chiddush logo

להוסיף זמן מימות החול ליום שבת

נכתב על ידי אביהו, 26/9/2011

 בס"ד

לחברים שלום רב, מצ"ב מאמר על הוספת זמן, מחול לקודש:
 
על פי האר"י ז"ל קיימת חשיבות גדולה להגדיל את גבול הקדושה, להוסיף זמן מימות החול ליום שבת, כלומר להפסיק ממלאכה לפני השקיעה, ולהוציא את השבת (לעשות הבדלה) לפי זמן רבינו תם (מופיע בלוחות שנה-72 דקות לאחר השקיעה), ימות החול שורשם בקליפת נוגה, הטוב והרע מעורבבים יחד, ותפקידו של היהודי לברור את הטוב מהרע, כלומר להשתמש במציאות הזמן לצורך גבוה כגון: עשית חסד, פרסום שם ה' בעולם, עשית מצוות ומעשים טובים בהתאם לכלים העומדים לרשות היהודי. יום השבת שורשו מספירת המלכות, (עפ"י תורת הקבלה יום ראשון שורשו מספירת החסד, יום שני מספירת הגבורה, יום שלישי מספירת התפארת יום רביעי מספירת נצח יום חמישי מספירת הוד יום שישי מספירת היסוד ויום שבת מספירת המלכות - שהיא למעשה "השכינה" - אור שנוצר ע"י הבורא הממשיך חיות לנבראים בהתאם למציאותם: דומם, צומח , חי מדבר) רק ליהודי קיימת השפעה על ספירת המלכות ("השכינה" כאמור) זאת מפאת שורש נשמתו שהיא חלק אלוה כמובא: כי חלק ה' עמו יעקב חבל נחלתו וכן: בני בכורי ישראל ועוד. (מעניין כי גם השם יהודי/ה נגזר מתוך שמו של הבורא י-ה-ו-ה - המהווה את הבריאה היה הווה ויהיה).
כאשר יהודי שומר את השבת ופוסק ממלאכה בטרם השקיעה, ומוסיף בצאתה הוא למעשה גורם ש"זמן" זה שהיה תחת ממשלת קליפת נוגה יכנס אל תוך ספירת המלכות (גבול הקדושה) ובכך למעשה גורם להגדלת גבול הקדושה (ליהודי/ה אשר לא שמרו שבת לעולם מומלץ בחום לנסות סוף שבוע בארגון: ערכים, ניתן לקבל שם תובנות חדשות באופן מיוחד מאוד ובאוירה מהנה), מעניין כי האר"י ז"ל מביא שעצם הוספה מחול לקודש והגדלת המודעות בנושא בקרב ישראל - סגולה להיפקד בבנים.
יהי רצון מלפני אבינו שבשמים שנזכה אנו וכל בני ביתנו וכל זרענו וכל עם ישראל להגדיל ולהגביר ולהרבות את גבול הקדושה אמן כן יהי רצון נצח סלה ועד. 
 
כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומבורכת ברוחניות וגשמיות.


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע