chiddush logo

יום בחייו של מוביל

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 19/2/2021

בעת מעבר דירה, העברת משרד, מעבר לעיר הגדולה, או העברת בית העסק, אנו נזדקק לחברות הובלות אשר יעזרו לנו בעת המעבר, להעביר את כל החפצים והציוד שלנו בבטחה. ישנו מגוון רחב של חברות הובלות. מכאלה שמתמחות בהובלות קטנות, ועד כאלה שמעבירות חפצים כמו פסנתרים, אקווריומים, חפצים רגישים, ועוד. האם אי פעם שאלתם את עצמכם, עם אלו קשיים מתמודדים אנשים אשר עובדים בחברות הובלות? פנינו למספרר חברות הובלות, בניהם הובלות מיכאל ובוריס ועוד כמה חברות מכל הארץ, וקיבלנו מענה נעים ומספק. הצטרפנו לא', מוביל ממרכז הארץ ליום עבודה סטנדרטי, ופגשנו את האתגרים מקרוב.


  קרדיט תמונה: PEXELS  


בוקר של מוביל

במיוחד בחודשי הקיץ החמים, הבוקר של המוביל מתחיל בשעה מאוד מוקדמת. כבר לפנות בוקר אנשי חברות הובלות יוצאים לדרכם ומגיעים לנקודה ממנה יש להוביל את חפצי הלקוח. חברות הובלות לוקחות על עצמן אחריות רבה, משום שהן לוקחות אחריות על כל חפציו של אדם מסוים. א' מספר, כי כבר ימים קודם לכן, תכנן את ההובלה מא' ועד ת'.

עבודה פיזית

אין ספק שהובלה היא עניין פיזי. רק מוביל שיש לו כוח פיזי רב מאוד, יצליח לבצע עבודה יעילה ואיכותית. הובלות מסוימות יתבצעו על ידי מנוף, אך הובלות אחרות יתבצעו פיזית על ידי המובילים, אשר יאלצו לסחוב משקל רב על גבם. המוביל מתמודד עם סחיבת משקלים מאוד כבדים ועליו להיות מוכן לכך. א' משתף כי גם כאשר הוא מתעורר עם שרירים תפוסים, הוא חייב להמשיך כרגיל, הרי שפרנסתו תלויה בין היתר, בחוזק גופו.

יחסי אנוש ושירות

אצל א', יחסי אנוש זה לפני הכול. לאחר שסיים את ההובלה באותו היום, הלך למפגש ייעוץ הובלה בבית של זוג צעיר. הוא ראה את הציוד שנדרש להעביר, ואת גודל החלונות והדלתות בבית, דרכיהם יעברו החפצים. א' ענה לזוג הצעיר על כל השאלות ושיתף אותם כיצד ההובלה מתוכננת להתקיים. א' השרה אווירה נעימה ונינוחה, דבר לא פחות חשוב מאיכות ההובלה עצמה.

אחריות ותמחור

א' עומד בפני אתגר נוסף, תמחור ההובלה בהתאם להיקפה. כאשר עליו להציע הצעת מחיר, הוא צריך לבדוק מה הכמות שיש להוביל, מה הם החפצים, כמותם, ואפילו האם יש מעלית בבניין. לאחר מכן עליו להכין תכנית מקדימה להובלה, ולתמחר אותה בהתאם לקושייה והיקפה. בנוסף, עליו להקפיד לשמור על שלמותם של החפצים אותם מוביל. זהו דבר קריטי ביותר אשר מכניס לדריכות ורצינות את א' המוביל.

 

סיום התהליך

לאחר ההובלה, ומפגש עם הזוג הצעיר, הגיע א' למשרדו ושלח להם הצעת מחיר הוגנת, ולאחר מכן נפרדנו ממנו לשלום. לסיכום, מוביל הינו מקצוע דינאמי, אינטנסיבי, שדורש התמודדות עם אתגרים וחשיבה מחוץ לקופסה, המוביל משתמש בכוחו הפיזי ובמוחו כמובן, לא פחות.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע