chiddush logo

למה בחרנו להתמקם דוקא כאן!

נכתב על ידי שניאור, 30/4/2012

 

למה בחרנו להתמקם דווקא כאן?
הדברים האיכותיים באמת – לעולם לא מוגשים על טס של כסף. ארץ ישראל היא הארץ האיכותית ביותר מבחינה רוחנית ולכן כדי לזכות בה עלינו להיאבק

ד אייר התשע"ב (26.04.2012)

חב"ד
למה, למה בחרנו להתמקם בארץ הזאת דווקא? מה היה רע בחבל ארץ נידח, אי שם באחת מערבות העולם? יכולנו לבנות ולהיבנות במקום נוח יותר, מבלי לייבש ביצות טובעניות וקטלניות. יכולנו לחיות בלי שכנים עוינים, ללא מלחמות מתישות וסכסוכים בלתי פוסקים. יכולנו להגיע הרבה יותר רחוק מהיכן שאנו עומדים כעת, אם את כל האנרגיות והמשאבים שאנו מבזבזים על התמודדויות עם איבה, היינו רותמים לטובת הכלכלה, התרבות ותרבות הפנאי.
 
בישראל של היום, 64 שנה אחרי ה' באייר תש"ח, רבים שואלים את השאלה הזו. הם לא קולטים למה בחרנו במודע להיכנס למיטה חולה כזו. גם אלה שלא שואלים, ברובם אינם יודעים את התשובה. הם לא שואלים כי פשוט מעולם לא שקעו במחשבה 'עמוקה' כזו. הם קוראים לעצמם טיפוסים 'קלילים'. כאלה שלא מחפשים לסבך את החיים.
 
*
 
האנשים היותר מלומדים מנסחים את השאלה אחרת. הם למדו שהבחירה במקום נבעה משיקולים היסטוריים, ממניעים של שורשים לאומיים, ולכן אינם מפנים את שאלתם אל דור מקימי הארץ. הם מפנים אותה אל השורשים – אל משה רבינו ואל יהושע בן נון, המנהיגים שהובילו את אבותינו אל הארץ הזו. למה, הם שואלים, למה הם בחרו בארץ התלאובות הזו דווקא? וכי חסרו אז, בעולם שלפני 3300 שנים ויותר, מקומות טובים יותר?
 
ובאמת, הבה נחשוב: ארץ ישראל דאז, כנען כפי שנקראה בתקופה הטרום ישראלית, הייתה מפולגת ל-31 שלטונים. 31 מלכים, מהחזקים בעולם, נאחזו בה בציפורניהם – ועם כולם בחרו אבותינו להתעמת. למה?! האם לא שבעו מאבקים תחת המגף המצרי הדורסני? מה היה רע להקים ארץ חדשה במקום ניטראלי שלא שייך לאף אחד?
 
אולם התשובה על כך פשוטה מאוד: אבותינו לא בחרו בזה. בן אנוש נורמאלי מעולם לא יבחר לעצמו בחירה כזו. הצו האלוקי הוא שכיוון את אבותינו לארץ ישראל. הבחירה בארץ הזו כארץ היהודים הייתה של הקדוש-ברוך-הוא, ורק בגללה הגיעו אבותינו אליה. רק בגללה גם אנחנו נמצאים בה. כן, זו האמת.
 
*
 
אם כבר קיימת שאלה – כך היא צריכה להישאל: למה הקדוש-ברוך-הוא בחר בארץ הזו דווקא? או בצורה אחרת: אם הוא החליט שזו ארצנו, מדוע לא הגיש לנו אותה על טס של כסף? למה העניק אותה לכתחילה לגויים, ואותנו הוביל אליה לאחר מכן, בדרך של מאבק דווקא?
 
התשובה לשאלה הזו עמוקה וארוכה. תמצית הרעיון הוא, שהדברים האיכותיים באמת – לעולם לא מוגשים על טס של כסף. ארץ ישראל היא הארץ האיכותית ביותר מבחינה רוחנית ולכן כדי לזכות בה עלינו להיאבק.
 
האיכות הרוחנית היא גם הסיבה שהגויים נאבקים עמנו על השליטה בארץ. הרוחניות היא הסיבה האמיתית שיוצרת אצל הגויים דחף פנימי לנסות להשתלט על ארצנו הקטנטונת ולגרש אותנו ממנה. אבל זו ארצנו. עם ישראל הוא העם האיכותי ביותר מבחינה רוחנית ולכן דווקא לו הועיד הבורא את הארץ האיכותית ביותר.
 
כל עוד לא באה הגאולה איננו מזהים רוחניות ולכן איננו חשים בגלוי את האיכות הזו. זו גם הסיבה שכל אלה שלא זכו למנת משכל יהודית שורשית ראויה לשמה, לא מבינים מעצמם את התשובה לשאלות שכה מציקות להם.
 
אנו מלאים תקווה, אמונה וציפייה כי בן רגע יתגלה הרבי מליובאוויטש מלך המשיח ותבוא הגאולה השלמה – ואו אז, כאשר כולנו נקבל את היכולת לזהות רוחניות, תעלמנה השאלות הללו ועוד שאלות רבות אחרות

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע