שאלות במגוון נושאים.. (8 תגובות לחידוש זה)
9/11/2011
חבר מהצבא שאל אותי מספר שאלות שחשבתי שכדאי לשתף את כולם.
חלקן הלכתיות וחלקן השקפתיות:
א׳. אם הייתי ער ולא ישנתי בלילה אז אני בתפילת שחרית אני אומר מודה אני? בטוח יש עוד קטעים שאני לא אומר, לא? כי לא ישנתי אז אין לי למה להגיד אלוהי נשמה..
ב׳. מי כתב את הסידור? מי החליט איפה יכנס כל חלק ומה לפני מה?
ג׳. למה פעם קראו לאברהם אבינו אברם? הסבירו לי את זה אבל לא כלכך הבנתי..
ד׳. שאלה ממש חשובה: לפי התורה צריך להתגייס או לשבת וללמוד בישיבה? אין מצב שאין תשובה בתורה לשאלה הזאת.
ה׳. ציצית זה חובה?
ו׳. לפי התורה מותר לצאת מהארץ?
ז׳. מזה בשר חלק?
ח׳. למה החרדים לובשים שחור לבן?
ט׳. למה משה לא זכה להיכנס לארץ ישראל?
י׳. מותר ללהקת חתונות להרקיד מעורב כי מבקשים מהם?
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (8)
לא בדקתי במקורות, אך דעתי היא שברגע שהרקדת מעורב היא תכלית האיסור, אז להקת חתונות שתופסת עצמה כמקיימת ההלכה, אסורה לשתף פעולה עם מקיימי האירוע בהרקדת מעורב גם אם מבקשים מהם,
ודעתי מומלץ ללהקה לבדוק ראשית את העניין,
האיסור ההלכתי לא משתנה בגלל שמקיימי האירוע מעוניינים בכך,
וללהקה אין היתר.
(אומנם במשך הדורות נהגו כל ישראל להתפלל תפילת ערבית, עד שבזמן הראשונים קבעוה כחובה.) (פניני הלכה תפילה )
וכל שאר התפילה הוסיפו במשך הדורות
למנהג רוב האשכנזים על פי ה'משנה-ברורה', יתפנה ויברך "על נטילת ידיים". את ברכות התורה ו"אלוהי נשמה" ו"המעביר שינה" ישמע מחבר, ואם אין שם חבר שצריך לברכם, לא יברכם בעצמו, ויכוון בברכת "אהבה רבה" לצאת ידי ברכות התורה(ע"פ פניני הלכה תפילה של הרב אליעזר מלמד)
לגבי שאלתך הרביעית על "הצבא והדת", מה ההשקפה בעניין, עייןכאן באתר בלינק הבא
http://www.shoresh.org.il/hidush/usercard.asp?userid=233
/>
שדן בזה "במדוייק".