chiddush logo

נקודה שבועית פרשת השבוע "בהר" ה'תשע"ט

נכתב על ידי ידד, 17/5/2019

 

נקודה שבועית פרשת השבוע "בהר" ה'תשע"ט

 

 

אנו נמצאים בנקודת זמן מאוד ייחודית, נקודת האמצע. אנו ממש באמצע שנות השמיטה לאחר שעברו כשלוש וחצי שנים מאז סיום השמיטה הקודמת, וכן נמצאים בשבוע האמצעי של ספירת העומר, שבוע ה"נצח". 

פרשת השבוע שלנו, פרשת "בהר", פותחת במצוות השמיטה, והפרשה מסתיימת בפסוק בודד העוסק גם הוא במספר שבע, מצוות השבת: "את שבתותי תשמרו ומקדשי תיראו אני ה'".

הן בימי השבוע בין שבת אחת לבאה אחריה, והן בימי ספירת העומר בהם אנו נמצאים כעת באמצען, יש הדרגתיות וציפיה ועבודה לקראת סיומו בין אם פנינו נפשנו וליבנו לשבת או לחג השבועות בסיום ספירת העומר.

בימי ספירת העומר אנו עוברים תהליך של עליה רוחנית מחג הפסח אל עבר חג מתן תורה.

מידי יום אנו אומרים את הפסוק: "לך ה' הגדולה והגבורה והתפארת והנצח וההוד כי על בשמים והארץ לך", בפסוק זה אנו מציינים ומזכירים את שבעת כוחות הנפש מהחסד ועד המלכות: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד ומלכות.

אנו בימים אלה של שבוע זה נמצאים כידוע בשבוע הרביעי, הוא שבוע ה"נצח".

אנו עוברים תהליך של שיפור ועבודת המידות של עצמנו, כל רצונו לטהר ולזכך את הנשמה שלנו, הן לקראת חג השבועות והן לחיים הרגילים והיומיומיים שלנו. 

דווקא בנקודת הזמן הזאת, שבה חצינו בדיוק את שלב האמצע, הן בשנות השמיטה, הן בספירת העומר, הן בימי השבוע, עלינו לזכור שחצי דרך ויותר מאחורינו, שאנו קרובים יותר ויותר אל היעד והנקודה הסופית, שעלינו להגביר מאמץ, מחשבה והזדככות, שאנו נמצאים קרובים מתמיד אל סיום התהליך ולכן גם בספירות האלה ובטח בחיים בכלל לתת את ליבנו ולהיות מרוכזים ודבקים תמיד במטרה שמול עיננו.

את הרוב כבר עברנו ...

 

שבת שלום ומבורך!

 

החוויה היהודית

http://h-y1.coi.co.il/

 http://dosanova.co.il/

 

 

 

לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם

 

 

נקודת זמן,שנות השמיטה,ספירת העומר, שבוע ה"נצח",הגדולה,והגבורה,והתפארת,והנצח ,וההוד, מרוכזים,דבקים,

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה