chiddush logo

קורונה

נכתב על ידי אביהו ח, 18/3/2020

 חדש באתר

search
התמונה באדיבות ארגון טהרת הביתהתמונה באדיבות ארגון טהרת הבית
מגפת הקורונה

איך טובלים במקווה בצל הקורונה? הרבנים הראשיים בקריאה מיוחדת

"יודעים אנו את מסירות הנפש של נשות ישראל על שמירת טהרת הבית, ואנו מחזקים בזאת את ידיהן. המשיכו לשמור על קיום ההלכה כראוי, כי בנפשנו הדבר". הולכת למקווה בימים אלו? אל תחמיצי את הכתבה הבאה

נעמה גרין | כ"א אדר התש"פ |

הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, בקריאה נרגשת לנשים המקפידות על טבילה במקווה כשר כהלכתו, גם בימים אפופי מתח וחרדה בצל מגפת הקורונה.

"יודעים אנו את מסירות הנפש של נשות ישראל על שמירת טהרת הבית", כתבו הרבנים הראשיים, "ואנו מחזקים בזאת את ידיהן. המשיכו לשמור על קיום ההלכה כראוי, ואל תשעו לדברי שקר והצעות שווא. כי בנפשנו הדבר".

"בימים אלו עם המאבק נגד נגיף הקורונה, הגיעו אל שולחננו שאלת טבילת נשים לטהרתן", כתבו הרבנים הראשיים. "לאחר שביררנו את הנושא, בהתייעצות עם הנהלת משרד הבריאות, עולה כי מקוואות הטהרה עומדים בכל התנאים הנדרשים, ואין כל חשש חלילה להיפגע או להידבק. המקוואות מחוטאים ומפוקחים כראוי.

"הגיע אלינו מיד שיש מי שרוצה להורות שאין צורך בימים אלו להיטהר על ידי טבילה במקווה, ובפיו הצעה שבתנאים מסויימים אין צורך לטבול במקווה טהרה, אלא אפשר גם בדרך אחרת.

"ראינו את אשר כתב והננו להביע את דעתנו, דעת תורה, שאין להעלות על הדעת אפשרות כזאת. מאז ומעולם היו כאלה שהביעו דעתם הנפסדת בנושא חשוב זה. ורצו לומר שלכאורה אין הבדל בין "מקווה טהרה" או מים שאובים באמבטיה בבית. ועוד ניסו לחזק טענתם שאמבטיה בבית הגיונית יותר.

"על נשות ישראל לידע כי אין בטבילה באמבטיה או בבריכה שום טהרה. כל הרעיונות של כמות מים גדולה טובים רק לניקיון והגיינה, ומי שעושה כן עדיין נשארת בטומאתה. עליה לדעת שכל עוד לא טבלה במקווה כשר, הרי היא כנידה גמורה ואסורה לבעלה.טהרה כהלכתה היא כהוראת השולחן ערוך וכמוסרת ישראל.

"יודעים אנו את מסירות הנפש של נשות ישראל על שמירת טהרת הבית, ואנו מחזקים בזאת את ידיהן. המשיכו לשמור על קיום ההלכה כראוי, ואל תשעו לדברי שקר והצעות שווא. כי בנפשנו הדבר.

על המכתב חתמו הרבנים הראשיים לישראל: הרב יצחק יוסף, הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הראשית, והרב דוד לאו, נשיא בית הדין הרבני הגדול.

למה חשוב לשמור טהרת המשפחה? במה זוכים בני הזוג כששומרים על המצווה היקרה הזו? הרב עמנואל מזרחי מסביר את הסגולה הנפלאה לשלום בית אמיתי:

איך מתגברים על הקושי ומתחילים לשמור טהרת המשפחה?

תגובות

4

איזה מקווה יפה יש בתמונה :) הלוואי שהמקווה אצלנו היה כזה מפנק - - - (ל"ת)

יעל | 18/03/20 20:53
3

תגובה ל- 1

רציונאלית.. | 18/03/20 15:54
2

שליחי מצווה אינם ניזוקים

דניאל | 18/03/20 11:12
1

מה לגבי טבילה בים

אילנית | 18/03/20 00:16
keyboard_arrow_leftkeyboard_arrow_right
מים

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה