chiddush logo

מה יהיה ?

נכתב על ידי שניאור, 1/7/2012

 

מה יהיה?
מאות ואלפי תחזיות, לאנשים פרטיים כמו גם במישור הלאומי והבינלאומי, הוכיחו את עצמן מדויקות לחלוטין. חלקן, בשעה שנאמרו – נראו כבלתי אפשריות בעליל, ואף-על-פי-כן – תחזיתו של הרבי, שעלתה על כל דמיון, התקיימה.

כה אייר התשע"ב (17.05.2012)

חב"ד
בשנת תשס"ח (2008) התרחשה בשוק הכספים האמריקני מפולת, שדרדרה את העולם כולו לשפל כלכלי שממנו עדיין לא הצליח להתאושש לגמרי. אחד הגורמים לכך הוא המתמטיקה. חברות להשקעה פיננסית פיתחו שיטות כה מורכבות להשקעת כספי לקוחותיהן, עד שלצורך הערכת הסיכונים הטמונים בהשקעות אלה היה עליהן להסתמך על נוסחאות שרק מעטים יכולים להבינן.
 
אך כפי שלמדנו מניסיוננו המר, הנוסחאות אינן אלא השתקפויות חיוורות ולא ממצות של המציאות האמיתית, ולעיתים הן יכולות להוליך שולל ולגרום לנזק גדול (תחומים נוספים שבהן מתקבלות החלטות על סמך מדעים מתמטיים שלא תמיד ניתן לסמוך עליהם הם מדעי האקלים, סחיפת חופים ובטיחות גרעינית ועוד). מודלים לא בטוחים אלו להערכת סיכונים הם שהעניקו לחברות שונות אומץ להשתמש בכספי הלוואות להימורים פיננסיים שעלו לאנשים רבים ביוקר.
 
דוגמאות אלו ורבות אחרות ממחישות כיצד בשם המדע אנו מעניקים אמון רב מדי למודלים המושתתים על בסיס רעוע. ולמרבה הפלא – עושים זאת שוב ושוב. תאמרו – וכי איזו ברירה יש לנו? על מה עוד אפשר לסמוך כשמנסים להעריך סיכונים, כלומר – לחזות עתידות?
 
והתשובה עתיקה. יש 'טכניקה' נטולת סיכונים לחלוטין להערכת סיכונים ולחיזוי עתידות: נבואה. נבואה היא הכלי היחיד, שאין ולא יכולה להיות בו טעות. אמנם מנגנון הפעולה (ה"נוסחאות") שלה איננו מובן לרובנו, אך העיקר שהוא מדויק ואמין לחלוטין. וזאת להבדיל מהמתמטיקה, שמשמשת למודלים עתידניים רעועים, שגם היא איננה מובנת לרבים וגם הרבה פחות מדויקת ויעילה.
 
והיכן נמצא היום נביא? מבט אל מקורותינו מגלה חידוש מופלא: הרמב"ם פוסק כי עתידה נבואה לשוב לישראל, כהכנה לביאת המשיח. ואמנם, בשיחותיו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח ישנה התייחסות מפורשת לכך שדבריו הנם בוודאות נבואיים. גם ללא התייחסותו האישית, הרי שמעקב מדעי אחרי נבואותיו מוכיח באופן אמפירי כי דבריו לא שבים ריקם מעולם. כל נבואותיו מתגשמות במלואן.
 
מאות ואלפי תחזיות, לאנשים פרטיים כמו גם במישור הלאומי והבינלאומי, הוכיחו את עצמן מדויקות לחלוטין. חלקן, בשעה שנאמרו – נראו כבלתי אפשריות בעליל, ואף-על-פי-כן – תחזיתו של הרבי, שעלתה על כל דמיון, התקיימה.
 
נכון להיום, אנו עומדים בפני התגשמותה של "נבואת הנבואות" – נבואה הנוגעת לכל אדם, לכל הזמנים ולכל המקומות גם יחד: הנבואה כי "הנה זה משיח בא", הנה הגאולה האמיתית והשלמה עומדת להתגשם בכל רגע, תכף ומיד ממש.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע