chiddush logo

איך להגביר את הנוכחות שלך ברשת

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 5/2/2019

רשת האינטרנט היא כיום הכרחית לעסק שלנו. זה המקום בו הלקוחות הפוטנציאלי שלנו יחפשו אותנו או יחפשו מידע על העסק או המוצרים שלנו. כמו שחשוב לקבל את אותם לקוחות ולהסביר להם פנים ב'חיים האמיתיים', כך חשוב להראות נוכחות גם באינטרנט. אם לא נהיה אלו אנחנו, יתפסו את מקומנו באינטרנט המתחרים שלנו. זה נכון לגבי כל הזירות השונות באינטרנט.

במאמר הזה נבחן כיצד ניתן באמצעים פשוטים מבחינה טכנית להגביר את הנוכחות שלנו ברשת וכך להגיע ליותר אנשים – פעולות אלה אפקטיביות גם עבור ניהול מוניטין ברשת.

קידום האתר

הנכס הבסיסי ביותר שלנו באינטרנט הוא האתר שלנו. האתר הזה הוא הנדל"ן שלנו, כמו המשרד או החנות. הוא מספר לבאים אליו עלינו, על העסק ועל המוצרים והשירותים שאנחנו מציעים. הבעיה היחידה בכל העניין היא שאתר, יפה ומעניין ככל שיהיה, איננו בעל ערך רב אם איננו מקודם. באתר של דניאל זריהן תמצאו עוד מידע רב בתחום זה.

תהליך הגלישה בגוגל מתבצע לפי חיפוש של הגולש. אותם חיפושים מאותתים לגוגל על סוג המידע שהגולש רוצה ותוצאות החיפוש נבנות לפי הערכה של גוגל לאתרים הנכונים ביותר לאותו חיפוש.

קידום אתרים הוא תהליך וסדרת פעולות בו אנחנו מתאימים את האתר שלנו כך שיתן תשובות טובות יותר לחיפושים רבים ואיכותיים יותר. בסוף התהליך, האתר שלנו יהיה חשוף ליותר גולשים ויותר חיפושים וכך גם המוצרים והשירותים שלנו.

קידום אתרים היא פעולה שמורכבת מהרבה גורמים: יצירת תוכן, שדרוג הנתונים הטכנים של האתר וקישורים מאתרים נוספים. מכל שיטות השיווק הקיימות, זוהי השיטה שמביאה לקוחות רבים ואיכותיים לעסק מסיבה פשוטה: גולש שמצא אותנו דרך גוגל, לא יחשיב זאת כפרסומת ולכן יעניק לאתר הרבה אמינות.

יש לציין שקידום אתר בצורה מקצועית חייב להיעשות בעזרת בעל מקצוע, מקדם אתרים מקצועי. בסוף התהליך יהיה לנו נכס אינטרנטי ולכן זו השקעה שתחזיר את עצמה.

מאמרים בבלוגים שונים

ללא תלות בסעיף הקודם, מאמרים רבים בפורומים שונים יעשו לנוכחות האינטרנטית שלנו רק טוב. כמובן, מאמרים גם יקדמו את האתר שלנו, אבל לא זו הסיבה היחידה להתאמץ ולפרסם אותם. מאמרים באתרים מקצועיים או פורומים יעודיים, יפרסמו אותנו כבעלי מקצוע וברי סמכא בתחום שלנו. למאמרים יכולים להיות מגוון נושאים ומגוון סוגים, הרי כמה מהם:

        מאמרי הסבר על סוגיות אקטואליות שנוגעות לעסק שלנו ונושאים שונים מסביב. לדוגמא, עורך דין שמתמחה בהוצאת דרכון זר כותב מאמר: ''כיצד תשפיע פרישת בריטניה מהאיחוד האירופאי על ויזות העבודה למדינה של מחזיקי דרכון ישראלי ודרכון ממדינה אירופאית''

        ניתן לכתוב מאמרי אורח באתרים אחרים. המאמרים האלו כמובן יתרמו גם לקידום האתר שלנו וגם יעצימו את הנוכחות שלנו ברשת. בדרך כלל מוצאים אתר שעוסק בנושא איתו יש לנו השקה אבל הוא לא זהה. למשל: סוכן ביטוח יכתוב מאמר על ביטוח נסיעות באתר שעוסק בחבילות נופש.

        פרסום מאמר בסגנון שאלות ותשובות. זה מתאים לפורומים מקצועיים שונים. ענו שם על כל השאלות המקצועיות שאתם נתקלים בהן בחיי היום יום.

רשתות חברתיות

רשתות חברתיות הן הזדמנות נהדרת לבעלי עסקים להציג ולפרסם. אפילו אם לא נשקיע באפשרויות הפרסום הממומן בהן, הרי שהנוכחות שלנו שם תועיל לנו.

ניקח את פייסבוק כדוגמא לצורך העניין.פתיחת עמוד עסקי שם היא קלה מאד ונותנת לנו הרבה אפשרויות בינהן: תצוגות גלריה, יצירת סרטונים, יצירת חנות, מערכת קבלת מסרים ותקשורת עם לקוחות, מערכת מעקב אחרי פרסומים שלנו ונתוני צפיה ועוד דברים רבים.

כל הטוב הזה ניתן לנו בחינם, ללא עלות אחסון או עלות כלשהי, מדוע לא לקחת את זה? זאת ועוד, אם נוותר על הנוכחות שלנו ברשתות החברתיות, אנחנו בעצם משאירים את הבמה למתחרים שלנו.

נוכחות ברשתות חברתיות היא אם כן מומלצת גם אם היא לא תהפוך לאפיק הפרסומי העיקרי שלנו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע