chiddush logo

מה עמדתם הפוליטית של פרשנים וכתבי תקשורת חובשי כיפה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 10/11/2020

פרשנים וכתבי תקשורת חובשי כיפה

בכלי התקשורת השונים הן בעיתונות הכתובה, בעיתונות הדיגיטלית ובערוצי הטלוויזיה השונים פעילים פרשנים וכתבי תקשורת חובשי כיפה, אשר אחראים על דיווחים בנושאים שונים כמו פוליטיקה, מדיניות הנעשה בירושלים ועוד. מתוקף תפקידם הם אינם יכולים לחשוף את הנטיות הפוליטיות שלהם אך רבים מהציבור שמקשיב להם מבין לגבי כל אחד מהם מהו הכיוון הפוליטי שלו כמו הליכוד, ימינה, פועלי אגודת ישראל ועוד. כאשר מקשיבים לאמירות שלהם בין השורות ולאינטונציה שלהם, די ברור לסווג זאת על פי מה שמשמח אותם ומה שמעצבן אותם וכך קל להבחין בדעה הפוליטית שלהם.

פרשנים בכירים בעיתונות או בערוצי הטלוויזיה כמו עמית סגל אמורים לדווח ולהביע פרשנות על נושאים שונים בלי לומר את דעתם האישית על כך. הדבר לא תמיד עולה בידם אך הם עושים כל שניתן כדי להעביר דיווחים שאינם מטים את הכף לכיוון זה או לכיוון אחר. המטרה היא להעביר לציבור את מלוא המידע כדי שכל אחד מהצופים יקבל את ההחלטה האישית שלו, למי מהפוליטיקאים להאמין ולמי לא ועד כמה נראה לו שיש צדק בדבריו של אחד מהם וחוסר היגיון בדבריו של פוליטיקאי אחר.

ההתלבטות של פרשנים וכתבי תקשורת חובשי כיפה

המחויבות של פרשנים וכתבי תקשורת חובשי כיפה היא בראש וראשונה לצופים, למאזינים ולקוראים שלהם באמצעי התקשורת השונים. באג'נדה המקצועית שלהם הם יעבירו דיווחי אמת וישתדלו לא לשרבב במהלך הדיווחים דעה לכאן או לכאן, אלא רק מסקנות מתוך ההתנהלות של כל אחד מהפוליטיקאים.

בקרב אנשי התקשורת השונים יש גם נטיות פוליטיות שונות, אין דעה נחרצת של כולם לכיוון פוליטי מסוים. רבים מהם דוגלים בזרם הדתי שבו הם התחנכו וכך הם ממשיכים לאורך שנים להצביע למפלגות הללו. לכן קיימים כתבים שהם משויכים לדוגמה לזרם הליטאי בקרב החרדים, או לחלופין לש"ס. חלק מהם נמנים גם עם המפלגות האחרות כמו הליכוד, ימינה, אגודת ישראל ומפלגות המרכז.

מתוך הכרת רבדים שונים של המגזר הדתי שאליו הם משתייכים, נבחרים כתבים מסוימים לדווח על מה שקורה בקרב הציבור הנמנה על זרם מסוים כאשר יש בהם שינויים מהותיים, כמו התחזקות של מפלגה כמו ימינה או צניחה בכוחה של מפלגה אחרת. הידע האישי מסייע מאד לאיש התקשורת והוא מסוגל לסייע במידה רבה למערכת העיתונאית כאשר הוא מעביר מידע ממקור ראשון המבוסס על שיחות עם אישים בקרב המפלגות הללו שמקורבים אליו. בזכות ההתנהלות הזו המידע שמועבר לציבור הוא מהימן ושופך אור על דרכי החשיבה וזוויות הראייה של ציבור זה או אחר.

ברוב המקרים אנשי התקשורת לא יספרו ברייש גליי על נטיותיהם הפוליטיות לאור התפקיד הרגיש שהם ממלאים במערכי התקשורת של הגופים, שציבור רב מקשיב לכל הדיווחים הנאמרים בהם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע