chiddush logo
נכתב על ידי חמודידוש, 23/7/2012

מדוע בגמרא במסכת תענית כתוב "בגלל קמצא ובר קמצא נחרבה ירושלים". הרי קמצא לא אשם?

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (2)
יניב (8/8/2012)
בפשטות מה שהגמ' אומרת 'אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים' הכוונה על מקרה קמצא ובר קמצא שהתבלבל השליח חרבה ירושלים, ולא שקמצא אשם.
ואם תרצה אולי קמצא אשם שהיה מן הסתם במסיבה של אוהבו וראה והבין את הטעות ולא בא לעזרתו.. שהיינו מצפים ממי שקשור לעסק לנסות לפשר.. אבל זה לא מוכח כלל.
dvir45 (27/7/2012)
עיין במאמר הבא: http://www.kipa.co.il/jew/10/13282.html ואגב, הגמרא היא במסכת גיטין..