chiddush logo

הפקת אירוע כשר - כל מה שצריך לדעת

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 17/8/2018

רבים בוחרים לערוך אירוע כשר שיתאים לציבור הדתי. למרבה השמחה, קיימים מגוון מקומות ייחודיים לאירועים שעונים על הקריטריונים של מקום כשר לרבות קייטרינג כשר ופעילויות ייחודיות. כל המרכיבים בשילוב הנכון הופכים את החגיגה להצלחה מסחררת.
אם אתם בדרך להפקת אירוע כשר, המדריך הבא יסייע לכם במשימה. מה חשוב לבדוק, כיצד לתכנן ואיך לנהל את הפקת האירוע כך שהכל יתרחש לפי התוכניות. שיהיה בשעה טובה.

המיקום קובע
חשוב להתמקד במקום ספציפי בו תרצו לחגוג. ראשית, שאלו את עצמכם מה הקונספט המועדף עליכם. האם מקום ששוכן בלב העיר או מקום בכפר, האם זה יהיה מקום שמחובר לטבע או מקום שישדר יוקרה. שנית, קחו בחשבון נגישות לערוצי תחבורה ראשיים ודרכי גישה נוחים לאורחים. התייחסו לתעודת הכשרות של המקום ובאיזה סוג של תעודת כשרות מדובר – כשרות רגילה או כשרות למהדרין, בהשגחת מי והאם המקום כשר או רק מספק בתוספת תשלום אפשרות לאירועים כשרים? החליטו על קריטריונים חשובים לכם, למשל, נוחות מהבחינה הגיאוגרפית, האווירה המבוקשת והעלות המשוערת.
מומלץ להגיע פיזית למקום על מנת לראות אירוע לדוגמא וגם לבצע שיחת תיאום ציפיות עם הנציגים מטעם המקום. בהזדמנות זו, חשוב לראות תעודת כשרות, לבחון את התוקף שלה ואם יש סייגים לגבי המזון המוגש במקום.

החוויה הקולינרית
האוכל הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה של האירוע ולכן, חשוב לבדוק מבעוד מועד אם האולם המבוקש כולל מטבח במקום עצמו או נעזר בשירותים של קייטרינג כשר חיצוני והאם לקייטרינג יש תעודת כשרות, מאיזה סוג, האם יש לקייטרינג ולאולם משגיח כשרות צמוד, מי הוא ואם יש פרטי התקשרות עמו על מנת שתוכלו להיוועץ עמו בכל שאלה לגבי גיבוש התפריט.
מעבר לכך, בדקו מה כולל התפריט מבחינת היצע מטעמים, החליטו אם לבחור בסגנון הגשה ישירות לשולחנות או בפורמט של בופה והאם האירוח יהיה חלבי או בשרי. התייחסו למנות שונות על מנת לקלוע לסוגים שונים של טעמים – מנות מותאמות לילדים,
דוכני מזון חלביים לצמחוניים ופרווה לטבעוניים וכן לפרזנטציה ולדרך שבה מוגשות המנות.

הפעילויות שעושות הבדל
בתהליך ההפקה של האירוע, חשוב ליצוק פנימה את התוכן הנכון שיעשיר את האווירה ואת ההנאה. חשבו על אטרקציות מתאימות. כמו למשל, סדנאות יצירה לילדים, עמדות מגנטים להפקת מגנטים בכיכובם של האורחים המצולמים, בובות ענק, תקליטן שינצח על החגיגה לפי פלייליסט שייבחר מראש עם שירים אהובים שעושים שמח, הופעה מוזמנת של אומן אהוב או של בעלי השמחה (לצורך כך, בדקו מראש אם האולם ערוך טכנית להופעה – במה, רחבת ריקודים, מערכת סאונד, מקרן וכדומה). נסו לחשוב על תמהיל נכון במסגרתו יהיו פעילויות המותאמות הן לילדים והן למבוגרים, למשל, עמדת קריוקי, סדנת שזירת בלונים וכדומה. חשבו גם על הכניסה של בעל השמחה (במקרה של בר מצווה) על מנת לייצר כניסה מרשימה ועל קישוט האירוע בסגנון המבוקש – בלונים, פרחים, הלבשת השולחנות והכיסאות בצבעוניות מועדפת.

יצירת זיכרונות קסומים
חפשו צלם שיוכל להנציח היטב את הרגעים המאושרים של האירוע הן לפני המאורע, על רקע תפאורה שתבחרו והן באירוע עצמו. מומלץ לאסוף המלצות, לבחון תיקי עבודות של צלמים ולבדוק כמובן זמינות של הצלם ועלויות משוערות לעבודה המקצועית שהוא עתיד לבצע עבורכם ומהי כוללת מבחינת הדפסת התמונות, אלבום מעוצב, תמונות סטילס או גם וידאו ומגנטים והאם הוא מגיע עם תאורה וצוות מקצועי שיוכל להתפרס ברחבי האירוע ולצלם אורחים במוקדים שונים במקום.

אל תתפשרו בהפקת האירוע על הפרמטרים שמבחינתכם אחראים ליצירת אירוע בלתי נשכח – כשר, איכותי, שמח.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע