chiddush logo

כיום ארץ 7 העממין ולעתיד 10 העממין

נכתב על ידי יניב, 7/9/2012

"והביאך ה' אלקיך אל הארץ אשר ירשו אבתיך וירשת והיטבך והרבך מאבתיך"(ל,ב) 'והטיבך והרבך מאבותיך.. מה מקיים רבי לעזר "מאבותיך"?- פתר לה לעתיד לבא, דאמר רבי חלבו שמעון בר בא בשם ר"י: אבותיך ירשו ארץ ז' עממים ואתם עתידים לירש ארץ של עשר עממים, תלתי אחרניתא אילין אינון?- "את הקיני ואת הקניזי ואת הקדמוני" .. "מאבותיך" אבותיך אע"פ שנגאלו חזרו ונשתעבדו אבל אתם משאתם נגאלין עוד אין אתם משתעבדין, מה טעמא?- "שאלו נא וראו אם יולד זכר" כשם שאין זכר יולד כך אתם משאתם נגאלין אין אתם משתעבדים' (יר' קידושין א,ח). מזה שלמדו את הלימודים מאותו פסוק ניראה שיש קשר בניהם, שעד לעתיד לבא יש לנו ירושת 7 העממים ולעתיד לבא יהיה לנו את ירושת 10 העממים, כיון שעד לעתיד לבא יש עדיין עניין שעבוד בעולם, ואילו לעתיד לבא לא יהיה עניין שיעבוד ולכן יגיעו אלינו ירושת 10 העממים. מצד הרמז אפשר ש7 כמו ימות השבוע, כנגד גשמי ורוחני (שבוע עם שבת) ואילו לעתיד לבא שיהא בשלמות הגאולה אז זה כנגד 10 המאמרות שהם חלק הקדושה, הרוחני, שאין שעבוד שחל מהגשמי, שלא כמו כיום שיש גם גלויות ולכן זהו כשבוע שבו חל גשמי ורוחני יחד. ומצד עצם העניין ניראה שבמקום שאין אחריה גלות זה אומר שהירושה חזקה יותר ומימלא אם היא חזקה יותר אז זה בא לידי גילוי גם בגודלה, כיון שיש בה כח חזק יותר ליתפוס יותר מקום. וניראה עוד שלעתיד ביהמ"ק יהא בגודלו כמו כל ירושלים, וירושלים כמו כל א"י, שכל העולם יתקדש יותר, שחל יותר קדושה בגילויה בעולם, ולכן מקום הקדושה יגדל, ולכן גם א"י תגדל במקום שטח של 7 העממים יגדל לכל 10 העממין, שתתפשט הקדושה והמעלה של א"י ליותר שטח. וזה קשור לדברנו קודם, שא"י היא מקום קדוש, שמעתי ממו"ר גדול הדור הרה"ג חיים דרוקמן שליט"א (הביא מספר שאני לא זוכר את שמו) שכל זמן שאין כל א"י ביד בנ"י זהו חסרון בקדושה, כמו שאין קדושת המקדש בשלמות, שיש קשר בין בנ"י בא"י לקדושה. כך ניראה לי בדומה יש קשר למעלת הקדושה, בין גאולה שאין אחריה גלות שהיא גאולה שלמה, לגאולה שיש אחריה גלות שאינה שלמה, שכך גם קדושתה בהתאם, ולכן לעתיד שאין אחרי הירושה גלות זהו גאולה שלמה, יש חיבור חזק בין בנ"י לא"י, ולכן הקדושה מתגברת ואז מתרחבת לכל אזור 10 העממים (וכך בדומה גאולה שניה [עזרא] היתה בשטח פחות מגאולה ראשונה [מצרים], שבראשונה היו ללא עול מלכות ובשניה עם עול מלכות [יר' שם] כך שהגאולה פחותה ולכן גם השטח שכנגדו פחות) וניראה שאזור 7 העממין הוא א"י הקטנה ו-10 העממין היא א"י השלמה שמתוארת בבראשית כמקום גן עדן, שיש בו קדושה, ולכן כולו שייך לקדושה שתתפשט בו לעתיד כשתהא גאולה שלמה  (ללא גלות אחריה) כשיתוקן עץ הדעת שממנו הרע והמוות ומימלא גם הגלות (ולכן גלה אדם הראשון מגן עדן- כגלות) ובנתיים שיש טומאה חזקה הגורמת לגלות, אז הקדושה מתרכזת בא"י שדבוקה בירושלים כמרכזה. שמכאן הושתת העולם ולכן הוא קשור יותר לקדושה שבה ניברא העולם, ששיאה בעולם בביהמ"ק בקה"ק, ולכן בנתיים רק באזור 7 העממין (וזה קשור לרמז של שבוע ו-10 המאמרות שבהם ניברא העולם (שבוע) ע"י הקדושה  (10 המאמרות) שכרגע קדושת 10 המאמרות מתגלות בעולם בא"י שקשור ישירות אליהם בקדושה ולעתיד יתפשט יותר לעולם שניברא ולכן יתגלה יותר ה-10 מאמרות ולכן יתגלה בעשרת העממין).
[נ.ב. השבוע יחול ראש השנה שהוא הזמן שבו ניבראו המאמרות (מו"ר גדול הדור האדיר מרן הרה"ג שלמה גורן זצוק"ל זיע"א  ב'מועדי ישראל') ודנים בו על מעמד העולם בקדושה (מה פעלו), ולכן קשור לדברנו בפרשה).

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה