chiddush logo

הלימוד מ"אלה מסעי"

נכתב על ידי אריאל מרדכי פנדל, 1/8/2019

 בפרשתנו, "אלה מסעי בני ישראל", מופיעה רשימת המסעות. מה זה נוגע לנו?


כמה דברים יכולים אנו ללמוד מכאן.

  1. הדרך בנויה מתחנות רבות. למה אי אפשר פשוט לנסוע מהר עד שמגיעים ליעד? כי כל תחנה היא חשובה. יש לשהות בה, למצות אותה ולא לעבור אותה ביעף. במילים אחרות, כל תחנה יכולה ללמד אותך משהו, לצייד אותך ולתת לך כוחות או תובנות לצורך המסע שלך.
  2. המסעות היו דוקא במדבר, ולא סתם מדבר אלא "המדבר הגדול והנורא, מקום שרף ועקרב". למה דוקא שם? מביא ה"נתיבות שלום" (בשם הזוהר הק') שבני ישראל עברו במקומות הכי קשים כיון שהם היו בדרגה גבוהה (הרי קיבלו תורה בהר סיני). הם נשלחו למדבר הנורא כדי להעלות משם את הניצוצות שנפלו לשם, ובמילים אחרות לעשות טוב במקומות החסרים, להאיר במקומות מאתגרים. אם כן כל אחד שעובר מסלול קשה בחייו, שידע שזה מפאת גודלו ומעלתו. הוא נשלח לעבור במסלול של סיירות (שייטת 13) כדי להוציא ממצבים אלו את הטוב שלא כל אחד יכול למצוא.
  3. מה התפקיד של יהודי? מה היעד שלו, תיקון המדבר (הסביבה שלו) או תיקון עצמו ושלמותו? שני הדברים משולבים יחד. על ידי שהוא משאיר משהו טוב ('רשימו') משלו במקומות שעבר בהם, על ידי שהוא משפיע לטובה, הוא בעצמו נתקן. או מהכיוון ההפוך: התיקון שלו עצמו הוא על ידי תיקון הסביבה שלו. מי שחושב מה אני יכול לעשות טוב, הוא בעצמו מתעלה יחד עם סביבתו.   

שבת שלום

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע