chiddush logo

יינות כשרים מתוצרת הארץ – יינות איכותיים המיוצרים בישראל

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 2/2/2018

יין הוא ללא ספק אחד המשקאות הוותיקים, המיוחדים והמיוחסים ביותר במסורת, כמו גם בעולם הגדול כולו. עולם ההלכה והמקרא מלא באזכורים והתייחסויות ליין, מדובר במשקה בו אנו מקדשים את השבת ושותים בארוחות החג השונות ובאופן כללי – יין זוכה למקום של  כבוד במסורת היהודית ובמורשת ישראל.

לכן מעניין לסקור את המקומות בהם מייצרים יינות כשרים, ממש כאן בישראל. כפי שנראה מיד, ישראל היא מעצמה של יין כשר ואיכותי, ועולם היין הישראלי הופך לנחשב יותר ויותר בתרבות היין העולמית. יינות כשרים מקומיים מיוצאים למדינות רבות בעולם, ולא חסרים יקבים בישראל אשר מתמקדים בעיקר בשוק המקומי, אשר צורך לא מעט יין כשר ואיכותי מדי שנה.

 

יקבים מקומיים וותיקים ונחשבים – יקבי בנימינה כדוגמה למעצמת יין מקומי כשר

על מנת לתאר את עולם היקבים ותרבות היין הישראלית, וכיצד הפכו כמה יקבים בישראל למובילים בתחום היינות הכשרים, נתבונן בדוגמה של יקבי בנימינה. יקב הממוקם באזור השרון, הוא מהיקבים הוותיקים ביותר בישראל, ואחראי כיום לייצור של מספר יינות כשרים שונים, אשר נמכרים בארץ ובחלקם גם מיוצאים למדינות אחרות בעולם. ביקבי בנימינה ניתן למצוא את תהליך ייצור היין מתחילתו ועד סופו – בסמוך ליקב מגודלות הגפנים בכרמים המקומיים, כך שהתהליך מתחיל כבר מגידול הענבים המשמשים לאחר מכן להכנת היין. אולמות האבן הגדולים, עתיקים ומרשימים של היקב מכילים בשטחם את תהליך ייצור היין כולו, אשר כמובן עומד בתקני הכשרות הייחודיים לתחום היין. לאולמות אבן אלו היסטוריה ארץ ישראלית מעניינת יחסית, שכן אולמות אלו הוקמו בתחילה כמפעל לייצור בשמים במימון הברון רוטשילד, ורק לאחר מכן עברו הסבה ליקב המייצר יינות כשרים.

מלבד לצד הפרקטי ולתהליך ייצור היין המתחיל מגידול הגפנים ומסתיים בבקבוקי יין סגורים, מהווים יקבי בנימינה דוגמה טובה גם לתרבות היין המקומית, אשר הולכת ומתפתחת בישראל משנה לשנה. כך, ניתן למצוא ביקב סדנאות יין בהן ניתן ללמוד כיצד לטעום ולהעריך יין, כיצד היין מיוצר, אילו יינות מתאימים לאילו מאורעות, כיצד להתאים את היין ששותים לסוג הארוחה שאוכלים (לארוחה בשרית נרצה להתאים יין מסוג מסוים ואילו לארוחה חלבית או צמחונית יינות מסוגים אחרים...) וכו'.

גם האירועים החגיגיים הנערכים ביקב מסמלים במידה מסוימת את תרבות היין המקומית, ומקומו של היין בתרבות הישראלית העכשווית – אינספור אנשים בוחרים לערוך את האירועים החגיגיים שלהם במקומות כמו יקבי בנימינה, אשר מארחים אירועים חגיגיים מסוגננים בסימן תרבות היין. ישראלים רבים מתחתנים, חוגגים את בר המצווה של הילד ומאורעות חגיגיים רבים נוספים ביקב פעיל. תוסס ומסוגנן.

 

הדוגמה של יקבי בנימינה ממחישה עד כמה יין כשר ומקומי הפך להיות חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית המודרנית, בהמשך ישיר לכך שיין בפני עצמו הוא משקה אשר מעוגן בתרבות היהודית ובמסורת ישראל. נקווה להמשיך לראות יינות כשרים מקומיים משובחים יבותר מיוצרים כאן בארץ ונמכרים בכל רחבי העולם... 

התמונה באדיבות: storyblocks

מציג את יינות-איכותיים.jpg

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע