chiddush logo

לקט מהרוקח לפרשת ניצבים

נכתב על ידי אורן מס, 27/9/2019

 

לקט מהרוקח לפרשת ניצבים

דברים כט,יד: כי את אשר ישנו פה עמנו עומד היום ... ואת אשר איננו פה: מי הם אלה אשר עומדים פה, ומי אלה אשר אינם פה? הרוקח: "פה – לרבות כל המתים שמתו עד היום, 'ואת אשר איינו' – לרבות כל העתידים לבוא מבניכם ונשמת כל העתידים להתגייר והעתידים ליבראות". הברית והאלה מחייבות את העבר, הווה, עתיד. מעניין איך מחייבים את העבר והעתיד.

כט,כז: ויתשם ה' מעל אדמתם: מה הרמז במילה 'ויתשם'? הרוקח: "ויתש"ם (756) שנים היה ממרגלים עד שגלו עשרה שבטים". מעניין חשבונו של רוקח ורמזיו של בורא העולם.

ל,יא: כי המצוה ... לא נפלאת היא ממך: מדוע דווקא 'נפלאת' ולא 'נפלאה'? הרוקח: "לא נפלאת – קרי ביה לא נפל אות אחת, כי לא דבר רק הוא (להלן פסוק ל"ב) – לא נפל אות אחת חינם".  הכל מדויק.

ל,יב: לא בשמים היא: האם המצוות בשמיים? הרוקח: " לא הנחתי מצווה ברקיע שלא למדתי לך". כל המצוות נתנו לנו, ואין 'לחדש' מצוות שלא נאמרו, כי כולן יצאו משמים, ונתנו לנו משמים.

שבת שלום אחרונה לתשע"ט, ונשעט בה במרץ לשת"פ עם התורה ואיש את רעהו, שנזכה בשבת ובשנה הבעל"ט להיות בין מקיימי הברית, לגאולה, למילוי ולקיום כל המצוות, שנה ברוכה, אורן.  

........................................................................................................................

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע