chiddush logo

טיול כשר בארה"ב בפסח – איך יוצאים לטיול כזה?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 30/1/2019

במהלך השנים התפתחו שורה של סגנונות טיולים מאורגנים אל יעדים שונים בעולם. סגנונות אלו התפתחו, הן בגלל ביקוש רחב שהגיע מאוכלוסיות ומגזרים שונים והן בגלל שחברות טיולים רבות הפנימו שיש צורך למקד את הטיולים כך שהם יתאימו לקהל בצורה ספציפית, על פי הצרכים והתנאים שלהם.

אחת הדוגמאות לכך הם טיולים לקהל מסורתי או קהל דתי אל יעדים שונים בעולם ובפרט טיולים לארצות הברית. בדומה לקהל החילוני אשר מעוניין לבקר ברחבי ארצות הברית ולהכיר את היבשת המופלאה, כך גם קהל מסורתי ודתי, מה עוד שעבור רבים מהם, זו תהיה הזדמנות טובה להכיר את הקהילות היהודיות שפועלות במקום וללמוד על אורח החיים שלהם שם.

מן הסתם, כל טיול כזה דורש התארגנות והיערכות מראש. כמו כל תייר אחר שיוצא מישראל, הרי שגם פה יש צורך לארגן מראש ויזה לארה"ב, יש לדאוג לטיסות, בתי מלון וכמובן מסלול מסודר ומותאם, על פי העונה ועל פי מקומות בהם צריך ומומלץ לבקר.

חשוב לומר, רצוי לארגן הכל לפני שמוציאים ויזה לארה"ב, כך לא תהיה בעיה לאף אחד מחברי הקבוצה לצאת בצורה סדירה עם שאר החברים, מבלי שייווצרו בעיות בכניסה לארצות הברית.

הביטוי העיקרי לכך שמדובר בטיול אשר מיועד עבור קהל מסורתי או דתי, הוא בכך שהאוכל בטיול יהיה כשר. זה אומר שהאוכל במלון יהיה כשר, במסעדות בהן יבקרו, בארוחות אשר יארגנו לחברי הקבוצה וכן במקרים אחרים. מן הסתם, צריך לבצע התאמות בין טיול כשר לארה"ב במהלך השנה לבין טיול כשר בפסח, שמחייב התארגנות אחרת.

לפני שנסביר כיצד מתארגנים לטיול כשר בארה"ב בפסח, צריך להדגיש, גם אם אנחנו נוסעים באופן פרטי וגם אם אנחנו נוסעים עם קבוצה, הרי שיש לנו מספיק כלים ואמצעים כיצד לדאוג לכך שאנחנו נאכל רק אוכל כשר בפסח, אפילו שאנחנו לא נמצאים בבית שלנו. אנחנו לא צריכים לחשוש מכך.

 

כיצד מארגנים טיול כשר לארה"ב בפסח

כאמור, בין אם אנחנו יוצאים עם קבוצה או לבד, האפשרויות שעומדות לרשותנו מאוד ברורות.

לגבי הכלים,  אנחנו יכולים להביא כלים כשרים מהבית או שאנחנו יכולים להשתמש בכלים חד פעמיים שלא נעשה בהם שימוש קודם לכן.

לגבי האוכל, אנחנו יכולים לבוא עם קופסאות שימורים ואלמנטים אחרים שנשמרים זמן רב, גם אם לא שמים אותם במקרר, אך אנחנו יכולים גם למצוא מספיק מסעדות יהודיות וכן מכולות וסופרמרקטים של יהודים, בעיקר באזורים בהם יש קהילה יהודית גדולה. שם נוכל לרכוש בפסח אוכל כשר, חלקו מיוצר בארה"ב, חלקו מגיע מישראל.

לגבי המסלול והנסיעות, אז באופן טבעי הרי שהוא יכלול נסיעות אך ורק בימים שמותר לנסוע, וכן המטרה תהיה להגיע לכמה שיותר מקומות בהם ניתן למצוא אוכל יהודי כשר או לחילופין, נפנה מקום ברכב בשביל לקחת איתנו אוכל מוכן לכל מקום.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע