chiddush logo

לקראת השנה החדשה: מחלות ילדים בשנה הראשונה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 3/9/2019

 ילדים רבים מתחת לגיל 6, נכנסים בשמחה לגן הילדים או לפעוטון ועד מהרה חוזרים הביתה מנוזלים או משתעלים. מתברר שילדים בגיל הרך חווים דלקות בדרכי הנשימה, שלשולים, דלקות אוזניים וחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה, בשכיחות גבוהה יותר מאשר בני גילם המטופלים בבית.

שנה ראשונה בגן הילדים הוא זמן מלא הבטחה, אפוף מן הסתם בדוק של עצב אותו אתם ההורים מרגישים כשאתם מתבוננים בתינוק שלכם נכנס בפעם הראשונה לגן. אבל היום הרביעי של הילד בגן עלול להפוך לסערה שלמה של נזלת, התעטשויות ואם אתם לגמרי חסרי מזל, גם התקף בלתי פוסק של שלשולים.

איך זה קורה?

הורים שנהנים מחיים אידיאליים עם פעוט בריא לחלוטין, יתעוררו למציאות אחרת ברגע שהילד מתחיל ללכת לפעוטון או לגן, והתקפים של מחלות מתחילים להיראות כמו שגרה יומיומית.

מהי הסיבה לכך?

מערכת החיסון של ילד רך עדיין אינה מפותחת דיה והיא רגישה יותר לחיידקים, ובהמשך למחלות שנעות בין הצטננות לבין מחלה קשה יותר כמו דלקת הלחמית (דלקת בעין) או דלקת במערכת העיכול.

גן הילדים, המאכלס בתוכו מספר רב של ילדים פעוטים עם נהלים היגייניים פחות מספקים, הוא מקום גידול מעולה לכל הבעיות המתסכלות האלה. עם זאת, זו גם אחת מאבני הדרך הראשונות של הילדים בדרכם לחינוך ולהעשרה, כך שהימנעות משליחת הילד לגן, אינה באמת אפשרות.

וקיימת בעיה נוספת

כאשר הילדים חולים, הם מורחקים מהגן, אתם, ההורים עלולים להפסיד ימי עבודה או לאבד הכנסה ובלית ברירה להתחיל לחפש עזרה שתסייע לכם לטפל בילד החולה.

מה לעשות?

עולם רפואת הילדים, כולל תחום ההומיאופתיה, מודע בדרך כלל לסיכוני המחלות הזיהומיות בקרב ילדי הגנים, והם נוקטים באסטרטגיות שונות להפחתתם. רופא הילדים או רופא המשפחה יציע לכם במקרים רבים תרופה קונבנציונלית, או שיגיד שאין מה לעשות אלא להמתין שההתקררות או השלשול יעברו מעצמם. רופא הומאופת מציע תשובות אחרות.

הטיפולים ההומיאופתיים מבוססים על מוצרים מהטבע: צמחים, בעלי חיים או מינרלים. התכשירים ההומיאופתיים עצמם יכולים להיות בצורה של טבליות, כדורים, נוזלים, טיפות, משחה או ג׳ל.

מהי הומאופתיה ואילו תרופות היא מציעה?

הומאופתיה היא סוג של טיפול רפואי משלים נפוץ גם בקרב ילדים. ההומיאופתיה טוענת כי ניתן לרפא מחלות על ידי נטילת כמויות קטנות של מוצר מהטבע, אשר בכמויות גדולות יגרום לתסמין המחלה עצמה, שבה מנסה הרופא להילחם.

יש הורים שפונים לעזרת ההומאופתיה, בעיקר בגלל דאגה שמא התרופות הרגילות עם כל תופעות הלוואי שלהן, יזיקו לילדיהם. לעומת התרופות הקונבנציונליות, הרמדי ההומיאופתי אינו מלווה בתופעות לוואי.

בנוסף, טיפולים הומיאופתיים לילדים מציעים לילדים שלכם, רמדי הומיאופתי טבעי שטעמו יכול להיות מתוק או נטול טעם לחלוטין, במקום התרופות הקונבנציונליות המרות אשר מאיימות בתופעות לוואי שונות.

התלונות הנפוצות ביותר של הורים לילדי הגן באוזני הרופא ההומאופת, קשורות לבעיות אוזניים, אף וגרון (דלקות אוזניים, כאבי בקיעת שיניים) ולמצבים של קושי בנשימה.

אם הילד שלכם חזר מגן הילדים עם שיעול מלא ליחה:

-          הרופא ההומאופתי ישתמש בצמח מסוים הנקרא אקוניטום (aconitum), הידוע כגורם להגברת הפרשות, וירקח ממנו את הרמדי ההומאופתי המתאים לילד החולה.

אם הילדה שלכם שוב חזרה מהפעוטון כשהיא עם נזלת, מתעטשת או משתעלת:

-          הצמח הנקרא נוקס וומיקה (Nux vomica), ישמש כרמדי הומאופתי לריפוי הילדה.

האם הרמדיס ההומאופתיים הם בטוחים?

כיוון שהתכשיר ההומאופתי מיוצר על ידי דילול חוזר ונשנה של הצמח או המינרל המשמש להכנת התרופה, הוא נחשב כבלתי מזיק וכלא רעיל.

איך למנוע מהילד להידבק במחלות בגן הילדים?

הנה כמה דרכים שיעזרו לכם לנסות ולמנוע מהילד לחזור ולהידבק שוב ושוב במחלות הפוגעות בילדי הגן:

-          ללמד את הילד טכניקות נכונות לרחיצת ידיים – כלומר, לרחוץ ידיים כ-20 שניות גם בין האצבעות עם כמות מספקת של סבון.

-          אם זה אפשרי, והגננת מאפשרת, ספקו לילד תכשיר המיועד לניקוי ידיים סטרילי.

-          עודדו את הילד לנקוט בצעדי זהירות, כמו שמירת מרחק מחברים שמשתעלים או מצוננים.

-          צמצמו את הצורך של הילד להשתמש בציוד שבו משתתפים גם אחרים – נכון, זה לא בדיוק מה שאנחנו רוצים ללמד את הילדים אבל נסו לצייד אותו בכול מה שנדרש לו בגן כדי שלא יצטרך לבקש מאחרים. וכך האפשרות שלא יחלוק עם ילדים אחרים ציוד נגוע בחיידקים, תגדל.

לסיום, ההומאופתיה הופכת יותר ויותר פופולרית. רוב המשתמשים בה מדווחים על חוויות חיוביות, כשהצטננות ושפעת הם האינדיקציה הנפוצה ביותר להצלחת הרמדי ההומיאופתי בריפוי הסימפטומים הללו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע