chiddush logo

שאלות במגוון נושאים.. (8 תגובות לחידוש זה)

9/11/2011

 חבר מהצבא שאל אותי מספר שאלות שחשבתי שכדאי לשתף את כולם. 

חלקן הלכתיות וחלקן השקפתיות:

א׳. אם הייתי ער ולא ישנתי בלילה אז אני בתפילת שחרית אני אומר מודה אני? בטוח יש עוד קטעים שאני לא אומר, לא? כי לא ישנתי אז אין לי למה להגיד אלוהי נשמה..
 
ב׳. מי כתב את הסידור? מי החליט איפה יכנס כל חלק ומה לפני מה?

ג׳. למה פעם קראו לאברהם אבינו אברם? הסבירו לי את זה אבל לא כלכך הבנתי..

ד׳. שאלה ממש חשובה: לפי התורה צריך להתגייס או לשבת וללמוד בישיבה? אין מצב שאין תשובה בתורה לשאלה הזאת. 

ה׳. ציצית זה חובה?

ו׳. לפי התורה מותר לצאת מהארץ?

ז׳. מזה בשר חלק?

ח׳. למה החרדים לובשים שחור לבן? 

ט׳. למה משה לא זכה להיכנס לארץ ישראל?

י׳. מותר ללהקת חתונות להרקיד מעורב כי מבקשים מהם?

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (8)
lomed (4/12/2011)
תודה לעורכי האתר על עבודתם המסורה.
עורכי האתר (26/11/2011)
משיקולי אבטחה המייל של lomed הוסר ונשלח ישירות לשואל.
lomed (23/11/2011)
שלום לשואל היקר. אם הדברים עדיין רלוונטים אשמח לעזור ואבקש שתיצור עימי קשר במייל ובעז"ה יתברך אענה לך על כל השאלות ואם יש עוד אענה לך גם עליהם. כתובת המייל שלי: 6*****@gmail.com נ.ב. לגבי השאלות בהלכה צריך לומר האם הבחור הוא ספרדי או אשכנזי כי התשובה תלויה בזה.
רויטל (16/11/2011)
לגבי השאלה העשירית,
לא בדקתי במקורות, אך דעתי היא שברגע שהרקדת מעורב היא תכלית האיסור, אז להקת חתונות שתופסת עצמה כמקיימת ההלכה, אסורה לשתף פעולה עם מקיימי האירוע בהרקדת מעורב גם אם מבקשים מהם,
ודעתי מומלץ ללהקה לבדוק ראשית את העניין,
האיסור ההלכתי לא משתנה בגלל שמקיימי האירוע מעוניינים בכך,
וללהקה אין היתר.
איתי רוזנפלד (11/11/2011)
ב:אנשי כנסת הגדולה תקנו את התפילות והברכות (ברכות לג, א). כלומר הם שתקנו את נוסח תפילת שמונה עשרה. והם תקנו את נוסח כל הברכות, ובכללן ברכות קריאת שמע וברכות הנהנין. והם תקנו את שלוש התפילות, שחרית מנחה וערבית, שחרית ומנחה כחובה, וערבית כרשות.
(אומנם במשך הדורות נהגו כל ישראל להתפלל תפילת ערבית, עד שבזמן הראשונים קבעוה כחובה.) (פניני הלכה תפילה )
וכל שאר התפילה הוסיפו במשך הדורות
איתי רוזנפלד (11/11/2011)
א: למנהג ספרדים ומקצת אשכנזים, יברך את כל הברכות זולת ברכת "על נטילת ידיים"(אבל כן יטול פשוט בלי ברכה). וטוב לשמוע מאחר את ברכות התורה ו"אלוהי נשמה" ו"המעביר שינה"(ואם לא אז יברך).
למנהג רוב האשכנזים על פי ה'משנה-ברורה', יתפנה ויברך "על נטילת ידיים". את ברכות התורה ו"אלוהי נשמה" ו"המעביר שינה" ישמע מחבר, ואם אין שם חבר שצריך לברכם, לא יברכם בעצמו, ויכוון בברכת "אהבה רבה" לצאת ידי ברכות התורה(ע"פ פניני הלכה תפילה של הרב אליעזר מלמד)
אברהם לוי (11/11/2011)
תיקון תקלה: הלינק לא הועתק נכון, והנה הלינק המתוקן: http://www.shoresh.org.il/hidush/hidush.asp?id=2348
אברהם לוי (11/11/2011)
שלום לשואל היקר.

לגבי שאלתך הרביעית על "הצבא והדת", מה ההשקפה בעניין, עייןכאן באתר בלינק הבא

http://www.shoresh.org.il/hidush/usercard.asp?userid=233 />
שדן בזה "במדוייק".