תורה

נכתב על ידי mose67, 18/3/2010

סוף מעשה במחשבה תחילה

הצהרה אישית על החזון והיעדים אשר מדריכים אותך בעולם התורה
"ב''ה מתכון לבן גאון (או לישיבה שמייצרת גאונים) בעקבות המצב שאנו רואים הרבה נושרים מישיבות ומהיהדות לדעתי צריך לעשות שינוי רציני (מי שפוחד משינויים יעשה זאת לפחות עבור הנושרים) הישיבה תחלק את 8 שעות הלימוד כך: עיונא, גירסא, משניות ותויו''ט, מדרשים, טור וב''י, שו''ע ונ''כ, חומש ומפרשי מקראות גדולות, נ''ך ומפרשי המקראות גדולות. בנוסף לכך: כל יום א' יהיה שעה עם מומחה לציצית (איך קושרים, מנהגים, מה פוסל וכו') תפילין, שעטנז, שופר, סימני עופות טהורים וכו' כל שבוע מצוה אחרת. כל יום ג' מומחה ליהדות פולין או טוניס או ברסלב או תימנים מי היו תולדותיהם רבותיהם ספריהם וכו'. כל יום ה' מומחה לניגוני חסידים ובקשות ופיוטי עדות כל שבוע עדה אחרת. בטוחני שכל הלומד בישיבה זו אהבתו לתורה וידיעותיו ישמרוהו נטוע חזק ביהדות וגם אם ינשור חלילה אז היהדות תהיה נזכרת במוחו כחוויה נפלאה."
mose67 (‏יום שני ‏01 ‏ינואר ‏2018)

ב"ה

 

כתוב ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם, אומר רש"י למה כתוב ואלה שהתורה תכתוב אלה המשפטים. בלי -ו? אומר רשי זה מוסיף שגם אלה ניתנו בסיני, ולכאורה מה רשי בה לומר ודאי שזה ניתן בסיני, הרי כל התורה ניתנה בסיני, ועוד בפרקי אבות כתוב משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע וכו...

ולכאורה גם זה קשה מה ראה התנא לכתוב דווקא במשניות של פרקי אבות

משה קיבל תורה מסיני וכו..למה לא כתוב בשום משנה בש"ס, לפני המסכת. משה קיבל תורה מסיני וכו.. אלא אפשר לומר כך, בפרקי אבות זה לכאורה נראה לנו שזה דברים של דרך ארץ, זה דברים של חומרה, זה לא ממש תורה,  לכן כתוב משה קיבל תורה מסיני, זה תורה בדיוק אותו דבר, ואותו דבר גם לגבי משפטים, משפטים זה נראה דבר שיש בו סברא, כל מלך יש לו משפטים, לכן כתוב כמו ששאר הדברים ניתנו בסיני, גם זה הדברים שלכאורה יש בהם סברא אל תעשה בגלל סברא, אלא בגלל שהקב"ה אמר כמו כל החוקים,                                  

                                                                                                אורח            

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן


חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה