chiddush logo

סיפור על הרב מרדכי אליהו זצ"ל

13/8/2012

 

סיפורים על מרן הרב מרדכי אליהו זצוק"ל

 

מורגל בניסים

סיפר הרב מנחם פרל מירושלים: כבר בתחילת ההיריון של אשתי התבשרנו שיש לנו תאומים, וכעבור זמן מה אמרו שאחד הילדים סובל מסתימת מעיים קשה, וכיוון שהוא לא יוכל לחיות אתה אפילו שעה אחת, צריך לעשות הפלה.

הלכנו להתייעץ עם רופא מומחה - אחראי על מחלקת אולטראסאונד בבית החולים "הדסה" בירושלים, כי אמרו לנו שהרב מרדכי אליהו זצ"ל סומך עליו. והוא אמר לנו שאין מנוס וצריך לעשות הפלה.

אמרנו לו שאנחנו לא עושים הפלה, והוא השיב: אם כן תתפללו, כי במצב כזה אין הרבה סיכויים לעובר לחיות. הלכנו אל הרב מרדכי אליהו זצוק"ל וביקשנו ממנו ברכה. הרב ראה את כל הממצאים ושמע מה שאמרו לנו, ואמר לנו להתפלל ולעקוב אחרי ההתפתחות.

במשך כל ההיריון טיפל בנו ד"ר חיים יפה, שעקב אחרי העוברים. בשעת הלידה הוא תכנן ליילד את אשתי בניתוח ולהביא צוות שלם של רופאים שיהיה נוכח בלידה, כדי שיוכלו לנתח את התינוק החולה מיד עם היוולדו. אולי כך יוכלו להציל את העובר.

הייתי אצל הרב וסיפרתי לו על התוכניות של ד"ר יפה. הרב אמר לי: הכול יהיה בסדר. אתה תקרא את ספר יונה ואל תדאג. רק תגיד לרופא שלא ינתח את העובר לפני שהוא עושה לו צילום לראות אם יש לו בעיה רפואית. אמרתי את זה לד"ר יפה, והוא אמר לי שכל שנייה חשובה, אבל הוא מוכן למלא את בקשתי.

אשתי נכנסה לניתוח קיסרי, ואני עמדתי מחוץ לחדר הניתוח. ידעתי שהלידה בניתוח אורכת כמה דקות, אבל הספקתי לקרוא את ספר יונה שלוש פעמים, עד שיצא אלי ד"ר יפה ואמר: "אצל איזה רב היית?".

כשראה שאינני יורד לסוף דעתו, המשיך ואמר: "אני לא מבין מה קורה. אנחנו לא מוצאים כלום. צילמנו את התינוק הראשון שנולד - ולא הייתה לו שום סתימת מעיים. צילמנו את התינוק השני - גם לו לא היה כלום. עשינו צילום לאשתך, חשבנו שאולי טעינו בצילום בהיריון וראינו סתימת מעיים אצלה - גם לה אין שום סתימת מעיים. אצל איזה רב היית?"

אמרתי לו: "אצל הרב מרדכי אליהו".

"אה" אמר הרופא כמבין: "אז למה לא אמרת קודם?"

אחר כך הוא הפטיר: "תמיד הוא עושה לנו את זה!".

***

אחרי הלידה באנו להודות לרב שהתפלל בעדינו ובזכותו ראינו את הנס הזה. באנו גם להתייעץ אתו על השמות שניתן לתאומים. הוא נתן לאחד את השם אריה יהודה, על שם ה"שאגת אריה", ולאחר את השם יוסף חיים על שם הבן איש חי. אנחנו רואים את הכוח של השמות האלה בילדים במהלך החיים שלהם. על אריה יהודה נפלה פעם הספרייה, ממש כמו שקרה לגאון בעל ה"שאגת אריה" אבל הוא ניצל ולא קרה לו כלום - ברוך ה'. והבן 'יוסף חיים' לומד תורה בהתמדה ובקדושה גדולה – כאילו ברכתו של רבי יוסף חיים זיע"א חופפת עליו.

לקראת הבר-המצווה של הילדים באנו אל הרב וביקשו ברכה לילדים שנולדו בזכותו. הרב אמר לאנשים: תראו, שני ילדים שהרופאים רצו להפיל. ללמד את האחרים כי יש ניסים בעולם. וצריך לדעת להתפלל גם כשנראה כאילו אין סיכוי.

יהי רצון שנזכה לראות את יד ה' לטובה בכל פעלינו. אמן ואמן.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע