chiddush logo

הלכות תעופה - חלק שני בסדרה

נכתב על ידי tagada0071, 12/12/2011

 

תכף כשייגע המטוס באדמה פותחים כל הקהל את פיהם ושרים בקול גדול ובהכאת כף : " הבאנו שלום עליכם הבאנו שאאאאלוווום עליכם , הבאנו שאאאאאאאאאא.......אלוווםםםם עליכם , הבאנו שלום , שלום,  שלום, עליכםםםםם......"

וסוד פיוט זה עליון ונשגב , ועניינו שיר הלל לטייס האדיר בשכר זה שהואיל בטובו לא לרסק את נוסעיו אל הים, אלא להביאם למקומם ולמחוז חפצם כאיש אחד בחתיכה אחת . וחיברו אחד מחלוצי הטיסה העבריים ויסודו בהררי קודש !


ואין פוסקין מלשיר עד שיגערו בהם דיילות שבעזרה או עד שיתחילו לגחך כנגדם תיירים היושבים עימם הנמצאים כל הדרך בין הפטיש לסדן .

ומהדרים אנשים שטסים פעם ראשונה להתלהב ולזמר כל המזמור הנ''ל מתחילה עד סוף, בקול גדול ובנעימה בשמחת כינור ועוגב . 


ותכף שיעצור המטוס עצירת קבע קמים כל הקהל על רגליהם ויוצאין מן המטוס בדחיפות עצומות ובחרפה גדולה בבחינת 'היום קצר והמלאכה מרובה' .


ועושין מעט רעש עצום ומהומה גדולה כדרכם של ישראל,  ומכלימין פניהם של תיירים ל''ע על ידי שאומרין לנכבד צרפתי :  מושיקו, לך תעשה לנו קפה אנחנו בדרכונים ... בשחוק גדול ובדרך עזות! והוא בתמימותו לוחץ את ידיהם ומחייך אליהם באדיבות רבה !  לקול צחוקם של כל הנוכחים.


ואך מעשה שהיה הוא בשגריר נכבד ממדינת סין שהגיעה עם משלחת עצומה ולא היה מבין כלל עניין השפה העברית , לא מיניה ולא מקצתיה . וכמה נערים ממדינת לוד שנכחו שם באותו מעמד התקלסו בו לעיני כל הקהל ועשו עליו דאחקה גדולה שראוי להאסר על ידה... כל אלו ושאר מעשי גנאי האסורין באיסור חמור על פי משרד החוץ לפי שמוציאין דיבת הארץ רעה על קטנות ל''ע.

ופירצה גדולה היא , ואין לאל ידם של הרשויות לעשות מאום .


ואם נעשו כל אלו מובטח להם לנוסעים שנחתו בישראל ולא בשום נתב''ג אחר בעולם בהבטחה גמורה . ככתוב : לך אכול בשמחה את לחמך כי כבר נחת המטוס בארצך .

חסלת סדר עניני טיסה ומטוס בא''י .

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה