא:

http://www.hebrewbooks.org/33920 מפעלות אלוקים

http://www.hebrewbooks.org/40456 מראה הילדים

 

הצד הסודי ביותר בתורת הקבלה, הינו קבלה נבואית, קבלה המגלה כיצד לדעת עתידות, להמשיך רוח הקודש, ולפתח את הצד הרוחני שבאדם (ראוי לציין כי ספרו של הרב אריה קפלן בנושא מדיטציה וקבלה מאוד מפתחת ומהווה בסיס התחלתי ללימוד קבלה נבואית), מצורף בזאת ספרים – העוסקים בקבלה נבואית, לימוד בהם מסוגל להמשיך נבואה.

ספר חיי העולם הבא – אשר נכתב ע"י הרב המקובל רבי אברהם אבולעפיה זצוק"ל זיע"א

http://www.hebrewbooks.org/49703 ספר חיי העולם הבא

http://www.hebrewbooks.org/49764 ספר סתרי תורה

http://www.hebrewbooks.org/49644 ספר אור השכל

http://www.hebrewbooks.org/49695 ספר החשק

 

ניתן לראות את החלק הרביעי של הספר שערי קדושה הדן בקבלה נבואית בהוצאה החדשה ע"י אמנון גרוס (מצ"ב קישורית למהדורה ישנה http://www.hebrewbooks.org/39568   http://www.hebrewbooks.org/21924  )

 

בברכה,

 

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע