chiddush logo

משכנתא פנסיונית במגזר הדתי לאומי

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 10/11/2020

 משכנתא פנסיונית

אנשים מבוגרים מהמגזר הדתי לאומי שיוצאים לגמלאות נחשפים לחיים חדשים. יש להם המון זמן פנוי, הם לא צריכים להשכים קום כדי להגיע לעבודה והם נהנים מהמון רגעי אושר עם המשפחה המורחבת. עם זאת יש גם שינויים פיננסיים כיוון שרמת ההכנסות יורדת באופן משמעותי. יש אנשים שמקבלים פנסיה אך הסכום הכספי החודשי הוא נמוך יותר מהשכר שהם קיבלו לאורך השנים האחרונות ויש כאלו שעבדו במקומות שונים ולכן אינם מקבלים פנסיה כלל או מקבלים פנסיה נמוכה מאד וגם קצבת זקנה מהמוסד לביטוח לאומי. בסך הכול הכללי הם נקלעים לבעיה כספית עקב הירידה בהכנסות ומחפשים פתרונות כמו משכנתא פנסיונית.

אחת האפשרויות המוצעות לאנשים המבוגרים היא לקחת משכנתא הפוכה כלל אשר באמצעותה אפשר לקבל חלק משווי הדירה שבבעלותם בכל עת. השיטה מתאימה מאד למי שזקוק לתוספת של הכנסה חודשית ויוכל לקבל סכום קבוע של כמה אלפי שקלים בכל חודש. כך יוכלו בני הזוג לחיות ברווחה כלכלית ובכבוד תוך אפשרות לרכישת כל המוצרים והתרופות הדרושים להם. במסגרת זו אפשר גם לקבל את כל הכספים בסכום חד פעמי אם יש בכך צורך כדי לסגור חובות קודמים, לסייע לילדים או לכל צורך ייעודי אחר.

אופציה של משכנתא פנסיונית עבור הנכס שנמצא בבעלות

החשיבה על משכנתא פנסיונית מבוססת על החשיבה של ניצול חלק מערכה הכספי של הדירה שבבעלות בהווה, כדי ליהנות מכספים הללו גם בלי למכור את הדירה.

בשיטה זו שמאי מעריך את ערכה של הדירה היום ומאשר לקבל משכנתא פנסיונית עבור חלק מערכה. סכום זה יכול לעבור לבעלי הנכס באופן מידי בסכום חד פעמי וכך הם יוכלו לממש באמצעותו תוכניות שונות כמו נסיעה סביב העולם לכמה חודשים, סיוע לילדים כך שהם יוכלו לרכוש דירה או כל צורך אחר.

אופציה נוספת היא לחלק סכום זה לתשלומים חודשיים לאורך תקופת החיים של בעלי הדירה. בדרך זו הם יקבלו בכל חודש סכום קבוע של כמה אלפי שקלים בהתאם לחוזה בעניין זה. הקצבה החודשית הקבועה תסייע להם מאד והם יוכלו לחיות באופן מכובד עד גיל 120.

אנשים מבוגרים רבים במגזר הדתי לאומי חושבים שזהו פתרון יוצא דופן שמסייע להם בתקופה זו ולכן הם בוחרים בה.

מכירת הנכס

אף על פי שבעלי הבית מקבלים משכנתא פנסיונית הם נשארים לגור בדירה עד גיל 120. לאחר מותם של שני בני הזוג הבנק שמימן משכנתא הפוכה זו מוכר את הנכס, כיוון שיש לו זכויות לאור הערת האזהרה על דירה זו במשרדי רשם המקרקעין.

לאחר מכירת הנכס, ערך המשכנתא בתוספת הריבית מוחזרת לבנק והסכום שנותר מועבר ליורשים החוקיים.

לאור הצורך בקבלת כספים מצד אחד והיתרון של הישארות במגורים בדירה האהובה והמוכרת, זהו מסלול נוח מאד שמשרת את כל המטרות הרצויות.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע