chiddush logo

טיפול שיניים בהרדמה מלאה - להתגבר על הפחד

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 27/6/2018

 נמנעים מביקור במרפאת השיניים בגלל פחד מרופאי שיניים? סובלים מהריח במרפאות השיניים ומפחדים מרעש המקדחה? ובכן, אתם לא לבד. לפי נתוני רופאי השיניים כ-15% מהאוכלוסייה מפחדים להגיע לבדיקות שגרתיות ולטיפול במרפאת שיניים, הפחד משותף לכל הגילאים, לילדים ולמבוגרים.

כדאי לדעת כי ישראלים רבים מזניחים את הפה שלהם ולא מגיעים לבדיקות שגרתיות אצל רופאי השיניים בגלל הפחד הרב, ברפואה המודרנית הפחד נקרא דנטופוביה. הפחד גורם לרבים להימנע ולדחות את הביקור במרפאת השיניים עד שאין מנוס בגלל כאבים עזים, אך אז הסבל רב יותר והטיפול מורכב ויקר יותר. לכן, חשוב לדעת כי לרופאי השיניים יש שיטות מתקדמות כיצד להתגבר על הפחד, ואחת האפשרויות היא לעבור טיפול שיניים בהרדמה מלאה, בדיוק כפי שרבים בוחרים לעשות בטיפולים מורכבים כמו התקנת שתלים ביום אחד וטיפולים נוספים.

מדוע אנו מפחדים מטיפול שיניים?

דנטופוביה מבוססת על פחד ומצוקה, ללא כל פרופורציה, מהמחשבה על ביקור שגרתי אצל רופא השיניים. עצם המחשבה על שכיבה על כיסא המטופלים, רופא בחלוק לבן, רטט ורעש המקדחה והריח במרפאה, גורמים לרבים להימנע מביקור במרפאה. הימנעות מטיפולי שיניים והזנחת הפה פוגעת בבריאות האדם, ובנוסף יש לכך השפעה על הדימוי העצמי בגלל המראה שאינו אסתטי, ורבים חוששים לחייך בגלל כתמים בשיניים, חוסר בשיניים וכדומה.

רבים מהסובלים מדנטופוביה גוררים עמם טראומה מהילדות, כתוצאה מטיפולים שהכאיבו להם או רופא לא מקצועי שטיפל בהם בעבר. לעתים, הפחד מועבר לילדים בגלל טראומת ההורים. גם הפחד מאיבוד שליטה בלי יכולת לראות ולהבין מה בדיוק עושה רופא השיניים, כמו גם הפחד הרב מהליך כירורגי כמו השתלת עצם, טיפול שורש והשתלות, כל אלו ועוד מגבירים את הפחד אצל המטופל.

להתגבר על הפחד

המודעות לפחד הרב בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים מרפואת השיניים הובילה למציאת פתרונות חדשים על מנת לסייע לסובלים מדנטופוביה. בין השאר, תחום רפואת השיניים ידוע בחדשנותו וכדאי לדעת כי טכניקות טיפול חדשות הומצאו לאורך השנים על מנת לשפר את הטיפולים ולסייע גם למי שמפחד מרופאי שיניים, לשמור על שיניו וליהנות ממראה אסתטי ומדימוי עצמי גבוה.

רופאי שיניים מקצועיים מציעים כיום מספר שיטות וטכניקות יעילות המאפשרות למטופלים להתגבר על הפחד, למשל:

·         טיפול בעזרת גז צחוק – כיום, ברוב מרפאות השיניים המתמחות בין השאר בטיפולים לילדים, נהוג להציע טיפול בעזרת גז צחוק. הגז אינו מסוכן לבריאות הקטנטנים, הוא תורם לרוגע ולרפיון שרירים, ויחד עם חומרי אלחוש מתקדמים ואיכותיים יותר, המטופל עובר את טיפול השיניים לו הוא זקוק, בלי לסבול וללא פחד.

·         דמיון מודרך – טכניקה יעילה להפגת פחד מטיפולי שיניים, ישנם רופאים המוסמכים לבצע דמיון מודרך לילדים ולמבוגרים. זו טכניקה יעילה ומוכחת המסייעת לכל אדם להתגבר על הפחד. כדאי לדעת כי יש רופאים המציעים טיפולי שיניים תחת היפנוזה, ברשותם אישור ממשרד הבריאות לבצע הליך זה.

·         הרדמה מלאה – מטופל הזקוק לטיפול מורכב בעקבות הזנחת הפה והשיניים תקופה ארוכה, ומי שעומד לעבור טיפול השתלות שיניים, יכול לבחור באפשרות של השתלות שיניים בהרדמה מלאה, כך במקום לבקר מספר פעמים במרפאת השיניים אפשר לבצע בטיפול אחד את כל הטיפולים הנדרשים. טיפול בהרדמה מלאה מתאים גם לבעלי מוגבלויות ולמי שסובל מרמה גבוהה של דנטופוביה, כדאי להתייעץ עם הרופא המומחה כדי לבדוק אפשרות זו.

רופאי השיניים מודעים לפחד הרב בקרב מטופלים, כיום הם מציעים מרפאות מעוצבות עם אווירה נעימה ומרגיעה יותר, ובמידה וסובלים מתופעות כמו כאבים לאחר טיפול שורש או רגישות לחומרי הרדמה, הם מציעים טיפולים חדשניים כדי להקל על סבלם של המטופלים.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

במרפאת שיניים מתקדמת ומקצועית מציעים כיום טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, ההרדמה מבוצעת על ידי מרדים מוסמך שיכול להיות גם רופא השיניים כל עוד הוא עבר הכשרה מקצועית וברשותו רישיון ממשרד הבריאות וציוד מתאים.

תחת הרדמה מלאה אפשר לסיים את כל הטיפול הנדרש, לרבות טיפולי שורש, עקירות, סתימות, שתלים ביום אחד, השתלת עצם וכיוצא בזה. חשוב לבחור מרפאת שיניים המתמחה בנושא, לאחר תכנון הטיפול מתאמים את המועד לטיפול בהרדמה מלאה, והמטופל חוזר לשגרת חייו לאחר הטיפול. הטיפול מיועד גם לסובלים מדנטופוביה וגם למי שמעוניין לעבור השתלות שיניים ביום אחד.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע