chiddush logo

חמישה מסלולים מומלצים לטיולים משפחתיים בצפון הארץ

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 29/10/2018

 מחפשים המלצות לטיולים משפחתיים בצפון הארץ? אם כן, הגעתם למקום הנכון! אזור הצפון שופע בשמורות טבע מדהימות ביופיין, יש בצפון נחלים שוצפים כל השנה, מעיינות עם מים צלולים וקרירים, צמחייה עשירה ומגוון חיות בר.

אין כמו חופשה בצפון הארץ כדי לטייל עם כל המשפחה בנוף פסטורלי ועוצר נשימה, וליהנות מחופשה בצימר מפנק עם מתקנים שונים וסוויטות אירוח מפנקות ומאובזרות היטב. כדאי להזמין צימר בראש פינה העתיקה כדי לצאת לטיולי כוכב באזור הצפון וליהנות ממסלולי טיולים נפלאים המתאימים גם למשפחות עם ילדים. ריכזנו עבורכם המלצות לחמישה מסלולים לטיולי משפחה בצפון הארץ, במרחק של נסיעה קצרה מהצימר או המלון.

שביל הגולן – מהר בנטל למרום הגולן

המסלול היפהפה מתאים למשפחות עם ילדים בכל הגילים, המסלול מתחיל בנקודת התצפית הממוקמת בפסגת הר בנטל שברמת הגולן. הר בנטל הוא תל געשי במזרח רמת הגולן, ההר מתנשא מעל קיבוץ מרום גולן וניתן להשקיף ממנו לעבר הרמה הסורית. כדאי לסייר עם הילדים גם בבונקר הנמצא בפסגת ההר, חשוב להצטייד בפנס איכותי לפני הירידה למדרגות המובילות לבונקר.

המסלול מתחיל בנקודת התצפית, יש לעקוב אחרי הסימון השביל הירוק – כחול – לבן. במהלך המסלול היפה חוצים חורש טבעי עם עצים ירוקי עד, חשוב לעקוב אחרי הסימון של שביל הגולן המוביל למאגר בנטל, יש להמשיך לאורך הסוללה של המאגר עד לנקודת הסיום בחיבור של הדרך עם הכביש הראשי.

טיול מים קליל לכל המשפחה בעין השופט

זהו מסלול מומלץ למשפחות, ניתן לעצור בדרך לצפון כדי לצעוד בשביל המסומן וליהנות מחוויה רטובה בדרך לצימר ולחופשה. אם מגיעים עם רכב אחד כדאי לבחור במסלול ההיקפי אך יש אפשרות לצעוד על השביל ולחזור באותה דרך. כדאי לדעת כי המסלול קליל ומתאים גם למשפחות עם תינוקות ולבעלי מוגבלויות.

המסלול מתחיל בבית העלמין של קיבוץ הזורע, בדרך עוברים ליד טחנת קמח עתיקה מתקופת האימפריה העות'מאנית, ניתן לצעוד במים שאינם עמוקים אך לעתים בגלל סבך הצמחייה יש לעלות חזרה לשביל. יש לעקוב אחרי הסימון השחור כדי להגיע לבריכת מים טבעית אליה זורמים מים כל השנה, בראש הבריכה יש מעין מפלים קטנים עם מגלשות סלע שהילדים אוהבים להתגלש בהן כדי לקפוץ לבריכה.

שביל החורש – שתולה

מסלול מומלץ למשפחות החוצה חורש ים תיכוני באזור הגליל המערבי. לאורך המסלול יש מספר אתרים בהם כדאי לעצור, ביניהם מערת רהב הידועה בלוע העמוק, בתצפית המרשימה לעבר הרי הגליל העליון המערבי ואין לוותר על פיקניק משפחתי בחניון הסרנים שהוקם לזכר שני חיילי צה"ל שנפלו חלל במבצע שלכת בלבנון.

המסלול מתאים למשפחות עם ילדים בכל הגילים, ניתן לבחור במסלול קצר או ארוך, אך המסלול הארוך מחייב הקפצת רכב לנקודת הסיום.

טיול במג'רסה

מסלול מומלץ בצפון הארץ למשפחות, מתאים במיוחד בעונה החמה ושטופת השמש. יש להגיע לכיכר מעלה גמלא ולהמשיך על דרך עפר לפי השילוט המכווין של רשות שמורות הטבע. במג'רסה ישנם שני מסלולים המתאימים למשפחות – מסלול יבש ומסלול רטוב. 

הילדים אוהבים את המסלול הרטוב כיוון שניתן לשכשך במים במהלך הטיול, המים אינם עמוקים, ולרוב גובה המים מגיע עד לברכו של אדם מבוגר. עם זאת, יש גם קטע אחד עמוק לכן למשפחות עם ילדים קטנים מומלץ לטפס בשלב זה למסלול היבש או לחזור למכונית.

חלק מהמסלול מוצל וניתן לבלות שעות ארוכות בבריכות המים הטבעיות וליהנות מנוף פראי ומאווירה נעימה ומרגיעה.

מסלול מקוצר בנחל כזיב

נחל כזיב נחשב לאחד ממסלולי הטיול הפופולריים בצפון הארץ, אך למשפחות עם ילדים מומלץ לבחור במסלול המקוצר. אורך המסלול כ-6 ק"מ, לרוב מטיילים כ-5 שעות, כולל רחצה בבריכות המים הטבעיות. התחלת המסלול בחניון זיתים, לאחר חניית הרכב יש לעקוב אחרי סימון שבילים כחול – ירוק – אדום.

הירידה לערוץ הנחל מעט תלולה לכן כדאי להיזהר בחלק זה של המסלול, בחורף הירידה לנחל עשויה להיות חלקה ומסוכנת. הדרך חוצה חורשת אלונים קסומה עם שיחי מרווה וצמחייה נוספת, ממשיכים לאורך הערוץ עד שמגיעים לעין טמיר. חשוב להצטייד מראש בפנס כדי להיכנס לניקבה הצרה שאורכה כ-30 מ', המים בפנים קרים.

המסלול מסתיים בחניון המצפור בפארק גורן, אך אם אין אפשרות להקפצת רכב ניתן לחזור לחניון זיתים באותו המסלול. אפשר לשלב גם טיפוס קצר למבצר המונפורט וכמובן אין לוותר על רחצה בבריכות המים הקרירות.

 

המאמר נכתב באדיבות פינה בלב – צימרים בצפון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע